2016-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Vad jag förstått så menar alltså konspirationstroende att det satt massa skådespelare (att addera till de redan tusentals inblandade som på något sätt lyckats bevara denna supermegakonspiration i femton år utan att ett knyst har läckt) som ringde de anhöriga med talförvrängare som bara superhemliga regeringskonspirationer har tillgång till och lyckats övertyga samtliga att det var deras son/dotter/syskon/förälder som var i luren i den andra änden?

Kom igen nu! Vad är mest troligt,
1) att personen i fråga var lite "udda" eller
2 ) att det var en skådespelare enligt ovan, en skådespelare som trots sin, får man anta, utmärkta träning i avancerad konspirationsmetodik lyckades glömma bort att söner normalt inte presentera sig med fullständigt namn när de ringar sina föräldrar.
Planet landas och taxas till en hangar. Där kommer "FBI" in och förklarar för passagerarna att de måste medverka i en flygplansövning, och ringa sin mor och säga det som står i manus.
Troligen delade de på människorna och bara de som var mest samarbetsvilliga fick ringa hem. Så att säga.
Sedan dödas alla passagerare. Klart.
Citera
2016-07-18, 18:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Planet landas och taxas till en hangar. Där kommer "FBI" in och förklarar för passagerarna att de måste medverka i en flygplansövning, och ringa sin mor och säga det som står i manus.
Troligen delade de på människorna och bara de som var mest samarbetsvilliga fick ringa hem. Så att säga.

Varför inte bara flyga dem in i skyskrapor etc då istället för att krångla till allt?
Och hur förklarar man t.ex. alla kroppar och DNA som hittades? Bilder från brända lik ännu fastspända i flygplansstolar funna i Pentagon kan du t.ex. själv googla fram på internet...
Citera
2016-07-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför inte bara flyga dem in i skyskrapor etc då istället för att krångla till allt?
Och hur förklarar man t.ex. alla kroppar och DNA som hittades? Bilder från brända lik ännu fastspända i flygplansstolar funna i Pentagon kan du t.ex. själv googla fram på internet...
Om man planerar detta under 10 år och har en miljard i budget.
Så skulle jag inte lita på några foton eller ens DNA. Det är ganska enkelt att ge DNA från de verkliga personerna till labbet. Finns inga säkra bevis. Det är därför som polisen har detta problem med beviskedjan. Hur har bevisningen hanterats.
Betyder det att många var inblandade ja. Vi prata flera hundra. Men troligen inte över 400 personer totalt sett.
Du får även dela på de som bara får order om att förfalska bevis. Och de som genomför andra delar. Som att fejka annat.
De flesta var troligen inte ens informerade om något alls före händelsen, deras delaktighet kom mycket senare. Det finns många olika sätt att övertyga människor om att utföra något. Hot om våld är en sådan sak.
Citera
2016-07-18, 18:52
Medlem
Citat:
Bra försök till teori, dock funkar den inte ens som teori om vi tar hänsyn kända fakta.

Om vi tar Flight 93 som exempel:
  1. Efter att transpondern slagits av kunde man fortsätta följa planet på radar. Din teori skulle kräva att man på något sätt lyckats landa planet, lyfta ett nytt "ersättningsplan" synkroniserat i en komplicerad manöver som helt lurade flygledningen
  2. Man identifierade de flesta passagerare via DNA, som man samlade upp från marken där planet kraschade. Svårt att tänka sig att dina mörkermän skulle hunnit avliva alla passagerare, mala ner dem i en köttkvarn, frakta dem till Pennsylvania och gräva ner dem under jord på den korta tiden det tog från att planet kraschade tills personal var på plats. Det fanns dessutom flera vittnen, så någon bör timligtvis ha sett de märkliga figurerna som krävde ner köttfärs i jorden innan andra grävde upp dem igen.

Men du kanske har några bevis som stödjer din tes? T ex vittnen som sett planet landa där, kvarlevor från passagerare hittade nån annanstans än i Shanksville?
Senast redigerad av Cumbersnatch 2016-07-18 kl. 18:55.
Citera
2016-07-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Bra försök till teori, dock funkar den inte ens som teori om vi tar hänsyn kända fakta.

