2016-07-02, 11:59
Medlem
Dag 3 med Elvanse 50mg och nu tycker jag de negativa effekterna är MYCKET svagare. Funkar annars skitbra, jobbat bra på jobbet och nu städat lägenheter med riktigt laserfokus
Citera
2016-07-03, 15:01
Medlem
Någon som testat att lossa lysinet från dexamf molekylen genom att koka det med kosttillskott innehållandes magenzym? Trypsin ska vara optimalt men inte hittat det någonstans. Papain och bromelin torde funka i teori också.

Ananas, kiwi och papaya har jag läst ska också funka för att hjälpa hydrolys.

Tråden jag refererar från:
http://www.bluelight.org/vb/threads/404733-Vyvanse-(lisdexamphetamine)-conversion-update-The-trypsin-method-is-confirmed/page2
Citera
2016-07-03, 15:26
Medlem
Reservaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechnoVen
Någon som testat att lossa lysinet från dexamf molekylen genom att koka det med kosttillskott innehållandes magenzym? Trypsin ska vara optimalt men inte hittat det någonstans. Papain och bromelin torde funka i teori också.

http://www.bluelight.org/vb/threads/404733-Vyvanse-(lisdexamphetamine)-conversion-update-The-trypsin-method-is-confirmed/page2
Faktiskt har jag det! Under ett kort tjackrace för nåt år sedan när jag fick 30(?) elvanse ā 70mg. Sökte runt lite om hur man fick bort "depoteffekten". Hittade en liknande tråd, beställde tyrosynet eller vad det nu hette, har tyvärr inte kvar sidan, men kan jag hitta, kan du. Sen bara kokade jag allt till en gegga, och följde instruktionerna. Gick skitbra, sen deog jag allt mitt dexaffe i snoken och kokade middag i samma kastrull som jag kokade affet i.
Koka affe är lättare än man tror, (inte från scratch såklart!)
Har polare som kokat meth.
Citera
2016-07-05, 10:20
Medlem
MrBraxs avatar
fan vad risigt då jag glömt ta den på ett par dagar och sen hoppar på igen, det blir då alldeles för starkt med 40 direkt, mår fan illa rent av
måste verkligen hålla bättre rutiner
Citera
2016-07-05, 16:35
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TechnoVen

Inte värt det för du kommer förlora massa aktivt dexamfetamin i processen och lisdexamfetamin har mycket högre biotillgänglighet. + det är massa krångel och om du inte får trypsinet rätt kan det vara farligt som fan att svälja.
Citera
2016-07-05, 16:51
Medlem
soppskals avatar
Snabb fråga går det lösa och slå i sig Attentin 5mg? Räcker 40-50mg för en skjuts?

Mvh
Citera
2016-07-05, 20:29
Medlem
skunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soppskal
Snabb fråga går det lösa och slå i sig Attentin 5mg? Räcker 40-50mg för en skjuts?

Mvh

Ja det går men det här är tråden för läkemedlet elvanse inte attentin/metamina
Citera
2016-07-06, 12:07
Medlem
soppskals avatar
Ber om ursäkt att jag la den fel! Japp det gick..
Citera
2016-07-06, 17:51
Medlem
uuy1851s avatar
Ska be om dexamfetaminsulfat istället för denna när jag träffar läkaren nästa gång. Hade Attentin förr, men ville testa nåt nytt. Men efter mycket extrastudier inom biokemi har jag hittat att mekanismen bakom dess verkningsmekanism inte är känd. Ni som snackar om att ni omvandlat det till dex med hjälp av enzymer snackar så mycket skit. Det sker inte i matspjälkningen "aktiveringen", det sker med Järn bundet till hemoglobin i röda blodkroppar. När man andas och andas ut så ändrar röda blodkroppar form, och denna instabilitet gör att de bundna lisdexamfetamin-bas-molekylerna bit för bit klyvs till dexamfetamin i blodet.

Det är basically ett syntetiskt protein som ingen vet vad det kommer göra när man tillför det i kosten, såsom vid medicinering.

Kroppen kommer troligen missta sig och foga in den syntetiska molekylen i proteiner i celldelningsprocessen, och annat hemskt som troligen leder till genetiska störningar och slutligen döden i det genetiska släktträdet som följer avkomman eller uppväxten.

Sluta prata om saker ni inte vet någonting om.... Detta är bara ett desperat försök av de som tillverkade Adderall att fortsätta tjäna cash på samma typ av recept när deras patent gick ut. De tog lisdexamfetamin dimesylat, patenterade den, och krängde vidare till samma personer som tidigare hade Adderall då Attentin och liknande helt annars skulle ersatt deras älskade miljardersindustri i form av Adderall.

Har ni frågor, fråga. Ni kommer inte hitta en expert inom biokemi som orkar bry sig på Flashback, åtminstone är det väldigt sällsynt. Så här är jag.
Citera
2016-07-06, 19:58
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Ska be om dexamfetaminsulfat istället för denna när jag träffar läkaren nästa gång. Hade Attentin förr, men ville testa nåt nytt. Men efter mycket extrastudier inom biokemi har jag hittat att mekanismen bakom dess verkningsmekanism inte är känd. Ni som snackar om att ni omvandlat det till dex med hjälp av enzymer snackar så mycket skit. Det sker inte i matspjälkningen "aktiveringen", det sker med Järn bundet till hemoglobin i röda blodkroppar. När man andas och andas ut så ändrar röda blodkroppar form, och denna instabilitet gör att de bundna lisdexamfetamin-bas-molekylerna bit för bit klyvs till dexamfetamin i blodet.

