2016-07-18, 22:10
Medlem
Ser att DIF fick däng, igen, de fortsätter bottenfiska radioaktiv sandskädda, Bajen och DIF är verkligen inte i något vidare slag, men jag är helt säker på att de klarar sig, det hade varit trist annars, två slagpåsar från 08-land är alltid bättre och roligare att möta än typ Falkenberg och Mjällby.
Citera
2016-07-18, 22:20
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheClitCommander
Nu till helgen spelas den 15:e omgången och serien "vänder". Detta brukar betyda klassiska dubbelmöten med hemma och bortamatch mot samma lag i omgång 15 och 16. I år är det bara tre "direkta" dubbelmöten:
Helsingborg-Häcken
IFK Göteborg-Jönköping
Elfsborg-Östersund

Någon som vet varför inte alla lag spelar "raka dubbelmöten"?

Var väl ganska många år sen man hade så att serien vände helt och hållet. Vet inte anledningen, men gissar på att det har något med "pusslet" vad gäller att få ihop spelschemat att göra. Är ju lite fler som har något att säga till om jämfört med förut.
Citera
2016-07-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helter Skelter
Pelle kommer bli vår död. Idioti att han dessutom belönades med ett nytt kontrakt.

Det är humor på hög nivå, och ett svårslaget felbeslut.
Citera
2016-07-18, 22:25
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Jo, fast det beror väl lite vad man jämför med. Givetvis borde vi ligga betydligt högre i tabellen, men om man säger så här, 2011 när vi precis klarade oss från att behöva kvala oss kvar i Superettan, då mådde A-lagsverksamheten piss.

Självklart, viktigt med perspektiv, även om vi enligt min mening inte bör låta S1-eran vara måttstock, Allsvenskan är det vi utgår ifrån och med vår storlek och omsättning ska vi ligga högre.

---

Serien vänder alltså i helgen. Vi ligger på kvalplats (förövrigt en poäng och en placering sämre än motsvarande omgång 2009) och har gjort så ganska länge. Det är dessutom knäpptyst på silly-fronten. Jag börjar bli orolig på riktigt. Vad som händer i bajen de närmsta veckorna, på spelarfronten, men kanske även på tränarfronten, kommer att vara avgörande för var Hammarby IF spelar fotboll nästa säsong.

Myser just nu över att dif nyss signat på några extra år på Pelle, hans totala handlingsförlamning kan bli en del av vår räddning i slutändan. Som jag skrev tidigare kan höstderbyt HIF-dif bli en ordentlig ångestdos...
Citera
2016-07-18, 22:29
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo det är lite av en gåta hur Bosse tänkte där.

Vill egentligen inte sprida salt i såren men det här videon är så förbannat rolig: http://dif.se/bosse-andersson-talar-i-direktsandning/

Pausa gärna 04:28

Hur kan man ta någon på allvar som inte knäpper upp kavajen när han sätter sig?

Han verkar inte heller tro på ett enda ord han själv säger. Påminner om republikanen Phil Davisons tal. (finns på Youtube) Humor via dålig stämning!
Citera
2016-07-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheClitCommander
Nu till helgen spelas den 15:e omgången och serien "vänder". Detta brukar betyda klassiska dubbelmöten med hemma och bortamatch mot samma lag i omgång 15 och 16. I år är det bara tre "direkta" dubbelmöten:
Helsingborg-Häcken
IFK Göteborg-Jönköping
Elfsborg-Östersund

Någon som vet varför inte alla lag spelar "raka dubbelmöten"?

Frågan är om man vågar vila några gubbar mot J Södra. Vi borde gå 110% för EL, då det skulle betyda så jävla mycket för vår förenings ekonomi men man vill ja ha en europaplats nästa år också. Hur var dom mot DIF idag?
Citera
2016-07-18, 22:55
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Frågan är om man vågar vila några gubbar mot J Södra. Vi borde gå 110% för EL, då det skulle betyda så jävla mycket för vår förenings ekonomi men man vill ja ha en europaplats nästa år också. Hur var dom mot DIF idag?

Tror det är mer troligt att man vilar spelare mot Piast isåfall!
Citera
2016-07-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tror det är mer troligt att man vilar spelare mot Piast isåfall!

Vi spelar mot Piast(21 juli), J Södra(24 juli), Q3(28 juli), J Södra(31 juli) och Q3(4 augusti). Tänkte mest på matchen hemma den 24 : e ... men även den 31 : e ...
Citera
2016-07-19, 01:07
Bannlyst
Djurgården har alltså 9 förluster på sina 11 senaste matcher och enda segrarna har kommit mot stryklaget Gefle och nykomligen ÖFK? Ändå ligger de före Bajen? Nu tror jag visserligen att bägge klarar sig kvar men det ser ju långt ifrån bra ut. Om den här trenden fortsätter så kommer det bli en ångestfylld höst på Tele 2 Arena.

Jag är dock rätt säker på att Gefle och FFF åker ut. Med så få inspelade poäng efter halva serien så ska det mycket till för att de ska få spela Allsvenskan 2017.
Citera
2016-07-19, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ser att DIF fick däng, igen, de fortsätter bottenfiska radioaktiv sandskädda, Bajen och DIF är verkligen inte i något vidare slag, men jag är helt säker på att de klarar sig, det hade varit trist annars, två slagpåsar från 08-land är alltid bättre och roligare att möta än typ Falkenberg och Mjällby.

Tror faktiskt DIF åker ur i år, en spelare i hela laget som håller allsvensk klass, det räcker inte.
Citera
2016-07-19, 03:01
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cibb
Tror faktiskt DIF åker ur i år, en spelare i hela laget som håller allsvensk klass, det räcker inte.
En (!?) spelare som håller allsvensk klass. Vem är denna spelare om jag får fråga?
Citera
2016-07-19, 08:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
En (!?) spelare som håller allsvensk klass. Vem är denna spelare om jag får fråga?

Magnus Eriksson kanske?

Sjukt besviken på Börje, jag menar på domaren i matchen mot IFE. Hade känslan inför resan dit att om vi inte vinner nu med vår fina form och skadeläge kommer vi typ aldrig vinna där.

Kryss tillslut var väl rätt rimligt, dock kan jag tycka att vi ska kunna ha 2-0 efter första halvlek, i andra halvlek däremot tappar vi momentum och energi totalt. Detta måste vi bli bättre på, ännu har vi knappt kunnat göra en riktigt bra match över 2 halvlekar, ofta är det två helt olika lag vi får se spela i första respektive andra halvlek.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-07-19 kl. 08:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in