2016-07-17, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Och lägger till 10 DNA-träffar och LH:s hår, tillhörigheter i ladan som örhänge osv. Borde vara rätt övertygande lika så med IB:s kloer som varit där och rivit i LH:s trosa där man återfinner en DNA efter henne och som inte skulle kunnat komma dit på nåt annat sätt än av henne själv, var jag nu läste det nånstans.

Varför detta tuggande om NB och hans oskuld, fattar det inte och hur fräckt är det inte att sitta och pissa ner hela rättsväsendet där man faktiskt dömt honom för mordet mot både LH och hennes familj av dessa amatörer som sig verkar ha större intelligens än välutbildat folk som varit med förr???

Jag håller med dig, ett jävla märkligt beteende.
En dels motivering är ännu märkligare, han jobbar så
bra och är så trevlig.
Precis som att han skulle gå runt med en neonskylt i pannan om
han är skyldig.
Sin sexualdrift är ju ingenting som han går runt och pratar om,
allra helst inte när den är så tokskev som hans uppenbarligen är.
2016-07-17, 13:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
bra och är så trevlig.
han är skyldig.
Bra skrivet. Dold avvikande sexualitet som han givetvis inte mässar ut och väldigt märkliga motiveringar parallellt.

...Förutom frånvaro av relevanta/trovärdiga/sannolika/sammanhängande förlopp versus åklagarens som de gnäller på.
2016-07-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Visst var Lisa hård kontrollerad, men av vem? Kapten Stefan Holm i en hemlig militär styrka som hade som uppgift att bekämpa något som man idag kallas "terrorism". Helgonförklaring görs av en person som skulle ta vara på offrets intressen, men som försvarar militärens roll i sammanhanget.

Det fetade: av pappan. Framkommer i fupen.
2016-07-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Endast någon som själv aldrig upplevt någon familjelycka kan beskriva familjen Holm som du gör.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av att man bryr sig om varandra i en familj.
Endast någon som själv aldrig upplevt hur det känns att veta att man har ett gemensamt ansvar om varandra.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av trygghet när man vet att det alltid finns någon som bryr sig.
Det handlar nämligen inte om helgonförklaring, det handlar bara om en fullt normalt fungerande och kärleksfull familj där man bryr sig, där barnen som växer upp har en stabil grund att stå på.

KÄRLEK, TRYGGHET, ANSVAR för varandras välbefinnande.
Tills ondskan Nerijus förmörkade deras värld i sorg och saknad.

Och honom vill DU helgonförklara.

All heder och respekt åt familjen Holm

Hur vet du detta? Med familjelycka och hela konkarongen?
2016-07-17, 15:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
bra och är så trevlig.
han är skyldig.

Neonskylt...... skulle inte tro det vad spelar roll om man jobbar bra och är trevlig. Det är väl ingen som är trevlig som mördar en 17-årig tös heller och inte har det med hur bra man jobbar heller för den delen.

Han kanske skulle haft en skylt om halsen i neon och en röd lampa i fram vid picken som lyste varnande rött med blinkningar eller typ...... jag undrar faktiskt vad de som försvarar stackars lilla NB här ute i tråden skulle sagt om de själva råkat på honom i ett sexuellt upphetsat och triggat tillstånd??? Kanske inte hade varit lika roligt som att sitta här och tramsa sina teorier med folk eller vad tror du?
Senast redigerad av CatTheHunter 2016-07-17 kl. 15:33. Anledning: missat en bokstav
2016-07-17, 15:36
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Ursäkta, men det hörs ju på långa vägar på ditt resonemang.
2016-07-17, 15:42
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
bra och är så trevlig.
han är skyldig.
Precis som du säger så är det märkligt att vissa tycks tro att när pervot saknar stämpeln "skyldig" i pannan, och dessutom jobbar han ju så bra, så han måste m.a.o. vara oskyldig.
Duperingsförmågan är ju ett av hans flera adelsmärken. Jag undrar om han i första hand känner njutning av att ha lyckats dupera faktaallergikerna snarare än att betrakta dem som sympatisörer?
Hans enda ånger är ju uppenbart hur i helvete han kunde åka fast.

Det är hur mycket som helst, som vi inte får svar på eftersom "Bille-Ville-Pille" dragit igen blixtlåset på foderluckan. Lyckligtvis så finns det forskning på området, men i vissa delar ges ibland inte tillräckligt uttömmande svar som avser alla olika specifika fall. En klen tröst när framförallt de närmast berörda kanske vill ha svar på NB:s mer exakta roll, tankar, göranden m.m. i detta perversa fall.

Upprepar, som tidigare sagts, ett stort tack till alla de som med visdom och länkar har bidragit till mitt personliga kunskapslyft.
2016-07-17, 15:58
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Det fetade: av pappan. Framkommer i fupen.

Lisas pappa gör precis som vilken annan förälder som helst som månar om sina barn.
Har du aldrig fått uppleva detta eftersom du inte fattar en sån enkel grej?
2016-07-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Lisas pappa gör precis som vilken annan förälder som helst som månar om sina barn.
Har du aldrig fått uppleva detta eftersom du inte fattar en sån enkel grej?

Det här handlar om ett rättsfall. Varför försöker du (och andra) att få allt att handla om mig?
Tyder på brist på sakargument.

Det fetade: Nej. Han var ytterst kontrollerande.
2016-07-17, 16:09
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

Vad vet tant själv om familjen Holm?
Har du något VETTIGT att komma med som talar emot att det var en helt normal och lycklig familj?
Nu menar jag VERKLIGA FAKTA och INTE FANTASIER som vanligt...
Att bara påstå saker hela tiden utan att kunna verifiera dessa är inte trovärdigt.
2016-07-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Vad vet tant själv om familjen Holm?
Har du något VETTIGT att komma med som talar emot att det var en helt normal och lycklig familj?
Nu menar jag VERKLIGA FAKTA och INTE FANTASIER som vanligt...
Att bara påstå saker hela tiden utan att kunna verifiera dessa är inte trovärdigt.

Det var inte jag som påstod något. Du kanske missade det. Vore bra om du läste vad du kommenterar.
2016-07-17, 16:35
Medlem
CatTheHunters avatar
[b]OM LISAS PAPPA VAR YTTERST KONTROLLERANDE, [u]VARFÖR [u] VILLE HAN ATT HON SKULLE ÅKA MOPED SOM ALLA ANDRA I SIN ÅLDER??? DÅ HADE HAN VÄL ALDRIG SLÄPPT IVÄG HENNE DENNA DÖDENS DAG SOM BLEV HENNES SISTA OCH PAPPAN HAR JU SAGT OM HAN HADE VETAT DETTA HADE HAN HELLRE KÖRT HENNE I SIN BIL TILL HENNES JOBB???? HUR dum får man bli egentligen i sitt resonemang med sitt trams ja just det trams?

Vissa verkar ju ha helt avsaknad av empati för Lisa och hennes familj, som sitter och försvarar en sån som NB ÄNNU och som inte fattat att han redan är dömd, och dessutom hör de inte hemma i denna tråden. Fattar inte att det bara får rulla på för dom. Tänk om Lisas familj råkar gå in här för att de kanske finner tröst att veta att många står på deras sida, vilket jag i o f s inte tror att de gör nu då, men om, och får se såna som sitter här och försvarar en sån som NB.

Dessa människor i tråden vet föga om lidande, familjeband osv för det syns på hela det känslomässiga planet vid diskussion. SKÄMS!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in