Citat:
Ursprungligen postat av
Patobranco
HAha så jävla patetiskt avundsjuk, vad kan man förvänta sig av en PK-svenne dock? Trump har byggt upp ett extremt stort företag som är värderat över 4.5 miljarder dollar. Hur i helvete kan du vara så jävla avundsjuk? Vad har Trump gjort dig?
Har sett siffror på 4 konkurs av 250+ företag, är det dåligt tycker du??
Du är förfan patetisk....

Jag gillar USA där jag också har bott i två omgångar, först som student och senare som yrkesman. Jag kan främst uttala mig om mellanvästern, men kan säga att de människor jag hade med att göra där var varma, välkomnande, positiva men också väldigt öppna, nyfikna och kontaktsökande (i positiv bemärkelse). Många är fortfarande goda vänner. I digress - vad jag vill komma till är att jag hoppas att människorna där borta får den effektiva federala regering de förtjänar, istället för den småaktiga skitcirkus som republikanerna har iscensatt under större delen av Obamas mandatperioder. Eller ja, republikanska house- och senate majorities har så länge jag kan minnas motarbetat sin president om han var demokrat. Newt Gingrich utpressade Clinton (och förlorade) om den federala budgeten på deras tid. Dagens republikaner har också försökt idka utpressning mot the executive och satt sina små sakpolitiska önskelistor framför en finansierad federal förvaltning. Det är bara jävligt asigt och oansvarigt. Republikanerna förtjänar den implosion som partiet nu genomgår och mer därtill.
Nu råder ett läge där lagstiftaren inte har fungerat på flera år, på grund av att den republikanska majoriteten inte byggt erforderliga allianser med lämpliga demokrater, och där samma republikaner filibustrar de utnämningar som konstitutionen anförtror åt presidenten. Högsta domstolen har för närvarande ett jämnt antal ledamöter, vilket är suboptimalt. Flera hundra federala tjänster är vakanta på grund av filibusters.
Inte ens den republikanska basen tolererar sån skit. Tyvärr yttrade det sig genom en primärvalrörelse som stod mellan Ted Cruz som helt enkelt är fasansfull, evangelisten Marco Rubio, den rimlige men träige Kasich och den aggressive positivhalande gaphalsen Donald Trump. Alltså pest, kolera, influensa och galopperande lepra.
Det finns inte en enda republikansk politiker med ryggrad som sluter upp bakom Trump med någon sorts entusiasm. Rick Perry kallade honom för en cancer på konservatismen. Andra inom partiet har öppet kallat honom galen. Mitt Romney berättade om hur dåligt han mådde över att se Trump som potentiell kandidat. Efter att ha hanterat Orlando lika finkänsligt som som Godzilla hanterar Tokyo kritiserades Trump till och med av talmannen Paul Ryan.
Hur föreställer du dig att denne demagog, som byggt sin kampanj på hot, hat,
psykotiska lögner, förolämpningar och kemiskt ren egenkärlek ska kunna locka till sig de majoriteter som krävs för att styra landet när inte ens hans motvilliga partikamrater verkar ombord?
Jag ser fram emot det allmänna valet i höst då jag hoppas och räknar med att få se Donald Trump slinka tillbaka under den sten han kom ifrån.
/Pz