2016-07-18, 04:16
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Jag har inte talat om komplotter eller planteringar. Du blandar ihop mig med någon annan tydligen. Men brottsutredningen var och är usel. Det säger jag av omsorg för offret.

Då undrar jag vad du har för kompetens att kunna bedöma utredningen?
En simpel amatör som du kan ju näppeligen uttala dig om detta.
Samtliga instanser som har bedömt fallet plus alla andra som uttalat sig har samma åsikt.
Rätt man sitter inburad för mordet på Lisa.
Så man undrar just vad ert tramsande egentligen är värt?
Noll och inget är svaret...
Dim omsorg om offret är ju ett stort skämt.
Skulle du få som du ville så vore ju Lisas mördare NB i frihet.
Det är inte omsorg om offret, det är ett hån mot offret.
2016-07-18, 15:22
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
GÄRNING (beskrivet i ansökan om stämning)
Nerijus Bilevicius har den 7 juni 2015 i Blomberg i Götene kommun uppsåtligen genom hängning berövat Lisa Holm livet. Nerijus Bilevicius har i samband med dådet tejpat över hennes mun och runt hennes huvud över mun och näsa. Vidare har han dragit ner, respektive upp hennes kläder så att hennes kön och bröst blottats. Han har därefter fört bort kroppen och gömt den i ett
smalt klädskåp, i en arbetsbod på Martorps Gård, Götene kommun. Det har krävts våld och kraft för att få in kroppen i skåpet.

MOTIV (beskrivet av åklagaren i TR, här sammanfattning/intervju i Expressen)
- Det är oerhört rått och brutalt. Jag vill mena att avsikten hela tiden varit att döda sitt offer. Det tyder också på att dödandet är en del i den sexuella tillfredsställelsen. Det är ingen våldtäkt som gått över styr och det "råkat" bli så här. Det finns inget som tyder på att det har varit någon penetrering eller annat sexuellt övergrepp. Avsikten har varit föra bort henne, hänga upp henne och tejpa henne. Och av detta få sexuell njutning, sade han.
Under den fem dagar långa rättegången har flera vittnen och experter hörts.
När åklagaren kom in på motivet för Nerijus Bilevicius att begå mordet hänvisade han till sexualbrottsexperten Niklas Långströms vittnesmål i måndags.
Han uppgav då att motivet med största sannolikhet är sexuellt. Att de handlar om kontroll och dominans, sade åklagaren Lars-Göran Wennerholm och fortsatte:
- Det finns ingen annan gärningsman, det finns inget att följa upp, utan allt pekar på Nerijus Bilevicius. Jag anser att han ska dömas till livstids fängelse.
http://www.expressen.se/gt/aklagaren-darfor-blev-lisa-mordad/

Du har ALLTID lika bra inlägg som vanligt, är väl insatt i fallet och försöker tålmodigt förklara för olika slags folk här ute vad som är vad, kunskap och lätt att förstå.
Ett rent nöje att läsa dina inlägg faktiskt. För du har koll.
Men det enda som förbryllar mig är IB:s DNA på Lisas trosa? Det skulle ju tydligen inte kunna ha kommit dit via NB:s försorg? Har hon hjälpt till på nåt vis borde hon ju lämnat mer DNA kan man tycka? Fast sen vet man ju inte hur många topsar man tog just på hennes DNA utan mer eftersökte NB:s? Eller har jag missat nåt här? har varit sjuk
2016-07-18, 15:42
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Du har ALLTID lika bra inlägg som vanligt, är väl insatt i fallet och försöker tålmodigt förklara för olika slags folk här ute vad som är vad, kunskap och lätt att förstå.
Ett rent nöje att läsa dina inlägg faktiskt. För du har koll.
Men det enda som förbryllar mig är IB:s DNA på Lisas trosa? Det skulle ju tydligen inte kunna ha kommit dit via NB:s försorg? Har hon hjälpt till på nåt vis borde hon ju lämnat mer DNA kan man tycka? Fast sen vet man ju inte hur många topsar man tog just på hennes DNA utan mer eftersökte NB:s? Eller har jag missat nåt här? har varit sjuk

Finns olika förklaringar till det, bland annat Hamilkar har en trolig förklaring till det här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:
Han öppnar gylfen, men tar inte fram penis, utan gnider penis genom sina kalsonger mot offrets trosor. Fruns DNA finns ju på utsidan av hans kallingar, säkert fläckvis i betydligt större mängd än hans eget.
2016-07-18, 15:55
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Håller helt med. Det är därför åtalet är och förbliver helt tomt på innehåll.

Ta då för i helvete och förklara hur det skulle sett ut för att ett proffs som du skulle vara nöjd .
Konstigt att alla tillfrågade tycker att det är ett mycket bra skött ärende i så fall .
Samstämmigheten är total , rätt man är dömd .
Nämligen den vidrige och brutale kvinnomördaren Nerijus .
Du kanske är bättre skickad att bedöma detta än experterna som har uttalat sig ?
Du är beviset på att det förbliver som vanligt.
Tomma burkar skramlar mest .
2016-07-18, 16:59
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Finns olika förklaringar till det, bland annat Hamilkar har en trolig förklaring till det här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jaa man är ju dum ibland som inte sparar eller skriver upp vad som man läst som tydligen en del andra missar som jag också kan göra ibland. Men jag LÄSTE faktiskt att det enda sättet var som de kommit fram till IB DNA Lisa trosa var IB själv, lika lite som att gammalt blod skulle kunnat lösas upp och "bara-råkat-hamna" på LH av NB, ooooooo sicken underlig slump. HA tror jag inte heller på och har aldrig gjort.

