2016-07-19, 22:46
Medlem
http://www.svenskfast.se/hus/stockholm/norrtalje/herrang/herrang/orviks-byvag-6/139411

Vad kommer det sig att inte massor med människor försöker köpa detta (Stockholms)hus, lägger ut hela renovering och modernisering på entreprenad, Och bara sitter tillbakalutad och håvar in 2 MSEK eller vad man nu kan sälja detta till för bubbelpris som ligger över byggkostnaden.
?

För det är väl inte så att kostnaden för renovering och modernisering är så stor att det landar på bubbelprisnivå, efter en sådan operation, och den som gör det tjänar inte ett öre?
?

De som har bubbelkunskap får väl förklara detta. Just nu är det ett mysterium.
2016-07-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Okunniga nybörjare som du kanske men inte vi som är mer insatta när syftet är att bedöma hur börsen har avkastat.

Läs och lär:

http://snaljapen.se/2014/08/vilket-jamforelseindex-ska-man-anvanda.html
Hur länge skall man handlat på börsen enligt dig för att inta vara nybörjare?
Du har stor tro på dig själv, först var du experten som sa att boräntor inte kommer att gå upp, sedan var du experten som sa att bostadspriserna absolut inte kan falla, nu är du expert på börshandel.
2016-07-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Eller så tröttnar de på semester på samma plats i Sverige varje år och vill ut och resa till nya platser. Det kan finnas många skäl till en vändning för fritidshus. Vädret har väl inte varit direkt lysande i år har jag hört.
Alla tröttnade precis samma månad, många halmstrån nu.
2016-07-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad är det du sett? Har bubblan spruckit?
Vi ser ju nu att boräntor stiger, bostadspriser sjunker.
2016-07-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det kan vara lite jobbigt, då galenskaper kan fortsätta länge.

Se bara på hur länge galenskaperna i Ryssland fortsatte från 1917. Och hur galenskapen med vår hyresreglering bara fortsätter.
Galenskaper kan hålla i sig.

Vilka ekonomer är överens?

När blev det en bubbla och hur avgjorde du det?
Alla ekonomer är överens.
Bubblan startade tidigt 2000 tal.
2016-07-19, 23:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Alla ekonomer är överens.
Bubblan startade tidigt 2000 tal.

Vilka då? Namn tack!
2016-07-19, 23:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vi ser ju nu att boräntor stiger, bostadspriser sjunker.

Inte i mina hoods direkt... Du får fortfarande pynta över 3 millar för minsta ettan. Så jag vet inte riktigt vad du snackar om.

Räntan har heller inte höjts för mig...
2016-07-19, 23:12
Medlem
Citat:
Vilka då? Namn tack!
Har du inte Google på din stenåldersmaskin?
2016-07-19, 23:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Det som väldigt många ekonomer m.m verkar vara överens om, att Sverige har en bostadsbubbla, jag talar om att jag såg obalansen tidigt innan den blivit en bubbla, jag har hela tiden sagt att ökningstakten inte är långsiktigt hållbar, du verkar lite dum i huvudet som tror att en bubbla skapas samma dag som den spricker.

Eller så försöker du bara göra dig lustig, och då kan du förenklat dra åt helvete då du inte tillför ett skit till diskussionen med dina provokationer.

Trevlig kväll

Såg och såg... Du läste lite för mycket på cornucopias blogg Erkänn nu!

Vem har tjänat på att lyssna på dina råd om man får fråga?
2016-07-19, 23:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Har du inte Google på din stenåldersmaskin?

Inte som redovisar " alla ekonomer" som tror på bostadsbubblor.

Som vanligt slingrar sig den där bajsbosse....
2016-07-19, 23:14
Medlem
Citat:
Inte i mina hoods direkt... Du får fortfarande pynta över 3 millar för minsta ettan. Så jag vet inte riktigt vad du snackar om.

Räntan har heller inte höjts för mig...
http://www.valueguard.se/sverigebr
2016-07-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
http://www.svenskfast.se/hus/stockholm/norrtalje/herrang/herrang/orviks-byvag-6/139411

Vad kommer det sig att inte massor med människor försöker köpa detta (Stockholms)hus, lägger ut hela renovering och modernisering på entreprenad, Och bara sitter tillbakalutad och håvar in 2 MSEK eller vad man nu kan sälja detta till för bubbelpris som ligger över byggkostnaden.
?

För det är väl inte så att kostnaden för renovering och modernisering är så stor att det landar på bubbelprisnivå, efter en sådan operation, och den som gör det tjänar inte ett öre?
?

De som har bubbelkunskap får väl förklara detta. Just nu är det ett mysterium.

Varför köper du inte själv?
400tkr för 1400kvm tomt ute i ingenstans, mja jag vet inte? Kanske är bra om man tänkt ställa en sommarstuga där men är det inte lite dyrt?
För du räknar väl inte in huset i värderingen? Du måste betala för att forsla bort skiten Innan du kan bygga nytt. Ingen vettig människa kommer att sminka den där grisen. Dessutom så finns det inte kommunalt avlopp/vatten/internet.
Nu är vi plötsligt uppe i över en miljon innan du ens kan ha en tomt som har bra anslutningar för ett permanentboende och då ligger det fortfarande för långt bort ifrån stan. Jag tycker att priset är för högt, kanske därför ingen som nappar.
Senast redigerad av Taskigt 2016-07-19 kl. 23:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in