Citat:
Det är spännande och givande att läsa dina inlägg. Att titta på alla tillgängliga fakta, skapa en hypotes, och sedan se hur den håller vatten är en bra metod (bland andra) för att komma närmare sanningen.
När det gäller SE så stämmer faktiskt mördarens troliga signalement ganska bra på hur SE såg ut den där kvällen, inte minst bakifrån. Om det bara är just hans utseende som får dig att rangera ut SE från din kandidatslista så uppmanar jag dig att ta en förnyad titt.
Tittar man noga så passar han faktiskt perfekt som GM.
När det gäller SE så stämmer faktiskt mördarens troliga signalement ganska bra på hur SE såg ut den där kvällen, inte minst bakifrån. Om det bara är just hans utseende som får dig att rangera ut SE från din kandidatslista så uppmanar jag dig att ta en förnyad titt.
Tittar man noga så passar han faktiskt perfekt som GM.
Ja, jag håller med. Han är mycket märklig denne SE med sin berättelse. Ser också att frågan om hur han kunde se vittnet LJ på Luntmakargatan vilket också är en berättigad fråga. SE bör ju på något sätt ha varit där men han verkar samtidigt hitta på saker om vad han sagt till Lisbet, polisen etc.
För mig är GM, främst enligt IM men också enligt några andra vittnen som jag betraktar som trovärdiga, en cirka 180 cm lång, kraftigt byggd, bredaxlad man i 40-årsåldern med "smala höfter" (Anna H om jag minns rätt) som var klädd i en nästan knälång mörk rock/jacka. På huvudet hade han en mörk stickad mössa med uppvikt kant (IM+AB+ ev någon till). LJ talar också om en mörk huvudbonad men säger snarare keps än mössa.
Har lite dålig koll på SE:s kroppsbyggnad måste jag säga. Den finns väl beskriven i något förhör om jag minns rätt. Men jag utesluter inte att SE kan ha varit GM.
Det hade ju i så fall varit en rejäl skandal om polisen missade honom.
Motivet skulle då ha varit hans kontakter i högerextrema/EAP-kretsar då?