Om vi tar Flight 93 som exempel:
  1. Efter att transpondern slagits av kunde man fortsätta följa planet på radar. Din teori skulle kräva att man på något sätt lyckats landa planet, lyfta ett nytt "ersättningsplan" synkroniserat i en komplicerad manöver som helt lurade flygledningen
  2. Man identifierade de flesta passagerare via DNA, som man samlade upp från marken där planet kraschade. Svårt att tänka sig att dina mörkermän skulle hunnit avliva alla passagerare, mala ner dem i en köttkvarn, frakta dem till Pennsylvania och gräva ner dem under jord på den korta tiden det tog från att planet kraschade tills personal var på plats.
Men du kanske har några bevis som stödjer din tes? T ex vittnen som sett planet landa där, kvarlevor från passagerare hittade nån annanstans än i Shanksville?
Ja, för det första så är hela system som kör radarn tillverkat av ett företag som var med och planerade 911, sedan kördes faktiskt också en övning i detta datasystem just precis som det hände i verkligheten. Märkligt va. Denna övning funkar som så att datorn, spelar upp radar ekon som inte finns i verkligheten, men det syns ändå...
Sedan så ja, det finns viss bevisning på att att planet ersattes på detta sätt japp. Det är bara att lägga planen nära varandra, slå av den första transpondern och på med den andra. Så har man bytt plan så att säga. De behövde ändå flyga ut och släppa en bomb så det blev lite bränt på marken.

Sedan så var alla som var med och samlade upp bevisning på den platsen med i konspirationen .
Du kommer inte kunna hitta en enda polis eller liknande som var lokal från närmaste ort (gissar jag).
Det fanns inte heller något plan nere i marken. Kan du visa något annat exempel där ett plan har borrat sig ner i marken när det störtar? Nej, just det.
Citera
2016-07-18, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om man planerar detta under 10 år och har en miljard i budget.
Så skulle jag inte lita på några foton eller ens DNA. Det är ganska enkelt att ge DNA från de verkliga personerna till labbet. Finns inga säkra bevis. Det är därför som polisen har detta problem med beviskedjan. Hur har bevisningen hanterats.
Betyder det att många var inblandade ja. Vi prata flera hundra. Men troligen inte över 400 personer totalt sett.
Du får även dela på de som bara får order om att förfalska bevis. Och de som genomför andra delar. Som att fejka annat.
De flesta var troligen inte ens informerade om något alls före händelsen, deras delaktighet kom mycket senare. Det finns många olika sätt att övertyga människor om att utföra något. Hot om våld är en sådan sak.

OK - men varför slänga pengar i sjön, riskera att folk smiter, riskera att "bödlarna" läcker etc etc - varför inte bara göra vad som egentligen hände?
Citera
2016-07-18, 19:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, för det första så är hela system som kör radarn tillverkat av ett företag som var med och planerade 911, sedan kördes faktiskt också en övning i detta datasystem just precis som det hände i verkligheten. Märkligt va. Denna övning funkar som så att datorn, spelar upp radar ekon som inte finns i verkligheten, men det syns ändå...
Vad är det för spännande företag som tillverkat alla radaranläggningar i Amerika? Och hur vet du att de planerade 911?

Citat:
Sedan så ja, det finns viss bevisning på att att planet ersattes på detta sätt japp. Det är bara att lägga planen nära varandra, slå av den första transpondern och på med den andra. Så har man bytt plan så att säga. De behövde ändå flyga ut och släppa en bomb så det blev lite bränt på marken.

Sedan så var alla som var med och samlade upp bevisning på den platsen med i konspirationen .
Till mig skrev du alldeles nyss att troligen inte över 400 personer var inblandade - nu överskred du det rätt snabbt va..?

Citat:
Du kommer inte kunna hitta en enda polis eller liknande som var lokal från närmaste ort (gissar jag).
Det fanns inte heller något plan nere i marken. Kan du visa något annat exempel där ett plan har borrat sig ner i marken när det störtar? Nej, just det.
Massor av sådana exempel har visats i tråden - bland annat stridsflygplan från andra världskriget som grävts fram många år senare.. Marken på platssen var dessutom extremt uppluckrad eftersom den utgjordes av färsk fyllnadsmassa för en gruva...
Citera
2016-07-18, 19:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jag funderar knappt på hur det gjordes eftersom det är ganska bortkastad tid, däremot tycker jag det är intressant och se de bakomliggande orsakerna. Hur makten fungerar och hur de agerar. För det sträcker sig långt bak i tiden

Ja det var som jag misstänkte. Du tänker inte själv alls egentligen utan bara slänger ur dig saker som andra har skrivit som är "intressant" oavsett hur korkade dessa saker är. Sedan har du mage att anklaga andra, som verkligen tittar på kända fakta, att de inte tänker själva...

