2016-07-16, 11:50
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Mycket rimlig hypotes, eller att tv'n är köpt med Maddes kort.

Om det nu ens har hänt... När jag läste inlägget, det första för den nyreggade medlemmen så hade jag såklart förutfattade meningar, språkbruket och inlägget i stort gjorde att jag tog honom för en ur hjärngänget som fått för sig att han ska hjälpa fria sin kompis genom att så rykten om att någon okänd manipulerat bevis. Helt nya uppgifter, låter lite väl friserade, "hört från en vän", "tror", "ingen anmälan", "vet att", "kanske" "Kanske någon trodde", "Bevis någon ville bli av med?", "vad tror ni?", och avslutningen; "Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.", vad hänger ihop, hans tro och spekulationer? Jag tror det antingen är väldigt utsvävande fantasier eller en kompis som gått och sagt "jag ska fixa ett alibi åt DM, vänta bara och se hur smart jag är".

Fast...det verkar ju vara fler än bara den nyreggade som har hört om detta så kallade "inbrott"...
Citera
2016-07-16, 11:52
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Fast...det verkar ju vara fler än bara den nyreggade som har hört om detta så kallade "inbrott"...
Före hans inlägg? Jag har följt tråden men det måste jag i så fall ha missat.
Citera
2016-07-16, 12:44
Medlem
Framgaffels avatar
[quote=zudden77|57873389]
Citat:
Ursprungligen postat av Menjagju
Har suttit och läst nästan allt i denna tråden.

Tror inte att någon nämnt detta än. Jag har hört från en vän till DM att han hade inbrott efter det att mordet begåtts. Tror dock inte det finns någon anmälan om inbrottet. (vilket är ganska förståeligt i så fall) Jag vet att en tv blev stulen, men känns som att det handlade om något annat.

Kanske hade DM hand om BO's kontokort och någon ville åt det? Kanske någon trodde att han tagit emot en större summa än dessa 5000kr? Kan han ha haft några bevis som någon ville bli av med?
Vad tror ni?

Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.[/QUOTE
Inge inbrott .allt tyder på polisens beslag på den adressen .

Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Mig veterligen fick tvn fötter strax efter han blev häktad. Har han haft två inbrott?

Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Före hans inlägg? Jag har följt tråden men det måste jag i så fall ha missat.

Nej inte före, men efter verkar det i alla fall vara två som har koll på detta, den ene påstår polisen, den andre inbrott. (Vilket inte innebär så mycket koll trots allt )
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-16 kl. 12:47.
Citera
2016-07-16, 15:58
Medlem
Citat:
Jag borde kanske skaffa mig ett liv, men jag råkade snubbla över den här bilden...
Skulle tro att det är MB, AL, ME & POH

http://www.ladda-upp.se/bilder/ofydjjsfhblir/

Förstår din fascination. Tack vare dig och ett fåtal andra så lever den här tråden och vi går vidare.
Jag blev som besatt av det här mordet, blev bannad för att jag skrev en himla massa BS, men har följt tråden med stort intresse hela veckan.

Stort tack ska du ha Framgaffel!
Bilden du gav oss är ju helt fantastisk. Har den som bakgrundsbild, det blir inte bättre.

Sen så har jag lärt mig en hel del om gruvhål. Funderar faktiskt på att besöka alla dessa gruvhål som nämns. Om vi ska dra det lite större så tror jag att en Flashback-Tour hade varit något. En buss som helt enkelt kör runt Sverige och stannar på intressanta platser. Bussguiden pratar i radion och refererar till Flashbacktrådar. "Nästa rastplats är vid Långhyttans Gruvhål, här dumpade hjärngänget sitt offer... när ni kliver över stängslet, vänligen var försiktiga. Kaffe serveras i bussen efter besöket. Nästa stopp blir hos kattmördaren i Vasastan."
Citera
2016-07-16, 16:47
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Förstår din fascination. Tack vare dig och ett fåtal andra så lever den här tråden och vi går vidare.
Jag blev som besatt av det här mordet, blev bannad för att jag skrev en himla massa BS, men har följt tråden med stort intresse hela veckan.

Stort tack ska du ha Framgaffel!
Bilden du gav oss är ju helt fantastisk. Har den som bakgrundsbild, det blir inte bättre.

Sen så har jag lärt mig en hel del om gruvhål. Funderar faktiskt på att besöka alla dessa gruvhål som nämns. Om vi ska dra det lite större så tror jag att en Flashback-Tour hade varit något. En buss som helt enkelt kör runt Sverige och stannar på intressanta platser. Bussguiden pratar i radion och refererar till Flashbacktrådar. "Nästa rastplats är vid Långhyttans Gruvhål, här dumpade hjärngänget sitt offer... när ni kliver över stängslet, vänligen var försiktiga. Kaffe serveras i bussen efter besöket. Nästa stopp blir hos kattmördaren i Vasastan."

