Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-17, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jasså? Jag som trodde Cruz var pro flykting. Det är vad jag har hört.
Nej. Ingen R är pro-flykting.
Cruz stod nog närmast Trump i dessa frågor. Han ville också bygga "the wall"

Vore han inte en tokig religiös fanatiker, skulle jag vilja se honom som Trumps VP
2016-07-17, 23:50
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Som sagt, don't give a shit.
Jag frågade, om du tycker, att hennes utspel gynnar Trump eller inte.

Du borde ge en skit - både valet i sig och den eventuelle president Trumps åtgärder kommer att bli föremål för judicial review. RBG förfasade sig för just detta.

Hennes utspel hade möjligen kunnat gynna Trump, men som vanligt hojtade han bort läget. Först krävde han en ursäkt, några timmar senare hade han glömt det och krävde avgång.

Citat:
Alltså, när Trump hade 20% chans i 538 model, svamlade du, att de använder smart teknik och varit så bra på prediktera valet. Nu tittar du plötsligt på RCP istället.

Jag har inte ändrat uppfattning om 538. Jag skrev att jag tycker att Trumps underläge v. Clinton är stabilt även där, men att just prognosverktyget mest är en novelty såhär tidigt.

Citat:
Nope.

The Quaker State röstar Trumpskt? - nevah evah. Åk till Philadelphia eller Pittsburg och fråga där, eller Haverford college eller alla andra hundratals liberal arts colleges.

Citat:
Ja, jag vet. Vad vill du få sagt? Att jag borde säga omvänt Bradley effekt?

Att mitt påstående var korrekt naturligtvis, vilket du bjäbbade emot.

Citat:
Skämtar du?
Vänta, menar du, att det inte finns någon omvänt Bradley här? O_o

Nej, jag skämtar inte. Trump är det republikanska partiets kandidat - folk skäms inte för att stötta honom.

/Pz
2016-07-18, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Hennes utspel hade möjligen kunnat gynna Trump, men som vanligt hojtade han bort läget. Först krävde han en ursäkt, några timmar senare hade han glömt det och krävde avgång.
Med all rätta. Efter vad hon sagt, kommer pressen var hårt på henne att avgå, ifall Trump vinner.
Eller så kommer Trump att kalla henne för elaka saker tills hon dör. Hon är ju gammal
Citat:
Jag har inte ändrat uppfattning om 538. Jag skrev att jag tycker att Trumps underläge v. Clinton är stabilt även där, men att just prognosverktyget mest är en novelty såhär tidigt.
Din dumma fitta, vad är det för fel på prognosverktyget?
Så varför tog du upp 538 då? För vi pratade om just RCP då
Citat:
The Quaker State röstar Trumpskt? - nevah evah. Åk till Philadelphia eller Pittsburg och fråga där, eller Haverford college eller alla andra hundratals liberal arts colleges.

Redan gjort det. Allesammans kommer att rösta på Trump
Citat:
Att mitt påstående var korrekt naturligtvis, vilket du bjäbbade emot.

Vilket påstående, din dumma fitta
Citat:
Nej, jag skämtar inte. Trump är det republikanska partiets kandidat - folk skäms inte för att stötta honom.
Du påstod, att alla hederliga republikaner bör var emot Trump, inte sant, din hycklande lilla hora? Du påstod också, att få kommer att vara på konventet.
Och nu säger du att folk inte skäms

Citat:
Någorlunda nyss släppte den nästan övernaturligt träffsäkra statistik-sajten FiveThirtyEight sin första prognos gällande presidentvalet 2016. Just nu ges Donald Trump en chans på fem, mot Clintons fyra av fem. Nate Silver, som är grundaren och hjärnan bakom sajtens statistiska modell, skriver om bristen på passande historiska prejudikat att tillämpa på Trump-kandidaturen men att det går att göra förutsägelser på delvis nya sätt.

Algoritmen/Modellen och samtliga data som bearbetas för prognoserna finns tillgängliga för allmänheten på https://github.com/fivethirtyeight

/Pz
Om du menar, att de har brister, återkom gärna!
Algoritmen/modellen finns tillgänglig
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-07-18 kl. 00:06.
2016-07-18, 00:28
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den sista idioten är inte född plus att psykopater brukar inte tänka logiskt oavsett etnisk härkomst.