Vad jag däremot kan TRO på är att det här var en långt gående plan i hans mycket sjuka skalle eftersom han lämnade vissa grejor kvar där han skulle rensa ut för en ren avrättning. Jajamen.
2016-07-18, 17:36
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jaa man är ju dum ibland som inte sparar eller skriver upp vad som man läst som tydligen en del andra missar som jag också kan göra ibland. Men jag LÄSTE faktiskt att det enda sättet var som de kommit fram till IB DNA Lisa trosa var IB själv, lika lite som att gammalt blod skulle kunnat lösas upp och "bara-råkat-hamna" på LH av NB, ooooooo sicken underlig slump. HA tror jag inte heller på och har aldrig gjort.

Vad jag däremot kan TRO på är att det här var en långt gående plan i hans mycket sjuka skalle eftersom han lämnade vissa grejor kvar där han skulle rensa ut för en ren avrättning. Jajamen.

Denna tråd är enormt stor med c.a 135 000 inlägg så det är stört omöjligt att komma ihåg alla.
Diskussion om DNAt var som intensivast för 7-8 månader sen, i slutet på 2015.
Har för mig att även åklagaren menade på att Irinas DNA var sekundärt överfört av NB eftersom det var i form av annan vätska än blod.
I alternativtråden kom ju diskussionen om DNA upp nyligen och där så snubblade jag över den länk från en annan skribent där Hamilkar skriver om just Irinas DNA och hur han tror att den hamnade på Lisas trosor.
2016-07-18, 17:40
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det går bra att bara beställa juni-numret. Jag gjorde det precis. 60 kronor med frakt.

http://www.truecrimelibrary.com/product/true-detective-june-2016/

Samma och fick den idag.
2016-07-18, 20:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Denna tråd är enormt stor med c.a 135 000 inlägg så det är stört omöjligt att komma ihåg alla.
Diskussion om DNAt var som intensivast för 7-8 månader sen, i slutet på 2015.
Har för mig att även åklagaren menade på att Irinas DNA var sekundärt överfört av NB eftersom det var i form av annan vätska än blod.
I alternativtråden kom ju diskussionen om DNA upp nyligen och där så snubblade jag över den länk från en annan skribent där Hamilkar skriver om just Irinas DNA och hur han tror att den hamnade på Lisas trosor.

Att först IB gnidit fittan mot NB:s kalsonger (typ dagen innan) och han sedan gnidit sig (med kalsongerna på) mot LH:s trosor. Underförstått medan hon hade dem på sig. Lite långsökt ändå.
2016-07-18, 20:43
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Så kan det mycket väl ligga till.

"Helikopterpiloten" AE har ju dessutom lyckats få det bevisat i domstol att DNA kan förflyttas av annan person.
2016-07-18, 20:44
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att först IB gnidit fittan mot NB:s kalsonger (typ dagen innan) och han sedan gnidit sig (med kalsongerna på) mot LH:s trosor. Underförstått medan hon hade dem på sig. Lite långsökt ändå.

Det får du diskutera med Hamilkar då för jag länkade bara till hans inlägg som han skrev redan i slutet på förra året. Vad du ser som långsökt eller inte bryr jag mig inte ett dugg om.

Och vad säger att hon gjorde det dagen innan, hon kan lika gärna ha gjort det samma dag eller att han rent av ha tagit på sig en av Irinas trosor bara några timmar innan. Hamilkar skriver inte att han vet att det gick till så men att det kan vara troligt. Jag vet inte, och "det jag tror har inget betydelse" som vissa brukade skriva här
Senast redigerad av PantherE 2016-07-18 kl. 21:05.
2016-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
[b]OM LISAS PAPPA VAR YTTERST KONTROLLERANDE, [u]VARFÖR [u] VILLE HAN ATT HON SKULLE ÅKA MOPED SOM ALLA ANDRA I SIN ÅLDER??? DÅ HADE HAN VÄL ALDRIG SLÄPPT IVÄG HENNE DENNA DÖDENS DAG SOM BLEV HENNES SISTA OCH PAPPAN HAR JU SAGT OM HAN HADE VETAT DETTA HADE HAN HELLRE KÖRT HENNE I SIN BIL TILL HENNES JOBB???? HUR dum får man bli egentligen i sitt resonemang med sitt trams ja just det trams?

Vissa verkar ju ha helt avsaknad av empati för Lisa och hennes familj, som sitter och försvarar en sån som NB ÄNNU och som inte fattat att han redan är dömd, och dessutom hör de inte hemma i denna tråden. Fattar inte att det bara får rulla på för dom. Tänk om Lisas familj råkar gå in här för att de kanske finner tröst att veta att många står på deras sida, vilket jag i o f s inte tror att de gör nu då, men om, och får se såna som sitter här och försvarar en sån som NB.

Dessa människor i tråden vet föga om lidande, familjeband osv för det syns på hela det känslomässiga planet vid diskussion. SKÄMS!

Vi vet inte varför Lisa valde att åka moped denna dag.
2016-07-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jaså? Ditt påstående får man ta med en nypa salt. Du överdriver nåt kopiöst! Din uppfattning om vad tortyr är och att du har mage att påstå att mördaren och hans fru blev utsatta för tortyr gör att det är svårt att ta något du säger på allvar. Du har en sned bild av verkligheten.

Du får läsa fupen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in