2016-07-17, 06:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Vad Sanningen vill får du fråga Sanningen om.

Och hur går det till i realiteten utanför din demagogi?
2016-07-17, 06:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snus-spyan
Alla tider har haft sina problem, men de problem vi har nu är anti-Kristna, så ja världen går kanske under inom några få generationer,

Eller kanske inte. Men alla kan ju gissa.
2016-07-17, 06:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
vad är anti-krist om inte att stänga gränserna för människorna som flyr från elände och misär?

Falsk dikotomi. Inte all kristendom skulle se det på det sätt.
2016-07-17, 09:10
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Likt drömmar och sömn i livet så är ju livet en skola för anden.
Försvinner då möjligheten till pånyttfödelse så tas även möjligheten
till att växa närmare gud bort?

Eller vad är planen med en massa själar utan tillgång till vår fysiska jord?
Kan inte låta bli att jämföra det med ett ghetto utan möjligheter till utbildning.

The show must go on?

En möjlighet är kanske helt enkelt att vi får ett resmål mindre, och tiden med jorden som
praktikplats är över. Men. Var passerar man egentligen gränsen att vara människa
(med utrotelse av en planet i bagaget), till parasit?

Som bara tar över på sina egna själviska villkor och förstör allting dit man kommer?

Nej. Inte hade man velat ha oss resandes om vi inte fixar planet ett.

Annat hade det ju varit om vi som ras fixade upp planeter och lämnade dem i
bättre skick än då vi kom. Men att resa med straffregister? Nja..
Senast redigerad av BeeGeesnose 2016-07-17 kl. 09:36.
2016-07-17, 12:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose

Kan inte låta bli att jämföra det med ett ghetto utan möjligheter till utbildning.

Du är alltför okritisk till det new age-trams du tydligen läser.
2016-07-17, 14:02
Medlem
Apologists avatar
Citat:
sverige är utan tvekan ett välsignat land i Herren.

men mycket mer kan göras. vi stänger fortfarande gränserna för folk som behöver hjälp.

Sverige deklarerade Palestina som stat och vi är inte längre under Guds beskydd. Vi var ett kristet land, vi var ett välsignat land....men nu stundar tragedi o dom!
2016-07-17, 15:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Sverige deklarerade Palestina som stat och vi är inte längre under Guds beskydd. Vi var ett kristet land, vi var ett välsignat land....men nu stundar tragedi o dom!

Falsk dikotomi.
2016-07-17, 16:51
Medlem
Citat:
Läs denna liknelse.

En gång undervisade han i en synagoga på sabbaten. Där fanns en kvinna som hade plågats av en sjukdomsande i arton år. Hon var krokryggig och kunde inte räta på sig. När Jesus fick se henne kallade han på henne och sade: ”Kvinna, du är fri från din sjukdom”, och så lade han sina händer på henne. Genast kunde hon räta på sig, och hon prisade Gud. Men synagogföreståndaren, som förargade sig över att Jesus botade på sabbaten, sade till folket: ”Det finns sex dagar då man skall arbeta. På dem kan ni komma och bli botade, men inte under sabbaten.” Herren svarade honom: ”Hycklare, finns det någon av er som inte löser sin oxe eller åsna från krubban också på sabbaten och leder ut och vattnar den? Men här är en Abrahams dotter som Satan har hållit bunden i arton år. Skulle hon inte få lösas från sin boja på sabbaten?” Dessa ord kom alla hans motståndare att skämmas, men folket gladde sig över allt det underbara som han gjorde. Lukas 13:10-17

Det sägs att araber också har Abraham som stamfader, så varför skulle de inte lösas från Israels ockupation efter så många årtionden, precis som kvinnan som botades efter 18 år?

Jag har en stark vilja att uttala en dom över dig och ditt beteende på detta forum, men jag låter bli. Du verkar inte ha tagit till dig av vad jag och andra har skrivit tidigare, så antingen har Gud förhärdat ditt sinne eller så trollar du.
2016-07-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose

The show must go on?

En möjlighet är kanske helt enkelt att vi får ett resmål mindre, och tiden med jorden som
praktikplats är över. Men. Var passerar man egentligen gränsen att vara människa
(med utrotelse av en planet i bagaget), till parasit?

Som bara tar över på sina egna själviska villkor och förstör allting dit man kommer?

Nej. Inte hade man velat ha oss resandes om vi inte fixar planet ett.

Annat hade det ju varit om vi som ras fixade upp planeter och lämnade dem i
bättre skick än då vi kom. Men att resa med straffregister? Nja..
Svammelpelle... Varifrån har du fått alla dessa "fakta"? Som du sedan ställer frågor om...
2016-07-17, 19:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Om gud står på Israels sida så betackar jag mig för hans beskydd. Fast har ju alltid hållit på med övervåld, från att krossa hela städer till att dränka hela jorden, så det är väl klart att han står på de israeliska mördarsvinens sida. Vem är förvånad.
2016-07-18, 01:31
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag har en stark vilja att uttala en dom över dig och ditt beteende på detta forum, men jag låter bli. Du verkar inte ha tagit till dig av vad jag och andra har skrivit tidigare, så antingen har Gud förhärdat ditt sinne eller så trollar du.

Nu är det ju så att du är Muslim o bryter från trådstarten.

"Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion."

Du får gärna starta en ny tråd om muslimernas sista tiden tolkning, gör det!

Du har ingen rätt att uttala en dom över mig, precis som häxor gör. Du är inte Gud. Däremot är du på gränsen till att få en varning på Flashback.
2016-07-18, 03:54
Medlem
Citat:
Nu är det ju så att du är Muslim o bryter från trådstarten.

"Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion."

Du får gärna starta en ny tråd om muslimernas sista tiden tolkning, gör det!

Du har ingen rätt att uttala en dom över mig, precis som häxor gör. Du är inte Gud. Däremot är du på gränsen till att få en varning på Flashback.
Jag är inte muslim, jag är kristen som framgår av min signatur. När du själv börjar tramsa i din egen tråd och säga att Sverige har gått miste om Guds välsignelse så ingriper jag och tillbakavisar dina påståenden. Vem har sagt att Gud välsignar Sverige? Är det inte enligt evangeliet så att troende är en del av Guds rike och att världens riken INTE är en del av det? Var det inte exakt så Jesus sa? Fråga dig själv varför du är så förvirrad och glömmer bort det du borde ha lärt dig.

Var gång någon hör ordet om riket utan att förstå, kommer den Onde och snappar bort det som har blivit sått i hans hjärta. Det är sådden på vägkanten. Matt 13:19

Därför gör du såna grova feltolkningar. De är INTE inspirerade av Herrens ande. Jag har, precis som Paulus skriver, som kristen rätt att tillrättavisa och uttala en dom över Kristi församlings medlemmar, det borde du också ha känt till, du som KALLAR dig kristen.

Dra iväg ett mejl till IS så får de svara på varför de tror att vi lever i den sista tiden. Av mig får du bara ett svar baserat på bibeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in