Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-07-18, 20:40
  #25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Tror inte det nej. Har själv druckit 4 g&t, 1 flaska vin och två starköl mellan 16.30 och 00.30, åkte in på nykterhetskontroll klockan 12 dagen efter och klarade mig galant. Tomas Andersson har nog druckit betydligt mer än "ett par glas vin till maten".
Ja, det verkar rimligt. En normal man förbränner ca 4-5 cl sprit/tim.
Citera
2016-07-18, 22:09
  #26
Medlem
Det är ju lätt att hälla i sig 50cl sprit på en kväll, plus några öl, men även om man förbränner 4-5cl per timme så vågar jag inte köra 12 timmar senare just för att en dålig dag kanske jag bara förbränt 3cl i timmen och jag skulle då haft uppåt 10cl sprit i blodet (om det var en snabb kväll).
Anledningen att inte köra dagen efter alkohol har i mitt fall aldrig med min förmåga att köra bil att göra, utan min rädsla för att fastna i en koll och bli av med kortet.
Vad jag försöker säga är att detta behöver inte vara omdömeslöst alls, utan en miss då hans förmåga att köra inte var det minsta begränsad.
Citera
2016-07-18, 22:44
  #27
Medlem
madbroilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, det verkar rimligt. En normal man förbränner ca 4-5 cl sprit/tim.
Har du någon källa på det? jag har alltid hört ca 2 cl i timmen och enligt kalkylera mera så tar en flaska vin på 13% ca 12 timmar att förbränna.
Citera
2016-07-19, 00:06
  #28
Medlem
han kanse hade ett jätte stort vinglas
Citera
2016-07-19, 05:32
  #29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Man tänker ofta 'fel' när man dricker på kvällen och kör på morgonen. Säg att man tar sista glaset vin vid 23-tiden och lägger sig vid 00, upp 06, tar en dusch och kör iväg 06:30 så har det ju bara gått 7 timmar. Man skulle ju inte dricka några glas vin till lunch och köra sen vid 19-tiden, men när det varit natt mellan känns det på nåt vis som det är ok.
Du hinner bränna drygt 1,0 promille på 7 timmar och således ha lite marginal, men visst är du sjuk eller har leverproblem kan det gå långsammare.
Du börjar bränna redan efter första klunken så tiden du dricker förbränns alkoholen med.

Däremot kan du fortfarande vara en usel bilförare pga trötthet och bakfylla.
Citera
2016-07-19, 05:42
  #30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madbroiler
Har du någon källa på det? jag har alltid hört ca 2 cl i timmen och enligt kalkylera mera så tar en flaska vin på 13% ca 12 timmar att förbränna.
Du bränner när du dricker med, inte bara när du slutar dricka.
Citera
2016-07-19, 09:05
  #31
Medlem
mrtowlies avatar
Rattfyllots standardursäkt: Jag drack "ett par glas till maten" och "kände mig nykter när jag vaknade".

Alltid lika förbluffade över det positiva utslaget, som om hela vetenskapen konspirerat för att sätta dit personen som bara luktade på korken.

Fan, stå för det du gjort i stället. Du tog en brakmiddag med en jävla massa vin, pinne på maten och 2 G&T:s innan samt sängfösare. Sen tog du risken att köra dagen efter.
Citera
2016-07-19, 09:07
  #32
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Håller inte med. Givetvis ska ingen köra rattfull. Visst är det för jävligt att en idrottsprofil och ledar åker fast. De kommer jag aldrig försvara.

Men om berättelsen stämmer och gränsen går som lindrig och ej grov så tycker jag att straffet för den offentliga förnedringen bör stanna där. Han står ju för det och erkänner så jag tycker nog att klubben ej ska agera.

Ingenting hände men det skickar fel signaler. Men samtidigt måste straffet passa brottet. Han har säkert kommit till vägens ände och förstå att han kanske har alkoholproblem och slutar att dricka. Får han sparken kan det sluta värre.
Citera
2016-07-19, 13:55
  #33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ätit väldigt sent och kört väldigt tidigt.
Eller också ljuger han som många rattfyllon tenderar att göra.

Japp...och druckit alldeles för mycket. Att sitta och hälla i sig vin på kvällen och eventuellt gått upp tidigt och kört bil är en typisk fyllemarkör.
Citera
2016-07-19, 16:16
  #34
Medlem
Varför tar provet så lång tid?
Citera
2016-07-19, 17:47
  #35
Medlem
Moll-Es avatar
Rubrik justerad. Gammal rubrik: Allsvensk tränare fast för rattfylleri-drack vin till maten 20160712. Ny rubrik: Allsvensk tränare fast för rattfylleri (Thomas Andersson, Gefle IF).

/Moderator
Citera
2016-07-25, 14:19
  #36
Medlem
perineums avatar
Åtal nedlagt!
http://www.gd.se/fotboll/allsvenskan...at-situationen
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback