2016-07-18, 00:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Strandberg skrev väl femårskontrakt med CSKA 2015. Vill han ha ut sin pengar lär inte Gnaget ha möjlighet att kompensera. Alternativt om CSKA släpper honom gratis, men det skulle antingen bli en ekonomisk miss för Carlos. Tills det är kört hoppas jag på förlängt lån säsongen ut. Det måste vara bättre att han matchas i Sverige och vi tar en del av hans lönekostnad, än att han sitter på läktarna i Ryssland och CSKA står för hela lönen?

Oavsett vad omröstning i CMore visade tar jag hellre Carlos än Goitom för samma prislapp.
Japp. Carlos är här och levererar, att ens ta risken med Goitom trots att han är/var en klasspelare av rang (satan så bra Henok var ifjol!) vore bara riskabelt. Sen är hans tilltänkta ersättare redan här i form av skyttekungen Avdic..
2016-07-18, 07:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur illa är ekonomin för er?

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
De har ju sålt kamratgården så tror deras ekonomi är ej så bra. De måste sälja spelare för att iaf värva något

Att vi måste sälja för att köpa är ju inte speciellt specifikt för oss å andra sidan.
Vi sålde Kamratgården med en klausul om att få köpa tillbaka den för samma värde när vi kan vilket givetvis är oerhört symboliskt viktigt att göra så fort vi kan utan att riskera något.

Ekonomin är inte bra och vi behöver sälja några gubbar vid rätt bud utan att ersätta med lika dyra alternativ och helst bör vi flytta upp yngre gubbar. Vi har chansat tillräckligt med att försöka satsa oss mot en bättre ekonomi (lite som att spela och vid förluster satsa ännu mer pengar för att vinna tillbaka det man förlorat) och nu ska vi ta det lugnare.
Jag sa det för ett tag sen att senast vi var tvungna att satsa ungt gick det ju "rätt bra" med Berg, Wernbloom, Bjärsmyr, Gurra, Ragnar, Adam m.fl. som kom in.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp. Carlos är här och levererar, att ens ta risken med Goitom trots att han är/var en klasspelare av rang (satan så bra Henok var ifjol!) vore bara riskabelt. Sen är hans tilltänkta ersättare redan här i form av skyttekungen Avdic..

Carlos sa väl själv att det bästa för honom vore att stanna hos er, det borde väl väga rätt tungt för CSKA med kan man tycka.
2016-07-18, 09:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Kjartansson jagas av Brighton enligt sportbladet och Konate jagas av Bordeaux enligt Kristoffersson. Känns väl närmast att den sistnämnde lämnar. Vore jävligt synd dock, en av våra egna och har dessutom varit grym sen han återtog vänsterbacksplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Bordeaux vill köpa Pa Konate: http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/pa-konate-jagas-av-bordeaux-i-ligue-1/

Brighton är på jakt efter Kjartansson: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article23188690.ab

Inte helt orimligt att vi säljer Pa, men det krävs nog oerhört mycket pengar för att Kjartansson skall lämna MFF.

Edit: Givetvis hann nygard före med att skriva exakt samma sak som jag...

Det blir några nervösa jobbiga veckor framför oss. Det kan uppstå intresse för nästan varenda spelare förutom Rosenberg och Wiland ungefär. Hoppas Daniel har tungan rätt i mun.

På vänsterbacksplatsen finns det ju backup när Safaris skada ha läkt. Fast jag vill fortfarande testa Yotun högre upp och som central mittfältare.
2016-07-18, 10:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det blir några nervösa jobbiga veckor framför oss. Det kan uppstå intresse för nästan varenda spelare förutom Rosenberg och Wiland ungefär. Hoppas Daniel har tungan rätt i mun.

På vänsterbacksplatsen finns det ju backup när Safaris skada ha läkt. Fast jag vill fortfarande testa Yotun högre upp och som central mittfältare.

Om Yotun ska högre upp så är det väl som yttermitt och där spelar Eikrem. Tror du att han skulle funka som centralmitt?

Pa har 1,5 år kvar på sitt kontrakt och Vidar har 2,5 år på sitt. Pa har varit utlånad, petad men bitit ihop och kommit tillbaka. Jag vill han blir kvar men samtidigt är det just en sådan äkta Malmökille jag skulle önska all välgång ifall han lämnar och säga välkommen åter.

Kjartansson blir det svårt att behålla men till skillnad från många andra klubbar behöver vi inte sälja men MFF har ju alltid tagit stor hänsyn till spelarens vilja.
2016-07-18, 10:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om Yotun ska högre upp så är det väl som yttermitt och där spelar Eikrem. Tror du att han skulle funka som centralmitt?

Pa har 1,5 år kvar på sitt kontrakt och Vidar har 2,5 år på sitt. Pa har varit utlånad, petad men bitit ihop och kommit tillbaka. Jag vill han blir kvar men samtidigt är det just en sådan äkta Malmökille jag skulle önska all välgång ifall han lämnar och säga välkommen åter.

Kjartansson blir det svårt att behålla men till skillnad från många andra klubbar behöver vi inte sälja men MFF har ju alltid tagit stor hänsyn till spelarens vilja.

Han spelar som det i landslaget.
2016-07-18, 10:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Han spelar som det i landslaget.

Det har missat. Jag vill minnas att han spelade vb i någon match i Copan i fjol.
2016-07-18, 11:44
Medlem
nygards avatar
Citat:

Som jag ser det vore det idiotiskt att sälja Kjartansson nu, särskilt när han och Rosenberg börjat hitta varandra bättre och bättre.
2016-07-18, 11:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Som jag ser det vore det idiotiskt att sälja Kjartansson nu, särskilt när han och Rosenberg börjat hitta varandra bättre och bättre.

Jag tror väl heller inte att det händer nu, men fortsätter han att göra mål finns det nog risk att han säljs till vintern.
2016-07-18, 13:03
Medlem
snillet_1s avatar
Ankersen har tackat nej till Lokeren pga familjeskäl (fadern är sjuk i cancer).
2016-07-18, 13:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ankersen har tackat nej till Lokeren pga familjeskäl (fadern är sjuk i cancer).

Då kommer han väl inte att lämna i sommar?
2016-07-18, 13:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Carlos sa väl själv att det bästa för honom vore att stanna hos er, det borde väl väga rätt tungt för CSKA med kan man tycka.
Mjo tyvärr ligger ju bollen hos CSKA och det ska till välgörenhet från deras sida om vi ska ha kvar honom säsongen ut. Det absolut mest troliga är att han drar och vi får leta ersättare där Goitom är det hetaste alternativet.
2016-07-18, 16:58
Medlem
C.O till AIK?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in