Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Ät din medicin och försök en gång till
Don't care.
Tycker du, att Trump gynnas av det?
Nej, han sliter ut språket. När han kallar Rut Bader Ginsburg för inkompetent har det adjektivet förlorat sin betydelse i hans mun.
Den ende i domstolen som möjligen är under par intellektuellt är Clarence Thomas.
Citat:
Du är inte alls duktig på bedöma. Även enligt 538, som inte tar hänsyn till Bradley, har Trumps chanser nästan dubblerats, från 20% till 35%.
Det betraktar jag i och för sig som en stabil ledning, men vad jag tänker på är RCP's polling avgs där Clinton håller en ca 4 %-ig ledning nationellt och +1-2 % i de tajtaste staterna.
När det gäller swing states är det fortfarande så att Clinton har många fler vägar till framgång än vad Trump har. Hon behöver inte vinna Ohio och Florida för att slutsegra, men vinner hon endera är det kört för Trump.
Och Pennsylvania är en republikansk hägring - no go för Trump.
Citat:
Läs på, vad Bradley är
Men din nötpåse!

Vem och vilket val tror du effekten är
döpt efter?
Efter 1982 har vissa börjat använda Bradley för att beskriva beteende i val där stöd för en viss kandidat är socialt stigmatiserande - och det tror jag inte att stöd för Trump är. Du får inte glömma att han kandiderar som representant för USA:s äldsta politiska parti.
Citat:
Hint: Brexit, Åkesson
Jag vet inte om de brittiska undersökningarna visade en statistisk säker ledning för stay eller hur reglerna för folkomröstningen såg ut, så jag passar på den frågan.
Citat:
Hint number 2: Vad/vem är mer kontroversiell[t], Brexit, Åkesson eller Trump
Jag skulle ranka dem såhär när det gäller socialt stigma (värst först):
1. SD
2. Trump
3. Brexit