2016-07-14, 12:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nu är han på gång igen, Tore Brandtler:

http://www.expressen.se/gt/slapp-fangelse-for-valdtakt--vill-frias-helt/

Nu vill han att hans klient helt frias från våldtäkt och det var "frivilligt".
Det är fråga om en 13-årig flicka.

Inte så mycket "heder" för denna flicka alltså. Som det var för Lisa. Lisas heder var ju obefläckad och det har varit viktigt att påpekat det - gång på gång. Och att hon var lydig. Målsägandebiträdet/sexualbrottsadvokaten Tore Brandtler hånade Lisas minne samtidigt som han gjorde ett helgon av henne. För vem/vilka är det viktigt? Och hur tycker Kinnekulle att flickor bör bete sig?

Du verkar ha allvarliga problem att hålla isär rättsfall och advokaters och målsägarbiträdens olika roller.
Att du fortfarande inte kan inse/förstå att Brandtlers beskrivning av Lisa var för att beskriva hennes bakgrund och sätt att vara och inget av det du torgför så illsinnigt.

Har du fler platser/orter än Kinnekulle du driver personlig vendetta mot? Kinnekulle kommer stå kvar i all sin vackra prakt för alltid långt efter din livstid.
Senast redigerad av katw 2016-07-14 kl. 12:11.
2016-07-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du verkar ha allvarliga problem att hålla isär rättsfall och advokaters och målsägarbiträdens olika roller.
Att du fortfarande inte kan inse/förstå att Brandtlers beskrivning av Lisa var för att beskriva hennes bakgrund och sätt att vara och inget av det du torgför så illsinnigt.

Har du fler platser/orter än Kinnekulle du driver personlig vendetta mot? Kinnekulle kommer stå kvar i all sin vackra prakt för alltid långt efter din livstid.

Det är just rollerna jag tar upp. Om du nu missade det.
Det handlade inte alls om att beskriva en normal svensk 17-åring. Det handlade om att beskriva en mycket kontrollerad 17-åring. Därför behövs helgonförklaringen.
2016-07-14, 21:29
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Det handlade inte alls om att beskriva en normal svensk 17-åring. Det handlade om att beskriva en mycket kontrollerad 17-åring. Därför behövs helgonförklaringen.
Visst var Lisa hård kontrollerad, men av vem? Kapten Stefan Holm i en hemlig militär styrka som hade som uppgift att bekämpa något som man idag kallas "terrorism". Helgonförklaring görs av en person som skulle ta vara på offrets intressen, men som försvarar militärens roll i sammanhanget.
2016-07-14, 21:39
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Vem påstår att hon var mycket kontrollerad ?
Vem har helgonförklarat henne ?
Det finns bara i din fantasi .
En helt normal 17-årig tjej som föll offer för din lille älsklingsbalt .
Den skitstinkande brutale kvinnomördaren Nerijus .
Lägg ner ditt jävla skitsnack , det är ingen som är intresserad .
2016-07-14, 21:41
Medlem
Citat:

Du verkar ha stora problem med att Lisa just var en sund, normal 17-årig tjej med föräldrar som brydde sig väldigt om sina barn. Eftersom det återkommer ständligen och stundligen i dina inlägg, undrar jag Varför?

Din vana trogen fortsätter du att kränka både brottsoffret och hennes familj. Det är inte riktigt sunt, snarast motsatsen.

Heder åt familjen Holm.
Senast redigerad av Remark 2016-07-14 kl. 21:45.
2016-07-14, 21:44
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Visst var Lisa hård kontrollerad, men av vem? Kapten Stefan Holm i en hemlig militär styrka som hade som uppgift att bekämpa något som man idag kallas "terrorism". Helgonförklaring görs av en person som skulle ta vara på offrets intressen, men som försvarar militärens roll i sammanhanget.

Bevisa dina påståenden eller knip igen .
Vad hade Lisas pappa med terrorism att göra ?
Vad har Brandtler med militären att göra ?
Nu är du väl i fel tråd igen med ditt jävla senilsvammel .
2016-07-14, 21:50
Medlem
Vad pågår i sinnet hos en psykopat. Den funderingen har vi dragit några varv redan. Här kommer ytterligare en kortfattad samanfattning.
Cleckley etablerade sexton kriterier. På listan hittar vi brist på grundläggande känslomässiga reaktioner, oförmåga att älska, frånvaro av nervositet, charmerande personlighet, brist på skuld- och skamkänslor, bruk av lögner, opersonligt sexliv med mera.

