2016-07-19, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Storebror El Kabir lämnar Gencerbirigli. Lyckas Bosse och lillebror locka hit honom är det grymt. Känns dock inte realistiskt.

Hoppas han är tilltänkt som högerback. Orkar fan inte med Allsvenskans sämsta HB, får magsår av honom...
Varför spelar man inte Stefan Karlsson som faktiskt är en duktig högerback?
2016-07-19, 08:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ankersen har tackat nej till Lokeren pga familjeskäl (fadern är sjuk i cancer).

Jag förstår honom helt och fullt. I en dylik familjesituation vill man få så få förändringar som möjligt i livet i övrigt så man kan fokusera på familjen och det man redan har. Det är otroligt krävande psykiskt att vara i den situationen Jakob är i och man förstår verkligen honom om man varit i samma sits själv nån gång.

Skall man vara rent blåvitt-egoistisk var det givetvis synd ty det var en spelare vi kunde fått välbehövliga pengar för och samtidigt en vi "kunnat avvara" så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo tyvärr ligger ju bollen hos CSKA och det ska till välgörenhet från deras sida om vi ska ha kvar honom säsongen ut. Det absolut mest troliga är att han drar och vi får leta ersättare där Goitom är det hetaste alternativet.

Är han ens nära att spela för CSKA? De lånade väl ut honom till nån annan klubb (var det inte nåt vid Uralbergen?) innan er så han verkar ju inte ingå i deras planer. EL-spel med er, och allsvenska matcher borde gynna mer än att ha honom sittandes på läktaren i Moskva men de vill väl kanske ha ett mer fördelaktigt avtal...

Citat:
Ursprungligen postat av civilian
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/officiellt-elfsborg-varvar-superettan-succe/

Då var Jebali till Elfsborg bekräftat, föga förvånande. Ska bli kul att se vad han går för. Kan undra om det är på grund av att någon(Claesson) är på väg ut?

Väntat, men är inte den värvningen mest för att Bajrami kommer vara borta mycket?
2016-07-19, 09:57
Medlem
bagarn29s avatar
Hur stor del av Carlos lön har AIK betalat?
2016-07-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Varför spelar man inte Stefan Karlsson som faktiskt är en duktig högerback?

Det är en fråga som alla Djurgårdare ställer sig efter varje match Tim spelat. Karlsson har väl inte varit nån stjärna direkt när han väl spelat men med tanke på att han var lagets assistvinnare säsongen 2014 och sen petades helt utan att Pelle blinkade när Tim kom, som sen är helt bofast på positionen till synes utan att Pelle funderat på att köra Karlsson istället...

...får en ju att undra om Karlsson legat med Pelles fru eller nåt.

Det är faktiskt rätt svårt att förstå.
2016-07-19, 12:21
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Väntat, men är inte den värvningen mest för att Bajrami kommer vara borta mycket?

Jag har förvisso dålig koll på Jebali, men jag har fått uppfattningen att han huvudsakligen spelar anfallare eller offensiv mitt(central)?

Måhända att värvningen bara är för att bredda truppen, vi är ganska känsliga för skador nu. Och Bajrami vet man ju aldrig var man har.
2016-07-19, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur stor del av Carlos lön har AIK betalat?

Med tanke på att det var CSKA som kontaktade oss och inte tvärtom så lär det varit ganska fördelaktiga villkor. Jag har dock inte hört några siffror alls.
2016-07-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Är han ens nära att spela för CSKA? De lånade väl ut honom till nån annan klubb (var det inte nåt vid Uralbergen?) innan er så han verkar ju inte ingå i deras planer. EL-spel med er, och allsvenska matcher borde gynna mer än att ha honom sittandes på läktaren i Moskva men de vill väl kanske ha ett mer fördelaktigt avtal...
'

Efter försäljningen av Musa så har CSKA ett ganska svagt anfall så jag tror inte de släpper Carlos innan de gjort klart med minst en till anfallare.
2016-07-19, 15:50
Medlem
https://twitter.com/NordicBetSV/status/755362670027632640

El Kabir retweetade nyss det
2016-07-19, 15:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
https://twitter.com/NordicBetSV/status/755362670027632640

El Kabir retweetade nyss det

Han har väl snart en ny klubb där han stannar ett år för att gå till nästa klubb där han stannar ett år osv. Anledningen till klubbytena är väl usla tränare, som det brukar heta.
2016-07-19, 16:15
Avslutad
El-kabir är en duktig spelare såklart men jag tror det kostar mer än vad det smakar, som tur är så lär han inte vara aktuell för oss igen då truppen redan är för stor. Det finns bara en plats kvar att fylla och det är Chibuike som högerytter.
2016-07-19, 19:47
Medlem
a.e.gs avatar
Imorgon smäller det gott folk.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-19, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Imorgon smäller det gott folk.

Hjärtliga hälsningar.