Du har alltså lagt mängder med timmar på detta utan att hitta en alternativ teori som du tror på. Alla saker du länkar till har ju logiska hål, så stora att man kan flyga en jumbojet igenom dem, men det verkar inte spela någon roll för dig alls!? De är ändå "intressanta".

Gör ett tankeexperiment:
Säg att en känd "truther" sa att planen krockade med tornen precis som den officiella rapporten säger, och att USA officiellt sade att det fanns inga plan, det var bara hologram.
Vilken version hade du tyckt var mest "intressant" i det läget? Det är helt uppenbart att du har bestämt dig för att den officiella versionen inte är rätt oavsett vilka fakta som presenteras. Måste säga att det känns rätt tragiskt.
Citera
2016-07-18, 19:39
Medlem
Citat:
Men vänta, va? Du kan ju inte diskutera som om det redan vore fastställt att det var ett "inside job".

Citat:
"Viss bevisning"? Vilken bevisning?

Citat:
Du kanske borde sluta gissa? Du har uppenbarligen noll koll på vad du pratar om, men ändå är du fullt övertygad om vad som hände.

För du har nog fel här tyvärr, det var lokala invånare, poliser och övrig personal som kom till platsen först. Wally Miller var den som ansvarade för att samla ihop kvarlevorna, han var coroner från närliggande Somerset County.

Citat:
Något intakt plan med kropp och vinge och allt fanns naturligtvis inte. Det hade varit märkligt med tanke på det sätt planet kraschade - i full fart med nosen neråt. Däremot fanns det gott om vrakdelar.

Och jo, det finns visst exempel på flygplankrascher som liknar den i Shanksville. Det är att förvänta om planet dyker ner i jorden på det sättet, med den jordmånen.

Se t ex Caspian Airlines Flight 7908 i Iran eller PSA 1771 i USA. I det sistnämnda fallet handlade det om en medveten krasch precis som i fallet 9/11.
Det där German Wings-planet härom året som även det kraschades med flit lämnade inte heller mycket av flygplan efter sig när det kraschat om jag minns rätt.
Senast redigerad av Cumbersnatch 2016-07-18 kl. 19:41.
Citera
2016-07-18, 20:02
Medlem
Nu har jag förklarat mina teorier. Men som Snaken sa, man kan genomföra allt precis så som det "hände" också. Kan ändå vara planerat av några onda mörkermän i USA, osv ändå.
Att era bevis skulle vara bättre än mina, säger ni bara för att det blir logiskt så om man tror på bevisen.
Om allt ändå är fejkat från början till slut, så finns det ändå inga säkra bevis. Och därmed faller allt. Du kan då inte vara säker på något alls.

Har jag bevisning. Naturligtvis inte. Men som jag ser det, så har inte du det heller.
Citera
2016-07-18, 20:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu har jag förklarat mina teorier. Men som Snaken sa, man kan genomföra allt precis så som det "hände" också. Kan ändå vara planerat av några onda mörkermän i USA, osv ändå.
Att era bevis skulle vara bättre än mina, säger ni bara för att det blir logiskt så om man tror på bevisen.
Om allt ändå är fejkat från början till slut, så finns det ändå inga säkra bevis. Och därmed faller allt. Du kan då inte vara säker på något alls.

Har jag bevisning. Naturligtvis inte. Men som jag ser det, så har inte du det heller.

Att sitta efteråt och påstå saker om radarkonstruktörer, påhittade övningar, frånvaro av lokal poliskår etc (allt saker som lätt kan motbevisas med dokumenterade fakta) är förstås spännandes men det har ju noll verklighetsanknytning. Att du, KlokOchSnygg och liknande personer blånekar uppenbara fakta och dokumenterade händelse och påstår att det inte finns bevis även om ni så står begravda upp till midjan i dem, det gör inte mycket gott för er trovärdighet..
Men bara för sakens skull - nämn ett (eller flera) "bevis" som du skulle godkänna för att 911 (eller i stort sett vilken historisk händelse som helst - månlandningen t.ex.) har skett enligt de officiella teorierna.
Ett bevis du skulle godkänna.
Ett.
Tack.

PS: KlokOchSnygg och andra får gärna svara de med.
Citera
2016-07-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Sedan har du mage att anklaga andra, som verkligen tittar på kända fakta, att de inte tänker själva...
Snälla du, debunkers är helt ointresserade av fakta. Det enda debunkers gör är att kasta skit

Det har presenterats massor av fakta från mig och andra som bevisar att den officiella versionen är ett hopkok för att motivera till att kriga i Mellanöstern och införa en massövervakning som får varenda diktator att bli gröna av avund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in