Det är basically ett syntetiskt protein som ingen vet vad det kommer göra när man tillför det i kosten, såsom vid medicinering.

Kroppen kommer troligen missta sig och foga in den syntetiska molekylen i proteiner i celldelningsprocessen, och annat hemskt som troligen leder till genetiska störningar och slutligen döden i det genetiska släktträdet som följer avkomman eller uppväxten.

Sluta prata om saker ni inte vet någonting om.... Detta är bara ett desperat försök av de som tillverkade Adderall att fortsätta tjäna cash på samma typ av recept när deras patent gick ut. De tog lisdexamfetamin dimesylat, patenterade den, och krängde vidare till samma personer som tidigare hade Adderall då Attentin och liknande helt annars skulle ersatt deras älskade miljardersindustri i form av Adderall.

Har ni frågor, fråga. Ni kommer inte hitta en expert inom biokemi som orkar bry sig på Flashback, åtminstone är det väldigt sällsynt. Så här är jag.

Vad är det som skiljer det lysin som uppstår efter man intar lisdex och det man får i sig via kost?
Citera
2016-07-06, 20:10
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vad är det som skiljer det lysin som uppstår efter man intar lisdex och det man får i sig via kost?

Dexamfetamin och Lysin är sammanbundna via två syra-molekyler av mesylatsalt-typ MED MERAsåsom det faktum att Lysin och Dexamfetamin har olika optiska rotationer, olika egenskaper vid olika pH-värden, olika starka baser som gör den ena till en syra och den andra till en bas. Det är en stabil molekyl som är av egen klass.

Detta gör lisdexamfetamin till en helt egen molekyl i fribas form ... (edit. Alltså: Lysin och d-amfetamin är två organiska baser (lysin är syra OCH bas vid olika punkter i molekylen), och behöver oorganiska syror för att fogas samman på ett stabilt sätt. Hursomhelst så är denna bunden till ORGANISKA syror, 2 molekyler Metansulfonat på 1 molekyl lisdexamfetamin. Detta gör den unik på alla sätt och vis.... Därför är den som den är i sin verkan. Kort sagt så gör detta molekylen till en prodrog som inte kan modifieras hursomhelst utan att ge fel ämnen eller gifter. Röda blodkroppar och CACO-celler sköter omvandligen genom bortplockning av den organiska syra genom andningen basically tsm med det faktum att järn är bundet till hemoglobin. Detta gör att de organiska syrorna kan stjälas av andningen kort sagt, kolet på methane sulfonic acid blir stulet av syrgas och blir koldioxid med mer.)

Eftersom järn alltid bildar positiva joner så kommer de att binda negativa joner såsom kolföreningar. Hemoglobin ihop med andingen, järn, elastiska röda blodkroppar som ändrar form "stjäl" lysinet medan det repellerar dexamfetaminet med sådan elektromagnetisk kraft att det bryter lisdexets amid-bindning och frisätter fritt dexamfetamin i blodet som attraheras av syrgas i blodet genom andning och liknande. Då transporteras det in i CNS, men är inte alls lika effektivt eller säkert so att bara ta dexamfetaminsulfat. Syrgas är ingen syra, men det är väldigt elektronegativt... Det är inte helt känt vad det är till 100% som händer. Men kroppen har en BUFFERTEFFEKT som ställer in sig på att fånga upp den olösliga/svårlösliga amfetaminens basform och göra den till ett salt, som repelleras bort samtidigt som affet attraheras in mot hjärnan när det når blodhjärnbarriären. Syrgas kan flöda fritt in och ut ur kroppens alla celler, så det är möjligt att denna passiva transport spelar en stor del.

Det är komplicerat... Jag behöver en timme för att förklara ordentligt minst)

Hursomhelst - När de aktiva komponenterna frigörts via RBC-interaktion efter transport via CACO2-celler främst så är det ingen direkt skillnad mer än att de inte deltar tsm med de andra aminosyrorna i RNA-funktionerna som bygger upp proteiner som vanligt Lysin man får i sig i födan.

Kroppen blir förvirrad kort sagt och varken dexamfetaminet eller lysinet fungerar som det ska göra när de tas var för sig, när man tar Lisdexamfetamin. Det är en egen molekyl, ett artifiellt syntetiskt framställt icke-naturligt derivat av en fake-aminosyra. Kroppen är trolig att använda det till annat än klyvningen som sker med de röda blodkropparn som frisätter dexamfetamin och lysin i blodet. Det mesta av lysinet kommer att användas på samma vis som vanliga aminosyror, men en del kommer lura kroppen. Det leder till oxidativ stress och att celler tar självmord för att inte orsaka cancer t.ex.

Kroppen kommer försöka att använda lysinbundet dexamfetamin (resterna) till att foga ihop proteiner, och i celldelning, replikation av DNA - utan att lyckas på ett gynnsamt sätt. Det motsvarar en mutation som nästan säkert kommer ge abnormala genuttryck i DNAt allteftersom tiden går.

Det är en forskningskemikalie och bör betraktas som sådan. Därför ska man absolut inte ta mer än 70mg per dygn och absolut inte varje dag en längre tid.

Har inte tid att skriva i detalj just nu, men fortsätt ställ frågor så återkommer jag inatt och svarar ordentligt på alltihop. Detta var en briefning.
Senast redigerad av uuy1851 2016-07-06 kl. 20:34.
Citera
2016-07-06, 20:40
Bannlyst
Är det någon som fått dessa ADHD-mediciner till annat än just ADHD?
Tänker mig liksom som Lyrica är till GAD egentligen, men jag får den för depression, ångest och social fobi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in