Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-18, 17:47
  #13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willzor
Skönt att dom tog han innan han skadade sig själv, eller någon annan trafikant.
Tyvärr ett jävligt "lätt" misstag att göra.

Dock köper jag inte "vin till maten".
Vi alla vet att det lätt blir en flaska per person om stunden är rätt.
Stå för ditt misstag. Skämskudden blir mindre då!

Mvh
Man kan väl dricka en hel flaska till maten, det har jag gjort hundratals gånger.
Citera
2016-07-18, 18:04
  #14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Man kan väl dricka en hel flaska till maten, det har jag gjort hundratals gånger.
Det lär dock inte ge utslag dagen efter ändå. Visst om man är liten och späd kanske...
Citera
2016-07-18, 18:05
  #15
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2016-07-18, 18:08
  #16
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det lär dock inte ge utslag dagen efter ändå. Visst om man är liten och späd kanske...
Tror inte det nej. Har själv druckit 4 g&t, 1 flaska vin och två starköl mellan 16.30 och 00.30, åkte in på nykterhetskontroll klockan 12 dagen efter och klarade mig galant. Tomas Andersson har nog druckit betydligt mer än "ett par glas vin till maten".
Citera
2016-07-18, 18:20
  #17
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vad? Du kan ju inte ta någons ord som sanning bara sådär.

Nästan alla säger sig väl "bara tagit någon öl" eller "lite vin till maten". Det låter bättre än att säga att man har alkoholproblem och dränkte sina sorger med ett flak smuggelöl kvällen innan eller tömde att par bag-in-box på badrumsgolvet.
Det kan mycket väl stämma i det här fallet min vän. Dock är det mycket möjligt att blåsa positivt dagen efter även om du bara har tagit "några glas". Hur det går när man blåser dagen efter är också individuellt och situationsberoende.
Citera
2016-07-18, 18:22
  #18
Medlem
Drack vin till maten & åker dit för rattfylla dagen efter? Det måste ha varit förbannat stark mat.
Citera
2016-07-18, 18:33
  #19
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han borde få sparken på stående fot, oavsett vad blodprovet visar.

Håller inte med. Givetvis ska ingen köra rattfull. Visst är det för jävligt att en idrottsprofil och ledar åker fast. De kommer jag aldrig försvara.

Men om berättelsen stämmer och gränsen går som lindrig och ej grov så tycker jag att straffet för den offentliga förnedringen bör stanna där. Han står ju för det och erkänner så jag tycker nog att klubben ej ska agera.
Citera
2016-07-18, 18:39
  #20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Det kan mycket väl stämma i det här fallet min vän. Dock är det mycket möjligt att blåsa positivt dagen efter även om du bara har tagit "några glas". Hur det går när man blåser dagen efter är också individuellt och situationsberoende.
Nej det är det inte, en flaska vin är borta efter 4-5 timmar och det individuella du pratar om är 1-2 timmar hit eller dit. Poängen är den att han har druckit betydligt mera, 2 flaskor vin mellan 19-22 ger inte ens det utslag kl. 08 dagen efter. Förmodligen har försökt dränka sitt usla resultat i allsvenskan med Gefle.
Citera
2016-07-18, 18:40
  #21
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji

Men om berättelsen stämmer och gränsen går som lindrig och ej grov så tycker jag att straffet för den offentliga förnedringen bör stanna där.
Lägg därtill att han trots allt tränar Gefle, det är straff nog och i mina ögon anledning nog för att titta djupt i flaskan en sen kväll då och då
Citera
2016-07-18, 18:54
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Håller inte med. Givetvis ska ingen köra rattfull. Visst är det för jävligt att en idrottsprofil och ledar åker fast. De kommer jag aldrig försvara.

Men om berättelsen stämmer och gränsen går som lindrig och ej grov så tycker jag att straffet för den offentliga förnedringen bör stanna där. Han står ju för det och erkänner så jag tycker nog att klubben ej ska agera.
Jag håller det för helt osannolikt att berättelsen stämmer. Vin till maten (som vanliga människor dricker vin till maten) ger inte utslag dagen efter, han har druckit betydligt mer än bara vin till maten och att då sätta sig i bilen och köra är oförsvarbart.
Citera
2016-07-18, 18:55
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Lägg därtill att han trots allt tränar Gefle, det är straff nog och i mina ögon anledning nog för att titta djupt i flaskan en sen kväll då och då
Han får titta precis hur djupt i flaskan han vill och hur ofta han vill också, men att köra bil då är inte ok.
Citera
2016-07-18, 19:39
  #24
Medlem
Megalomaniac.s avatar
Jag har en helt annan förståelse för dagenefter rattfyllor än att köra 10 sekunder efter man svalt sista groggen 03:15. Det är fortfarande fel, men det handlar inte om grov rattfylla här (dvs över en promille) att man skulle bli av med jobbet för en 0,15 - 0,35 promille rattfylla är bara galenskap att ens gå in på.

Skithänder, man tar sitt straff för sin idioti och går vidare. Tror det är en ganska stor del av Sveriges invånare som varit på gränsen en eller flera gånger utan att veta om det.

Efter en riktigt utekväll är jag säker på att man skulle blåsa positivt lååångt in på eftermiddagen/kvällen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback