2016-07-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Nej, det gör det inte, men det är nästan alltid det.

Antagligen har Lena hyresskuld med så därför får hon inte bo kvar. Var bättre förr när soc fick betala hyran direkt.
Sen stämmer det nog att där varit ett väldigt liv.
Är där bostadsbrist i Kopparbergstrakten?
Citera
2016-07-16, 08:22
Medlem
Burgesss avatar
Inte lätt att veta om det är bostadsbrist i Kopparbergstrakten. Det hus som Svarten och "änkan" bodde i är väl ett hus där bara mindre bemedlade bodde. Svarten hade ju egen lägenhet som står kvar. Människor som Svarten och Lena är/var fattiga som kyrkråttor. De kommer alltid att vara det också pga att de enda möjligheter de har att få tag i pengar är att stjäla eller vinna dom. Får dessa människor tag i pengar går de till alkohol och cigarretter istället för att de betalar av på sina skulder.
Citera
2016-07-16, 09:41
Medlem
Citat:
Inte lätt att veta om det är bostadsbrist i Kopparbergstrakten. Det hus som Svarten och "änkan" bodde i är väl ett hus där bara mindre bemedlade bodde. Svarten hade ju egen lägenhet som står kvar. Människor som Svarten och Lena är/var fattiga som kyrkråttor. De kommer alltid att vara det också pga att de enda möjligheter de har att få tag i pengar är att stjäla eller vinna dom. Får dessa människor tag i pengar går de till alkohol och cigarretter istället för att de betalar av på sina skulder.

Var knappt lägenheter i Ljusnarsberg på Kvalster.
O Lena måste dryga ut soc bidraget med något. Kom vi på vad vore det kul!
Citera
2016-07-16, 11:18
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Var knappt lägenheter i Ljusnarsberg på Kvalster.
O Lena måste dryga ut soc bidraget med något. Kom vi på vad vore det kul!

Varför får Svartens "änka" socialbidrag? Kan man inte arbeta får man väl sjukpension?
Citera
2016-07-16, 13:46
Medlem
Citat:
Varför får Svartens "änka" socialbidrag? Kan man inte arbeta får man väl sjukpension?

Vi har pratat om det innan här i någon av trådarna. Hon får inte pension. Hon har sökt förut har hon skrivit. Den som ljuger får ingen pension o det är missbrukare hon är o mig veterligt får de försörjningsstöd.
Citera
2016-07-16, 15:47
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Vi har pratat om det innan här i någon av trådarna. Hon får inte pension. Hon har sökt förut har hon skrivit. Den som ljuger får ingen pension o det är missbrukare hon är o mig veterligt får de försörjningsstöd.

"Änkan" är alltså taggad som missbrukare och då får man pengar. Är det rätt?
Citera
2016-07-16, 16:08
Medlem
Citat:
"Änkan" är alltså taggad som missbrukare och då får man pengar. Är det rätt?

Nä, det är f-n i mig INTE rätt! Dom kan jobba dom som alla andra! Fattar inte varför det dalta med såna typer! Lena borde väl kunna jobba med nåt-skogs- eller parklaget t ex. Jag har inte den minsta lust att bekosta hennes leverne, och andra arbetsskygga heller, med att betala skatt.

SEN, jag kommenterade i hennes blogg OM VARFÖR DOM SKILT SIG efter bara nga få månaders äktenskap---men hon tog bort kommentaren direkt...

SEN för det trejde---Bör nog utredas lite bättre om "makens" bortgång...VAD hände egntligen?!
Citera
2016-07-16, 16:13
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Nä, det är f-n i mig INTE rätt! Dom kan jobba dom som alla andra! Fattar inte varför det dalta med såna typer! Lena borde väl kunna jobba med nåt-skogs- eller parklaget t ex. Jag har inte den minsta lust att bekosta hennes leverne, och andra arbetsskygga heller, med att betala skatt.

SEN, jag kommenterade i hennes blogg OM VARFÖR DOM SKILT SIG efter bara nga få månaders äktenskap---men hon tog bort kommentaren direkt...

SEN för det trejde---Bör nog utredas lite bättre om "makens" bortgång...VAD hände egntligen?!

Jag håller dig, men vet du något måste du kontakta polisen omedelbart. Minsta lilla grej kan vara av betydande art om det nu var "änkan" som tuttade på?
Citera
2016-07-16, 17:52
Medlem
Alla har rätt till försörjningsstöd om de inte klarar sig själv.
Lena skrev på bloggen att de skilde sig för soc vägrade att betala 2 hyror eftersom hon o Svarten var tvungna att ha varsin bostad. Sen fick ju Svarten lägre pension som gift.
Jag tror det är ngt m giftermålet att han ville byta namn o lättast att hitta ngn korkad kvinna som blev glad åt att gifta sig. Han var med korkad pga tror att namnbyte hjälper. Märks ju när man hör honom på youtube.
Men där har han artistnamnet: Lars-Inge Svartenbrandt.
Citera
2016-07-16, 23:12
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Alla har rätt till försörjningsstöd om de inte klarar sig själv.
Lena skrev på bloggen att de skilde sig för soc vägrade att betala 2 hyror eftersom hon o Svarten var tvungna att ha varsin bostad. Sen fick ju Svarten lägre pension som gift.
Jag tror det är ngt m giftermålet att han ville byta namn o lättast att hitta ngn korkad kvinna som blev glad åt att gifta sig. Han var med korkad pga tror att namnbyte hjälper. Märks ju när man hör honom på youtube.
Men där har han artistnamnet: Lars-Inge Svartenbrandt.

Men, kan ett försörjningsstöd vara för evigt? Omprövas det inte?
Citera
2016-07-16, 23:36
Medlem
Citat:
Men, kan ett försörjningsstöd vara för evigt? Omprövas det inte?

Vet inte riktigt vad som gäller för hopplösa fall.
I Lenas fall genererade det i flott hotell ett tag...
Vet inte om hon får pengar för att va inneboende hos kompisar.
Citera
2016-07-17, 09:06
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad som gäller för hopplösa fall.
I Lenas fall genererade det i flott hotell ett tag...
Vet inte om hon får pengar för att va inneboende hos kompisar.

Svarten var ju folkpensionär, utan några som helst ATP-poäng. Denna fattigmanspension är väl idag någonstans 12-14000:- tror jag.

"Änkan" som gick på socialbidrag fick väl en viss peng efter att hyran betalats tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in