Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Logik efterlyses!
Logiken i din argumentation är på samma nivå som den brukar vara.
Du kan inte visa på några som helst bevis för att den pågående klimatförändringen
orsakas av solfläckar. Därför vill du att
jag ska bevisa att den
inte beror av solfläckar.
Det är ju det jag säger, att vi inte vet hur det funkar.
Du hävdar om och om igen att du vet hur det funkar.
Du avfärdade studien med ett påstående om hur små variationer solstrålningen innebär, med att påstå att co2 och andra gaser påverkar, vilket är helt obevisat.
Och sedan anklagar du mig för att hävda att jag påstår något om klimat när jag uttryckligen skrev att jag inte känner till forskningen, men att deras uppvisade korrelation är bättre än vad co2 har
Du påstår att du vet, då borde du kunna visa vad som är fel i denna studien. Eller?
Du kanske bara är intresserad av att skriva en massa information om co2 som är helt obekräftad.
Citat:
Jag vill inte påstå att det betyder att du är dummare än vanligt.
Ouch! Vilken comeback.
Vi körde med den i lågstadiet:
-Kan du va själv!!!
Citat:
– Du har förnekat att atmosfären har någon som helst betydelse för klimatet på jorden.
– Vid ett tillfälle meddelar du att du lärt dig en lag (Stefan-Bolzman) från fysiken.
Du försöker tillämpa den i alla sammanhang, även då den inte är tillämplig.
– Du har hävdat att atmosfärens påverkan på klimatet till fullo kan beskrivas med Stefan-Bolzmans lag.
Jag har efterfrågat bevis för att den gör det. Det finns inga beräkningar som visar det. Endast felaktigt utförda som beräknar en alldeles för låg flux mot ytan.
Citat:
– Du har upprepade gånger förnekat giltigheten av termodynamikens första lag.
Absolut inte. Det är du som påstår att något inte kan svalna. Du påstår att energin i strålning är konstant när den sprids i ett lågdensitetsmedium.
Det är ett brott mot termodynamiska principer.
Citat:
– Du meddelar att du hittat en bok som handlar om termodynamik för ingenjörer,
som inte på något sätt berör atmosfären eller hur atmosfären påverkar klimatet.
Du försöker ändå att använda den för att förstå klimatet.
Du vet inte att den mesta kunskap om värme, strålning och gaser inom klimatforskning kommer från just applicerad termodynamik. Det är ur data från experiment i ugnar och liknande som din siffra på 1,6W för co2 måste ha sitt ursprung. Det finns ingen annan data från mer utförliga studier inom värme och absorption och gaser. Det är i b.la. ugnar som mätningarna har gjorts.
Du vet alltså inte ens vad teorin bygger på för information. Pisstomte.
Citat:
I analogi med ditt sätt att argumentera så borde jag be dig bevisa sanningshalten
i och värdet av dessa påståenden. Det är meningslöst eftersom det inte går.
Jag påstår endast att enligt experiment på strålning, värme och gaser, som bygger på termodynamiska principer och strålningslagarna, så stämmer inte den teori som du predikar.
Du har inte heller några observationer som bekräftar det du påstår, ändå så häver du ur dig exakta siffror på hur många Watt som co2 höjer effekten med. Utan någon mer tillförd energi.
Det är knappast jag som behöver bevisa något. I synnerhet inte när du säger att hela grunden för din teori, heat transfer, ska ignoreras som vetenskaplig information i sammanhanget.
Tillbaks till lågstadiet, där är bäst för dig att börja.
Citat:
Är det du skriver dumt? Ja, det kan man ju tycka, men flera försöker att informera
dig om grundläggande matematik, om grundläggande fysik och om vad det är som
gör att vi har det klimat som vi har på jorden.
Om du menar "informera helt i avsaknad av matematik, fysik och relevanta observationer av klimat" när du skriver "informera om....", då håller jag med.
Men nu har ju du fått ganska många påbackningar om att visa hur din teori är grundad i fysik med beräkningar, och är det något du skyr som pesten så är det just sådan information.
Citat:
Det besvarar du med att kalla dessa för "pissråttor" och liknande tillmälen.
Som om du tror att ett dåligt språk får fakta och sanningar att försvinna.
Se det som en markering på när du säger något riktigt dumt, som ett litet piskrapp.
Pisstomte.
Citat:
Tics?
Språkliga tics kan behandlas. Om orsaken är Tourette rekommenderas
risperidon eller
aripiprazol. Kanske kan det leda till en diskussion om
klimatet som utgår från fakta i stället för språkliga tics…
Då tycker jag du ska söka behandling mot att predika religiösa föreställningar om klimat och temperatur, för det är ett riktigt besvärande tic som du har. Du gillar också att säga emot naturlagar.