Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-29, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Hur ska han finansiera att tvinga Mexico att betala för muren och för att deportera 11 miljoner människor?

Och hur börjar det funka för USA om vissa länders medborgare inte får komma in i landet för att det finns muslimer i landet?

Var ska han ta pengar ifrån tror du?

Du inser att USA har stor makt över Mexico va? Han kan pusha dom att ta tillbaka illegala. Homeland security(Border patrol) och ICE kommer att sköta detta om du vet vilka dessa är? Muren har USA inga problem med att finansiera, sen finns det dessutom mycket mark där mur inte behöver att byggas!

Vart ska Hillary få pengarna att förbättra USA från när dom inte har några gränser? Svara gärna på våra frågor istället innan du ställer nya hela tiden, alt ta in svaren du får.
2016-06-29, 00:51
Bannlyst
Citat:
Hur ska han finansiera att tvinga Mexico att betala för muren och för att deportera 11 miljoner människor?
http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-01-18/trump-s-hated-23-billion-in-migrant-cash-unlocks-mexican-credit
Till exempel.
Finns många andra sätt
Citat:
Och hur börjar det funka för USA om vissa länders medborgare inte får komma in i landet för att det finns muslimer i landet?
Det blir färre terrorister i USA?
Citat:
Var ska han ta pengar ifrån tror du?
Ifrån idioter som dig. Han ska införa troll-avgift
2016-06-29, 01:00
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=0SJBOGbZpTY

Varje nominerad sedan 1976 har visat sin tax statement och Donald vill jättejättemycket visa den men kan inte göra det han bara inte kan alls!!

Han hävdar att han han har en viss summa och har all laglig rätt att visa den precis så mycket han vill men han kan inte.

Så kanske den rentav är jättehemsk i stället?

Trump kanske är på väg in i en ny konkurs och därför så är det här hans enda chans att få in mer pengar?
2016-06-29, 01:02
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
HAha så jävla patetiskt avundsjuk, vad kan man förvänta sig av en PK-svenne dock? Trump har byggt upp ett extremt stort företag som är värderat över 4.5 miljarder dollar. Hur i helvete kan du vara så jävla avundsjuk? Vad har Trump gjort dig?

Har sett siffror på 4 konkurs av 250+ företag, är det dåligt tycker du??

Du är förfan patetisk....

Jag gillar USA där jag också har bott i två omgångar, först som student och senare som yrkesman. Jag kan främst uttala mig om mellanvästern, men kan säga att de människor jag hade med att göra där var varma, välkomnande, positiva men också väldigt öppna, nyfikna och kontaktsökande (i positiv bemärkelse). Många är fortfarande goda vänner. I digress - vad jag vill komma till är att jag hoppas att människorna där borta får den effektiva federala regering de förtjänar, istället för den småaktiga skitcirkus som republikanerna har iscensatt under större delen av Obamas mandatperioder. Eller ja, republikanska house- och senate majorities har så länge jag kan minnas motarbetat sin president om han var demokrat. Newt Gingrich utpressade Clinton (och förlorade) om den federala budgeten på deras tid. Dagens republikaner har också försökt idka utpressning mot the executive och satt sina små sakpolitiska önskelistor framför en finansierad federal förvaltning. Det är bara jävligt asigt och oansvarigt. Republikanerna förtjänar den implosion som partiet nu genomgår och mer därtill.

Nu råder ett läge där lagstiftaren inte har fungerat på flera år, på grund av att den republikanska majoriteten inte byggt erforderliga allianser med lämpliga demokrater, och där samma republikaner filibustrar de utnämningar som konstitutionen anförtror åt presidenten. Högsta domstolen har för närvarande ett jämnt antal ledamöter, vilket är suboptimalt. Flera hundra federala tjänster är vakanta på grund av filibusters.

Inte ens den republikanska basen tolererar sån skit. Tyvärr yttrade det sig genom en primärvalrörelse som stod mellan Ted Cruz som helt enkelt är fasansfull, evangelisten Marco Rubio, den rimlige men träige Kasich och den aggressive positivhalande gaphalsen Donald Trump. Alltså pest, kolera, influensa och galopperande lepra.

Det finns inte en enda republikansk politiker med ryggrad som sluter upp bakom Trump med någon sorts entusiasm. Rick Perry kallade honom för en cancer på konservatismen. Andra inom partiet har öppet kallat honom galen. Mitt Romney berättade om hur dåligt han mådde över att se Trump som potentiell kandidat. Efter att ha hanterat Orlando lika finkänsligt som som Godzilla hanterar Tokyo kritiserades Trump till och med av talmannen Paul Ryan.

