Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Hennes utspel hade möjligen kunnat gynna Trump, men som vanligt hojtade han bort läget. Först krävde han en ursäkt, några timmar senare hade han glömt det och krävde avgång.
Med all rätta. Efter vad hon sagt, kommer pressen var hårt på henne att avgå, ifall Trump vinner.
Eller så kommer Trump att kalla henne för elaka saker tills hon dör. Hon är ju gammal
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Jag har inte ändrat uppfattning om 538. Jag skrev att jag tycker att Trumps underläge v. Clinton är stabilt även där, men att just prognosverktyget mest är en novelty såhär tidigt.
Din dumma fitta, vad är det för fel på prognosverktyget?
Så varför tog du upp 538 då? För vi pratade om just RCP då
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
The Quaker State röstar Trumpskt? - nevah evah. Åk till Philadelphia eller Pittsburg och fråga där, eller Haverford college eller alla andra hundratals liberal arts colleges.
Redan gjort det. Allesammans kommer att rösta på Trump
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Att mitt påstående var korrekt naturligtvis, vilket du bjäbbade emot.
Vilket påstående, din dumma fitta
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Nej, jag skämtar inte. Trump är det republikanska partiets kandidat - folk skäms inte för att stötta honom.
Du påstod, att alla hederliga republikaner bör var emot Trump, inte sant, din hycklande lilla hora? Du påstod också, att få kommer att vara på konventet.
Och nu säger du att folk inte skäms
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Någorlunda nyss släppte den nästan övernaturligt träffsäkra statistik-sajten
FiveThirtyEight sin första prognos gällande presidentvalet 2016. Just nu ges Donald Trump en chans på fem, mot Clintons fyra av fem. Nate Silver, som är grundaren och hjärnan bakom sajtens statistiska modell, skriver om bristen på passande historiska prejudikat att tillämpa på Trump-kandidaturen men att det går att göra förutsägelser på delvis nya sätt.
Algoritmen/Modellen och samtliga data som bearbetas för prognoserna finns tillgängliga för allmänheten på https://github.com/fivethirtyeight
/Pz
Om du menar, att de har brister, återkom gärna!
Algoritmen/modellen finns tillgänglig