OffTopic: Tack till dig också, (för att du vidarebefordrade mina funderingar innan jag själv kunde skriva) funderade just om du gett upp hoppet om den här tråden!

Nej för sjutton, säg till när ni ska åka så bjuder jag på kaffe när ni passerar här!

OnTopic: Finns det verkligen ingen som vet något mer om det där så kallade inbrottet, skulle vara kul att få reda på hur det ligger till egentligen!
Citera
2016-07-16, 17:32
Bannlyst
Det talades om en amerikanare som M.B hade köpt.
Någon som vet nåt om den?M.B's familj har ju bilintresse!
Citera
2016-07-16, 17:51
Medlem
enrosafisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino

Det har nämnts tidigare i tråden.
Citera
2016-07-16, 18:02
Avslutad
Citat:
OnTopic: Finns det verkligen ingen som vet något mer om det där så kallade inbrottet, skulle vara kul att få reda på hur det ligger till egentligen!

Vad jag har hört, hände det när DM fortfarande kunde vandra omkring på gatorna. Innan kroppen hittades. Och att han blev helnojig när han fick reda på det.
Men om det har skett två st skedde kanske ett när han satt inspärrad.

Mest troligt är att polisen står för det, åtminstone det ena - om det nu skett fler...
Citera
2016-07-16, 18:26
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino

Det har pratats om den tidigare, och då kom det fram att den inte funkar och att den förmodligen står kvar i stan.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad jag har hört, hände det när DM fortfarande kunde vandra omkring på gatorna. Innan kroppen hittades. Och att han blev helnojig när han fick reda på det.
Men om det har skett två st skedde kanske ett när han satt inspärrad.

Mest troligt är att polisen står för det, åtminstone det ena - om det nu skett fler...

Hmm intressant...någon som vet när det skedde? Det kanske skedde mellan tisdagen den 28 juni (när BO blev anmäld saknad) och den 2 juli, när kroppen hittades? Som ett steg i polisens utredning om vad som egentligen var sant av det som knepplennings källa berättat för polisen...
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-16 kl. 18:27. Anledning: Rättat stavfel
Citera
2016-07-16, 20:29
Medlem
Citat:
Det har pratats om den tidigare, och då kom det fram att den inte funkar och att den förmodligen står kvar i stan.

Hmm intressant...någon som vet när det skedde? Det kanske skedde mellan tisdagen den 28 juni (när BO blev anmäld saknad) och den 2 juli, när kroppen hittades? Som ett steg i polisens utredning om vad som egentligen var sant av det som knepplennings källa berättat för polisen...

Jag tror ju inte att polisen börjat att utreda någon av gänget förrän de kollade upp Maddes bankkonto.
En saknad person kollas väl upp på det viset, tror jag. Bland annat. Och även mobilen då, var den varit och var den var så att säga i dagsläget. Var det någon som hade hennes mobil, var det väl lätt att hitta den.
Och antagligen var det väl kortet använt efter den 17 juni, och polisen hade ju fått tips om, vilka som planerat, och dessutom skrytit om vad de gjort, faller sig naturligt att fråga människor Madde umgicks med, om de visste var hon var. Och på det viset tror jag det gick snabbt, misstänker att kortet användes under de dagar efter den 28 juni, då hon var anmäld försvunnen också. Skulle aldrig förvåna mig, att en tv blivit inköpt på hennes kort, kanske tom. före de bragt henne om livet...
Ja, detta fall, är så hemskt jävla otroligt vansinnigt galet, och berör mig djupt. Har tagit "ledigt" från media, fladhback, allt som berör detta fall. Det är tungt..
Citera
2016-07-16, 21:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
PM från en som inte kan posta (varning för bild två):

Citat:
https://minfil.org/J7Kfn0b8b1/FB_IMG_1467841532771.jpg

https://minfil.org/D6Q3n5b4bb/FB_IMG_1467842074528.jpg

BHs bror har haft inbrott igår eller idag
Citera
2016-07-16, 21:32
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
PM från en som inte kan posta (varning för bild två):
Mina ögon!!!

Jag är så skadad att jag inbillar mig att det är stringtrosor hon har, fast iofs så blir nog allt string på henne. Stackars gummibåt.

Men då hade dom alltså tillgång till båt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in