Det finns faktiskt två typer av psykopater: primära och sekundära.

Läs vidare http://utforskasinnet.se/i-sinnet-hos-en-psykopat/
2016-07-14, 23:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Bevisa dina påståenden eller knip igen .
Nu är du väl i fel tråd igen med ditt jävla senilsvammel .
Oj vad du har svårt för att tänka själv. Jag ska hjälpa dig att översätta vad jag tror han menar.

Lisas pappa är yrkesmilitär och har troligen varit i Afganistan, där beskämpar dom terrorism.
Brantler har inget med militären att göra mer än att han gärna försvarar en av dom och alla på Martorp. Han pysslar ibland med att helgonförklara 17-åriga flickor och andra gånger med att försvara deras våldtäktsmän. Du vet han får betalt och är duktig på det och han var ett lite märkligt val av fadern kan man tycka.

Vad var det som skulle bevisas egentligen? Du svär mycket du med, bor väl i husvagnen intill den andre antar jag.
2016-07-15, 00:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Den enda helgonförklaringen står du och dina gelikar för, ni försöker helgonförklara mördaren Nerijus och hans fru Irina samtidigt som ni spottar på Lisas grav genom att sprida lögner om henne som person samt att förtala och misstänkliggöra hennes far för någon delaktighet i en påhittad mörkläggning som den "hemliga" militären gjort.
Fy fan för denna desinformation och dessa lögner, skäms!
2016-07-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oj vad du har svårt för att tänka själv. Jag ska hjälpa dig att översätta vad jag tror han menar.

Lisas pappa är yrkesmilitär och har troligen varit i Afganistan, där beskämpar dom terrorism.
Brantler har inget med militären att göra mer än att han gärna försvarar en av dom och alla på Martorp. Han pysslar ibland med att helgonförklara 17-åriga flickor och andra gånger med att försvara deras våldtäktsmän. Du vet han får betalt och är duktig på det och han var ett lite märkligt val av fadern kan man tycka.

Vad var det som skulle bevisas egentligen? Du svär mycket du med, bor väl i husvagnen intill den andre antar jag.

Frågorna var

Så ...

EDIT. Som skulle påverka den tekniska bevisning (DNA) som skickat NB till livstid i Litauen
Senast redigerad av Remark 2016-07-15 kl. 00:25.
2016-07-15, 00:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Endast någon som själv aldrig upplevt någon familjelycka kan beskriva familjen Holm som du gör.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av att man bryr sig om varandra i en familj.
Endast någon som själv aldrig upplevt hur det känns att veta att man har ett gemensamt ansvar om varandra.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av trygghet när man vet att det alltid finns någon som bryr sig.
Det handlar nämligen inte om helgonförklaring, det handlar bara om en fullt normalt fungerande och kärleksfull familj där man bryr sig, där barnen som växer upp har en stabil grund att stå på.

KÄRLEK, TRYGGHET, ANSVAR för varandras välbefinnande.
Tills ondskan Nerijus förmörkade deras värld i sorg och saknad.

Och honom vill DU helgonförklara.

All heder och respekt åt familjen Holm
Senast redigerad av magiciadehex 2016-07-15 kl. 00:47.
2016-07-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Endast någon som själv aldrig upplevt någon familjelycka kan beskriva familjen Holm som du gör.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av att man bryr sig om varandra i en familj.
Endast någon som själv aldrig upplevt hur det känns att veta att man har ett gemensamt ansvar om varandra.
Endast någon som själv aldrig upplevt känslan av trygghet när man vet att det alltid finns någon som bryr sig.
Det handlar nämligen inte om helgonförklaring, det handlar bara om en fullt normalt fungerande och kärleksfull familj där man bryr sig, där barnen som växer upp har en stabil grund att stå på.

KÄRLEK, TRYGGHET, ANSVAR för varandras välbefinnande.
Tills ondskan Nerijus förmörkade deras värld i sorg och saknad.

Och honom vill DU helgonförklara.

Tack för att du klargjorde det jag tidigare efterfrågade i mitt Varför? Hur ett högst sunt normalt familjeförhållande illvilligt tolkas som något onormalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in