2016-07-16, 21:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Mina ögon!!!

Jag är så skadad att jag inbillar mig att det är stringtrosor hon har, fast iofs så blir nog allt string på henne. Stackars gummibåt.

Men då hade dom alltså tillgång till båt.
Som hon misshandlat sin kropp. Tror straffet kan bli räddningen...

När kortet är taget har jag ingen aning om.
Citera
2016-07-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Det talades om en amerikanare som M.B hade köpt.
Någon som vet nåt om den?M.B's familj har ju bilintresse!
Ang bilen. Ali vet.Han blev tillfrågad att fixa den. Men gjorde inte det. Bilen står någonstans där på orten,enl Ali.Kanske polisen har koll.
Alltså Ali som skrev i tråden tidigare. Bil o motorcykel expert.
Bilen köptes av Madde o gänget för att de skulle fixa till den. Som vi vet gjorde de inte det.
De hade en annan agenda.
Citera
2016-07-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Förstår din fascination. Tack vare dig och ett fåtal andra så lever den här tråden och vi går vidare.
Jag blev som besatt av det här mordet, blev bannad för att jag skrev en himla massa BS, men har följt tråden med stort intresse hela veckan.

Stort tack ska du ha Framgaffel!
Bilden du gav oss är ju helt fantastisk. Har den som bakgrundsbild, det blir inte bättre.

Sen så har jag lärt mig en hel del om gruvhål. Funderar faktiskt på att besöka alla dessa gruvhål som nämns. Om vi ska dra det lite större så tror jag att en Flashback-Tour hade varit något. En buss som helt enkelt kör runt Sverige och stannar på intressanta platser. Bussguiden pratar i radion och refererar till Flashbacktrådar. "Nästa rastplats är vid Långhyttans Gruvhål, här dumpade hjärngänget sitt offer... när ni kliver över stängslet, vänligen var försiktiga. Kaffe serveras i bussen efter besöket. Nästa stopp blir hos kattmördaren i Vasastan."
Vi har saknat dig. Inte ska du ha bannor inte. Full fart. Också var det detta gruvhål då.
Citera
2016-07-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Mina ögon!!!

Jag är så skadad att jag inbillar mig att det är stringtrosor hon har, fast iofs så blir nog allt string på henne. Stackars gummibåt.

Men då hade dom alltså tillgång till båt.

Kan det här vara ekan som nämnts?

Nu måste vi bara förstå vem som lett gänget.

Med tillgång till ekan i bilden och med supermodeller i string, vem vet hur mycket pengar de hade innan de ens började planera dådet?

Vad jag vet är att de faktiskt har några riktiga spelare ute i det fria som inte gillar att vi snackar för mycket om deras umgängeskrets. Några som kanske också följer tråden noga kunde se när waht publicerade hoten han fick från någon som inte gillade att han spred info.

Jag blir ju lite rädd när jag ser de misstänkta, kan bara tänka mig de andra som hotar för deras skull. Kanske vi kunde fixa foton på dem?

De har hotat mig, men det är ju liksom inte värt det, det tror/hoppas jag att patrasket utanför hjärngänget förstått. Hoppas jag för deras skull.
Citera
2016-07-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vi har saknat dig. Inte ska du ha bannor inte. Full fart. Också var det detta gruvhål då.

Tack moshes. Stora fetkramar.

Men ja... Hur djupt var långhyttans gruvhål?

Hjärngänget trodde att kroppen skulle sjunka ner till 270m djup?

Har hört att en vinteroverall med stora stenar i håller allt ihop i ca 10år.

Men ska man göra saker korrekt så ska det göras korrekt.

Sen nämnde någon att det kommer bli intressant när hjärngänget kommet hit till tråden på styva linan.

Det kommer bli höjdpunkten. Först FUP, sen 3 år senare(kommer inte bli längre straff, vi snackar särskoleelever), sen blir det goodygoodstuff här. *Cringe*
Citera
2016-07-16, 22:10
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Kan det här vara ekan som nämnts?

Nu måste vi bara förstå vem som lett gänget.

Med tillgång till ekan i bilden och med supermodeller i string, vem vet hur mycket pengar de hade innan de ens började planera dådet?

