2016-07-09, 20:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det vore intressant att veta lite mer om Madde, ett 61-årigt liv blev det.

Hennes "bästis", som uttalade sig i blaskan idag, var bästis sedan ett par månader tillbaka och de pratade tydligen om allt. Hur kommer det sig att hon skiftade bekantskaper så ofta? Hon förlorade körkort och jobb och vad hände då med drickandet? Varför dålig kontakt med barnen, drack hon så mycket? Och varför i helvete lånade hon ut pengar så länge, så ofta, till så många och till så betydande belopp? Kan hon fått ut något annat än vänskap?

Många frågor...
Citera
2016-07-09, 20:59
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
då fortsätter vi på temat ifrågasätta då.

hur är det med din källa då. fick även denne hyran, elen och maten betald under sju månader av generösa madde?

Nu min vän har jag fått svar på frågan.
Madde betalade halva hyran och betalade lite matkostnader.
Ofta köpte Madde egen mat.
Citera
2016-07-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Ofta köpte Madde egen mat.

Och dom åt inte upp den?
Citera
2016-07-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Borlängeborna i tråden kan nog svara på Vibergarnas rykte i stan...

Jag är rätt säker på att den här V*berg inte är släkt med dem med samma namn i Borlänge. Den släkten som menas i Borlänge finns det en hel del folk som har/har haft det trassligt, men sen finns det också en hel del som är hur bra som helst och aldrig haft nåt trassel med "lagens långa arm".
Citera
2016-07-09, 21:07
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Och dom åt inte upp den?

Alltså som jag förstod det så åt Madde oftast eget.
Det dom förbrukade gemensamt delade dom på.
Citera
2016-07-09, 21:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Han är fortfarande White Trash, men inte alls av samma WT-kaliber som de övriga... han ser inte lika smutsig, flottig eller dallrig som de övriga i gänget... vet också flera som heter Viberg, men de har inte ett uns WT i sig, men det kanske är annorlunda för Viberg:arna i Borlänge?
Är han inte ursprungligen från 08 då? Jag tror inte han är från Dalarna av födsel och ohejdad vana.
Citera
2016-07-09, 21:14
Medlem
Rätta mig om jag har något om bockfoten MEN mins jag rätt att jag läst i begynnelsen av tråden att Madde fick hjälp och råd av någon i Avesta ang könsbytet? Kan denne isf ha varit en fd dansk porrskådis som ett tag såg sig som evangelist?
Citera
2016-07-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Alltså som jag förstod det så åt Madde oftast eget.
Det dom förbrukade gemensamt delade dom på.

Varför var hon inneboende om hon var så rik och varför var hon inte med i gänget trots att de bodde tillsammans?
Citera
2016-07-09, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det vore intressant att veta lite mer om Madde, ett 61-årigt liv blev det.

Hennes "bästis", som uttalade sig i blaskan idag, var bästis sedan ett par månader tillbaka och de pratade tydligen om allt. Hur kommer det sig att hon skiftade bekantskaper så ofta? Hon förlorade körkort och jobb och vad hände då med drickandet? Varför dålig kontakt med barnen, drack hon så mycket? Och varför i helvete lånade hon ut pengar så länge, så ofta, till så många och till så betydande belopp? Kan hon fått ut något annat än vänskap?

Många frågor...

Madde flyttade runt bland olika campingar med sin husvagn men fick oftast inte bo kvar nån längre period för att det var "stök" kring henne. Sen köpte ex mannen en stuga i Valsan som hon fick bo i men det tog inte långa stunden innan hon elda ner den. Även där så jubla grannarna när hon försvann för att dom var trött på ungdomsgården. Har även hört att hon ärvt miljonbelopp å det kanske börja bli magert i kassan nu så då börja hon kräva tillbaka pengar
Citera
2016-07-09, 21:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
Madde flyttade runt bland olika campingar med sin husvagn men fick oftast inte bo kvar nån längre period för att det var "stök" kring henne. Sen köpte ex mannen en stuga i Valsan som hon fick bo i men det tog inte långa stunden innan hon elda ner den. Även där så jubla grannarna när hon försvann för att dom var trött på ungdomsgården. Har även hört att hon ärvt miljonbelopp å det kanske börja bli magert i kassan nu så då börja hon kräva tillbaka pengar
Ok, tack. Man kan ju undra över den där husbranden, "pannan" sas det, men hur ofta är det brandorsak?
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2016-07-09 kl. 21:22.
Citera
2016-07-09, 21:20
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Varför var hon inneboende om hon var så rik och varför var hon inte med i gänget trots att de bodde tillsammans?

Det sistnämnda har jag ingen aning om.
Hon skulle egentligen bara vara inneboende en kort tid efter att huset brann ner.
Men hon gick aldrig till "Tunabyggen" och ansökte om lägenhet.
Hon hade blivit lovad förtur hos Tunabyggen eftersom huset brann ner, nu när hon väl gjorde det så hann hon inte inreda sin egna lägenhet innan hon blev mördad.
Citera
2016-07-09, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ok, tack. Man kan ju undra över den där husbanden, "pannan" sas det, men hur ofta är det brandorsak?

Jag har hört sängrökning. Känns mest logiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in