Hur föreställer du dig att denne demagog, som byggt sin kampanj på hot, hat, psykotiska lögner, förolämpningar och kemiskt ren egenkärlek ska kunna locka till sig de majoriteter som krävs för att styra landet när inte ens hans motvilliga partikamrater verkar ombord?

Jag ser fram emot det allmänna valet i höst då jag hoppas och räknar med att få se Donald Trump slinka tillbaka under den sten han kom ifrån.

/Pz
Senast redigerad av Pazuzu80 2016-06-29 kl. 01:05. Anledning: tillägg jag glömde
2016-06-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jaha, så du säger, att Trump fick [lånade egentligen] den "svåraste miljonen" "gratis" och sedan har han gjort till miljarder?

Han behöver nog inte skapa ett nytt land själv, det första (och svåraste) har det amerikanska folket redan gjort genom sitt slit. Trump behöver bara göra det lättaste enligt dig — förvandla folktets miljoner till miljarder

Förvandla folkets miljoner till miljardär? Vad menar du med det?
2016-06-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Trey Gowdy höll idag june 28 presskonferens om Benghazi-skandalen. Obama vägrar svara på frågor om denna händelse. Hillary Clinton är som alla med minsta lilla intelligens förstår, SKYLDIG SOM FAN! Donald Trump vinner med ett bösshåll på travspråk Trey Gowdy Benghazi Report FULL Press Conference 6/28/16 - House Select Committee https://www.youtube.com/watch?v=hFDObvRJ6Ls

Absolut finns det en möjlighet att Trump vinner. Det hela beror på så mycket så nog är det möjligt!
2016-06-29, 01:11
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Hur ska han finansiera att tvinga Mexico att betala för muren [...]?

Det Trump sagt om detta är att Mexiko ska betala tillbaka sina lån. Han beskyller nuvarande amerikanska regering för att inte ställa tillräckligt höga krav på återbetalning. Fordringarna är så stora att återbetalningen finansierar muren.

Trump står för en mer rakryggad hållning gentemot Mexiko. Många amerikaner hade gett upp hoppet om det när Trump tog till orda. Den "dåliga" publicitet han fått för detta har gjort att fler kan tänka sig att rösta på honom. De är vana vid att läsa en massa bullshit om Mexiko i media. När pressen skäller ut Trump så fattar många att Trump verkligen är annorlunda och kan göra skillnad.
2016-06-29, 01:14
Bannlyst
http://www.nbcnews.com/politics/first-read/team-clinton-spent-26m-battleground-ads-june-trump-spent-0-n600611
Haha
Citat:

Team Clinton Spent $26M on Battleground Ads in June. Trump Spent $0.
by MARK MURRAY

Hillary Clinton and her allies continue to dominate the presidential battleground-state airwaves, outspending Donald Trump and pro-Trump groups this month, $26 million to $0, according to ad-spending data from SMG Delta.

For the week, it's $7.5 million to $0 in the eight battlegrounds of Colorado, Florida, Iowa, North Carolina, New Hampshire, Nevada, Ohio and Virginia. And when you add future ad reservations, it's $140 million to $0.
That's my boy
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Det finns inte en enda republikansk politiker med ryggrad som sluter upp bakom Trump med någon sorts entusiasm. Rick Perry kallade honom för en cancer på konservatismen. Andra inom partiet har öppet kallat honom galen. Mitt Romney berättade om hur dåligt han mådde över att se Trump som potentiell kandidat. Efter att ha hanterat Orlando lika finkänsligt som som Godzilla hanterar Tokyo kritiserades Trump till och med av talmannen Paul Ryan.
Du missade kanske, att majoriteten av väljarna (såväl R som D) är "anti-establishment"?
Trump kan vinna just eftersom
Citat:
Det finns inte en enda politiker med ryggrad

Berätta, hur populära Rick Perry, Mitt Romney eller Paul Ryan är. Det finns ju OU
Citat:
Förvandla folkets miljoner till miljarder? Vad menar du med det?
Till triljoner menar du?
2016-06-29, 01:15
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Absolut finns det en möjlighet att Trump vinner. Det hela beror på så mycket så nog är det möjligt!

Ni missar att Trump har en helt unik demografi emot sig. Han har 75 procent unfavorables bland tillfrågade kvinnor, vilket ingen kandidat någonsin har haft. Sen har ju ingen annan kandidat varit så tydligt misogyn heller.

95 procent unfavorables bland svarta. kanske inte är så förvånande.

Efter att - off the cuff - ha kallat mexikanska immigranter för våldtäktsmän och mördare är det inte heller förvånande att Trump har 89 procent unfavorables bland hispanics.

Jag kan inte se hur man vinner med så omfattande antipatier emot sig. Jag kan inte förstå hur det skulle kunna gå till.