Nu när vi har sett bilden på den där lilla båten, så kan vi konstatera att det i alla fall inte var BH som åkte ut med kroppen, dom skulle helt enkelt inte ha fått plats båda två...

OffTopic: För den nyfikne så finns här lite information om gruvområdet runt Rällingsberg:
https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4llingsbergs_gruvor
Citera
2016-07-16, 22:29
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
PM från en som inte kan posta (varning för bild två):

Nu när vi har sett den här första bilden, så kan vi alltså konstatera att det är en vit saab, pratades det inte tidigare i tråden om en vit saab?
Citera
2016-07-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Nu när vi har sett den här första bilden, så kan vi alltså konstatera att det är en vit saab, pratades det inte tidigare i tråden om en vit saab?

Quote: Rykte: Enligt min källa från Långshyttan som jag vet har umgåtts med andra Hokannen där ute. Någon av de inblandades far äger en båt som man har försökt att sänka och på så sätt få ner både båten och kroppen under vatten, detta har man misslyckats med och båten ska nu vara beslagtagen utav polisen.

Fakta: MH och BH kunde under en period ofta ses i Hedemora åkandes i en vit SAAB 9-3 (MH satt bakom ratten) I Hedemora under nätterna, man hade oftast sällskap av en annan kraftigt överviktig kvinna och ibland en till man. Man landade tillslut ofta nere på Långatan 14 B. Efter ett tag så började man åka i en gammal volvo 740 istället.

Rykte: Den vita Saaben skall ha ägts utav MH, Polisen beslagtog detta fordon då man tröttnade på att se det i trafik då det ska ha varit oskattat eller något åt det hållet.

Från intermittentexplosivitet.
Citera
2016-07-16, 22:33
Avslutad
Fast den där båten är mer för lek. Inte mord.
Både offer och GM måste vara två spinkiga stackare för att få plats i den.

När ska polisen uttala sig igen, och ge mer info? Kommer det inget nytt nu från rättsväsendet förrän FUP:en?

Tydligen ska det finnas något annan gäng i staden, dock ett normalt gäng, inga hjärnisar, som hjärngänget har tjuvlyssnat lite extra kring. Angående anekdoter om icke-lagliga ärenden.

GANGSTA!
Citera
2016-07-16, 22:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Jo, det vill jag minnas, en SAAB som sedan förbyttes till en gammal Volvo
Citera
2016-07-16, 22:36
Moderator
Citat:
Quote: Rykte: Enligt min källa från Långshyttan som jag vet har umgåtts med andra Hokannen där ute. Någon av de inblandades far äger en båt som man har försökt att sänka och på så sätt få ner både båten och kroppen under vatten, detta har man misslyckats med och båten ska nu vara beslagtagen utav polisen.

Fakta: MH och BH kunde under en period ofta ses i Hedemora åkandes i en vit SAAB 9-3 (MH satt bakom ratten) I Hedemora under nätterna, man hade oftast sällskap av en annan kraftigt överviktig kvinna och ibland en till man. Man landade tillslut ofta nere på Långatan 14 B. Efter ett tag så började man åka i en gammal volvo 740 istället.

Rykte: Den vita Saaben skall ha ägts utav MH, Polisen beslagtog detta fordon då man tröttnade på att se det i trafik då det ska ha varit oskattat eller något åt det hållet.

Från intermittentexplosivitet.
Nej, från PM.
Citera
2016-07-16, 22:45
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast den där båten är mer för lek. Inte mord.
Både offer och GM måste vara två spinkiga stackare för att få plats i den.

När ska polisen uttala sig igen, och ge mer info? Kommer det inget nytt nu från rättsväsendet förrän FUP:en?

Tydligen ska det finnas något annan gäng i staden, dock ett normalt gäng, inga hjärnisar, som hjärngänget har tjuvlyssnat lite extra kring. Angående anekdoter om icke-lagliga ärenden.

GANGSTA!

Det kanske var mer som en lek för hjärngänget, de kanske inte förstod konsekvenserna av ett mord....

Ja nu tycker jag att polisen kan säga nånting i allafall, börjar bli slut på ämnen att spekulera om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in