Vet vita som har försökt slå in säkerhetsdörrar med brandyxa för att kärleksdrama så det skulle nog inte vara konstigt om en vit man skulle börja skjuta poliser för en tidigare skjutning osv.
Psykopat? Det skulle vara väldigt överraskande om en psykopat skulle utföra ett dåd som detta. Deras handlande är ofta egennyttomaximerande och inte ideologiskt eller politiskt drivet.

Logik klarar de oftast av däremot. Jag skulle med 99,99% säkerhet utesluta just en psykopat.
2016-07-18, 00:31
Medlem
Hogdals avatar
Generellt, att någon överväger att ens snegla på 538 efter deras usla prediktioner av primärvalen är helt jävla orimligt.

Nate Silver dansade en sommar.
2016-07-18, 00:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Psykopat? Det skulle vara väldigt överraskande om en psykopat skulle utföra ett dåd som detta. Deras handlande är ofta egennyttomaximerande och inte ideologiskt eller politiskt drivet.

Logik klarar de oftast av däremot. Jag skulle med 99,99% säkerhet utesluta just en psykopat.

Menade psykopat i den absolut bredaste termen dock, räcker med att någon som är schizofren får för sig att polisen är ute efter den och att det enda rätta är att anfalla så kan poliser ligga risigt till speciellt om personen är tränad att döda innan dennes psykiska sjukdomar har uppstå, men ja det är en liten chans men inte omöjlig då jag personligen anser att alla terrorister är psykiskt sjuka oavsett vilken ideologi de ställer sig bakom då våld inte är en lösning.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-07-18 kl. 00:44.
2016-07-18, 00:43
Bannlyst
Citat:
Generellt, att någon överväger att ens snegla på 538 efter deras usla prediktioner av primärvalen är helt jävla orimligt.

Nate Silver dansade en sommar.
Va?
Usla prediktioner?

Nate var ute och cyklade, ja. Men hans modell var helt ok. Eller?
2016-07-18, 00:50
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Va?
Usla prediktioner?

Nate var ute och cyklade, ja. Men hans modell var helt ok. Eller?
Öh va? Nates cyklande är ju beroende av hans modell, vilken stank. Hade man bara tagit rcp:s genomsnittsvärden av polls hade man kommit närmare valresultatet än vad hans modell visade. Släpp den bedrövliga sidan nu en gång för alla.
2016-07-18, 01:15
Medlem
Snapcounts avatar
60 minutes fick tydligen det första "snacket" med de bägge (Trump/Pence). Gjort efter Nice.., man nämner Turkiet..

Här tydligen en ett "par minuters" början (ej allt ute nu) : https://www.youtube.com/watch?v=TyiyM2Ff21E
2016-07-18, 01:24
Bannlyst
Citat:
Öh va? Nates cyklande är ju beroende av hans modell, vilken stank. Hade man bara tagit rcp:s genomsnittsvärden av polls hade man kommit närmare valresultatet än vad hans modell visade. Släpp den bedrövliga sidan nu en gång för alla.
Nej. Tvärtom, faktiskt
Han trodde inte på polls/modellen, utan trodde/hoppades, att Trump skulle krascha/folket skulle förstå, vilket clown han är och rösta på andra kandidater. Typ

Och man ska inte tro, att 538 modellen var så mycket bättre i 2012. Men en hederlig "average", kan man nog gissa rätt typ 80-95% delstater (det vill säga ha typ 1-3 fel) och siffrorna överlag skiljer sig inte så mycket. 538:s är helt snyggare och lättare "att använda"/överblicka läget. Typ
2016-07-18, 01:43
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Leif GW Perssons spådom

Leif GW Persson är en riktig sossetomte. Det har jag alltid tyckt. Och den som inte har insett det bör läsa hans ovanstående känslosvammel om Trump.
2016-07-18, 10:58
Medlem
kristofferGs avatar
Aftonbladet basunerar ut Wall Street journals poll som största nyhet högst upp på sajten. De skriver att Hillary "krossar" Trump i "ny" mätning. Är inte den pollen en vecka gammal? Och varför skriver de inte alla mätningar där Trump leder? De lurar väljarna och ljuger när de säger att "Hillary krossar Trump och har haft ett starkt stöd de senaste veckorna." Det är ju tvärtom Trump som visat upp de bästa siffrorna...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in