:Källa:

/Pz
2016-06-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det Trump sagt om detta är att Mexiko ska betala tillbaka sina lån. Han beskyller nuvarande amerikanska regering för att inte ställa tillräckligt höga krav på återbetalning. Fordringarna är så stora att återbetalningen finansierar muren.

Trump står för en mer rakryggad hållning gentemot Mexiko. Många amerikaner hade gett upp hoppet om det när Trump tog till orda. Den "dåliga" publicitet han fått för detta har gjort att fler kan tänka sig att rösta på honom. De är vana vid att läsa en massa bullshit om Mexiko i media. När pressen skäller ut Trump så fattar många att Trump verkligen är annorlunda och kan göra skillnad.

Att vilja att Mexico ska betala av på lån är en sak. Att börja dilla om en mur och att Mexico ska bygga den är ju inte normalt och muren kommer naturligtvis aldrig att bli byggd. Om han nu blir president men det är ju fullt möjligt att han blir det.
2016-06-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ni missar att Trump har en helt unik demografi emot sig. Han har 75 procent unfavorables bland tillfrågade kvinnor, vilket ingen kandidat någonsin har haft. Sen har ju ingen annan kandidat varit så tydligt misogyn heller.

95 procent unfavorables bland svarta. kanske inte är så förvånande.

Efter att - off the cuff - ha kallat mexikanska immigranter för våldtäktsmän och mördare är det inte heller förvånande att Trump har 89 procent unfavorables bland hispanics.

Jag kan inte se hur man vinner med så omfattande antipatier emot sig. Jag kan inte förstå hur det skulle kunna gå till.

:Källa:

/Pz

Det är helt sant det du säger men jag ser det som en möjlighet att det händer just därför att det inte borde hända. Folk kan vara duktigt oförnuftiga i alla fall.

Men om inte Trump kommer med något som har substans i sig och att han visar att han drivs av något speciellt i en positiv sätt så är det nog bara ajöken som gäller!
2016-06-29, 01:21
Medlem
Citat:
Jag gillar USA där jag också har bott i två omgångar, först som student och senare som yrkesman. Jag kan främst uttala mig om mellanvästern, men kan säga att de människor jag hade med att göra där var varma, välkomnande, positiva men också väldigt öppna, nyfikna och kontaktsökande (i positiv bemärkelse). Många är fortfarande goda vänner. I digress - vad jag vill komma till är att jag hoppas att människorna där borta får den effektiva federala regering de förtjänar, istället för den småaktiga skitcirkus som republikanerna har iscensatt under större delen av Obamas mandatperioder. Eller ja, republikanska house- och senate majorities har så länge jag kan minnas motarbetat sin president om han var demokrat. Newt Gingrich utpressade Clinton (och förlorade) om den federala budgeten på deras tid. Dagens republikaner har också försökt idka utpressning mot the executive och satt sina små sakpolitiska önskelistor framför en finansierad federal förvaltning. Det är bara jävligt asigt och oansvarigt. Republikanerna förtjänar den implosion som partiet nu genomgår och mer därtill.

Nu råder ett läge där lagstiftaren inte har fungerat på flera år, på grund av att den republikanska majoriteten inte byggt erforderliga allianser med lämpliga demokrater, och där samma republikaner filibustrar de utnämningar som konstitutionen anförtror åt presidenten. Högsta domstolen har för närvarande ett jämnt antal ledamöter, vilket är suboptimalt. Flera hundra federala tjänster är vakanta på grund av filibusters.

Inte ens den republikanska basen tolererar sån skit. Tyvärr yttrade det sig genom en primärvalrörelse som stod mellan Ted Cruz som helt enkelt är fasansfull, evangelisten Marco Rubio, den rimlige men träige Kasich och den aggressive positivhalande gaphalsen Donald Trump. Alltså pest, kolera, influensa och galopperande lepra.

Hur föreställer du dig att denne demagog, som byggt sin kampanj på hot, hat, psykotiska lögner, förolämpningar och kemiskt ren egenkärlek ska kunna locka till sig de majoriteter som krävs för att styra landet när inte ens hans motvilliga partikamrater verkar ombord?

Jag ser fram emot det allmänna valet i höst då jag hoppas och räknar med att få se Donald Trump slinka tillbaka under den sten han kom ifrån.

/Pz

Haha vad gullig du är, Trump kommer vinna i en landslide förmodligen så du får förberedda dig för din favorit Hillary kommer att förlora. Du är rädd för någon som berättar sanningen då du är van vid en vinklad bild av aftonbladet och annan vänstervriden media.

Förklara varför dom ska välja Obama 2.0 som redan har så mycket skit i bagaget framför Trump? Förklara

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in