Citat:
Ursprungligen postat av
Bajenjeppe
Jo, fast det beror väl lite vad man jämför med. Givetvis borde vi ligga betydligt högre i tabellen, men om man säger så här, 2011 när vi precis klarade oss från att behöva kvala oss kvar i Superettan, då mådde A-lagsverksamheten piss.
Självklart, viktigt med perspektiv, även om vi enligt min mening inte bör låta S1-eran vara måttstock, Allsvenskan är det vi utgår ifrån och med vår storlek och omsättning ska vi ligga högre.
---
Serien vänder alltså i helgen. Vi ligger på kvalplats (förövrigt en poäng och en placering sämre än motsvarande omgång 2009) och har gjort så ganska länge. Det är dessutom knäpptyst på silly-fronten. Jag börjar bli orolig på riktigt. Vad som händer i bajen de närmsta veckorna, på spelarfronten, men kanske även på tränarfronten, kommer att vara avgörande för var Hammarby IF spelar fotboll nästa säsong.
Myser just nu över att dif nyss signat på några extra år på Pelle, hans totala handlingsförlamning kan bli en del av vår räddning i slutändan. Som jag skrev tidigare kan höstderbyt HIF-dif bli en ordentlig ångestdos...