2016-07-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Har för mig att båda blivit utbytta i första halvlek

Kebba har blivit utbytt i första halvlek en gång, men det var mot MFF hemma 2011 och pga skada.
Han byttes ut mot Emil Bergström som i och med det gjorde A-lagsdebut.
2016-07-15, 13:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Kebba har blivit utbytt i första halvlek en gång, men det var mot MFF hemma 2011 och pga skada.
Han byttes ut mot Emil Bergström som i och med det gjorde A-lagsdebut.

Har han varit skada eller utlånad för under säsongerna 13/14 (10) och 14/15 (5) har han bara spelat 15 matcher varav tio i ligan. De andra säsongerna spelade han 27 per säsong inkl. Cup och europaspel.
2016-07-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har han varit skada eller utlånad för under säsongerna 13/14 (10) och 14/15 (5) har han bara spelat 15 matcher varav tio i ligan. De andra säsongerna spelade han 27 per säsong inkl. Cup och europaspel.

Ja, han drog korsbandet 2014 och var borta i ett års tid.
Så han lär väl greja typ 10 minuter på Tele2-mattan.
2016-07-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Någon australiensisk vänsterback på väg till IFK.
Får väl gissa på att Haitam är på väg bort då.

http://www.fourfourtwo.com/au/news/jamieson-set-swedish-stint?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_cam paign=fourfourtwo_autopost

Drar Haitam hoppas man ju på att Gren mjölkar ut så mycket som det bara går. Sedan tycker jag iofs att Billy gjorde det helt ok i sin match, det var ju inte Bajen vi mötte heller, det var ett hyfsat hett Peking och han fixade sin uppgift bra tycker jag.
2016-07-15, 17:11
Medlem
nomadics avatar
Ersättare för Crespo blir alltså.... en bänksittare från Östersund!

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.4073804-uppgifter-michael-omoh-klar-for-osk

Tycker dock Omoh känns som en spännande värvning trots allt. Rysligt snabb samt teknisk, en anfallare i Axéns smak med andra ord. Han hade faktiskt lite lekstuga mot vår högerkant i våras när han hoppade in och minns att jag då kände både hur skönt och skumt det var att den spelaren inte startat matchen.

Vi får väl se vart det här landar.

DIF ska tydligen också haft honom under radarn som en tänkbar ersättare till Johnson.
2016-07-15, 17:58
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.4073804-uppgifter-michael-omoh-klar-for-osk

Tycker dock Omoh känns som en spännande värvning trots allt. Rysligt snabb samt teknisk, en anfallare i Axéns smak med andra ord. Han hade faktiskt lite lekstuga mot vår högerkant i våras när han hoppade in och minns att jag då kände både hur skönt och skumt det var att den spelaren inte startat matchen.

DIF ska tydligen också haft honom under radarn som en tänkbar ersättare till Johnson.

Bosse och Pelle var och kikade på honom inför den här säsongen. Han har potential, och ett klubbyte är nog nödvändigt för honom.
2016-07-16, 08:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Drar Haitam hoppas man ju på att Gren mjölkar ut så mycket som det bara går. Sedan tycker jag iofs att Billy gjorde det helt ok i sin match, det var ju inte Bajen vi mötte heller, det var ett hyfsat hett Peking och han fixade sin uppgift bra tycker jag.

Det var en bra insats ja, han spelade ju även borta i Wales och även om det motståndet var uselt så var han bra.
Man har säkert resonerat fram och tillbaka om man skall värva en startspelare (vilket Jamieson lär bli) eller värva/flytta upp en backup till Billy. Jag tror stenhårt på Billy och tror nog han hade grejat att bli startspelare.
Nu vet jag inte vad den nye landar på ekonomiskt men det är förhoppningsvis inte mycket... Att låta spelare som Billy få chansen på riktigt borde ligga i vårt intresse nu annars.

Citat:

Det är väl ekonomiskt fördelaktigt om inte annat, dock har jag inte något minne av spelaren ifråga men det känns väl som att ni borde scoutat honom ordentligt trots allt. Annars tar man ju inte in en sådan spelare före någon egen ung lovande kille?
2016-07-16, 09:40
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är väl ekonomiskt fördelaktigt om inte annat, dock har jag inte något minne av spelaren ifråga men det känns väl som att ni borde scoutat honom ordentligt trots allt. Annars tar man ju inte in en sådan spelare före någon egen ung lovande kille?

Vi ska tydligen haft koll på honom sedan han var i Dalkurd för några år sedan, en spelare Axén ska vara förtjust i. Han har ju bevisligen visat förr hur han kan få bänkade spelare han handplockat att blomma ut, dock har ju dessa i regel då varit bänkade i större klubbar än Östersund.

Han har väl helt enkelt inte bedömts passa in i Östersunds eviga bollrullande då hans främsta kvaliteter är speed och genombrott, Axéns favoritattribut.

Får en lite försiktig fyndkänsla över denna spelare då han som du säger knappast lär ha kostat skjortan. Han gjorde som sagt ett ruggigt vasst inhopp mot oss i våras där han flertalet gånger ryckte förbi högerback Björnquist, som är en av seriens snabbare, så spetskompetens finns ju där åtminstone.
Senast redigerad av nomadic 2016-07-16 kl. 09:50.
2016-07-16, 10:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vi ska tydligen haft koll på honom sedan han var i Dalkurd för några år sedan, en spelare Axén ska vara förtjust i. Han har ju bevisligen visat förr hur han kan få bänkade spelare han handplockat att blomma ut, dock har ju dessa i regel då varit bänkade i större klubbar än Östersund.

Han har väl helt enkelt inte bedömts passa in i Östersunds eviga bollrullande då hans främsta kvaliteter är speed och genombrott, Axéns favoritattribut.

Får en lite försiktig fyndkänsla över denna spelare då han som du säger knappast lär ha kostat skjortan. Han gjorde som sagt ett ruggigt vasst inhopp mot oss i våras där han flertalet gånger ryckte förbi högerback Björnquist, som är en av seriens snabbare, så spetskompetens finns ju där åtminstone.
Omoh och Hopcutt tillhörde de bästa förra året. Tror ni gjort ett fynd.
2016-07-16, 16:16
Medlem
eternussermos avatar
Petter är klar!

http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/petter-tillbaka-redo-for-spel-till-nasta-sasong/
2016-07-16, 16:21
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Petter är klar!

http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/petter-tillbaka-redo-for-spel-till-nasta-sasong/
Fuckin' finally!

Nu får vi bara hoppas han kan hålla sig skadefri och prestera på topp!

Edit: nvm, kommer inte att vara tillgänglig för spel förrän i januari nästa år. Nå väl, vi får ta den här skitsäsongen (so far), klara kontraktet och sedan bygga om lite till nästa.
2016-07-16, 16:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Petter är klar!

Den hade man ju nästan räknat in redan.

Inga garantier för att han ska lyckas, men förstår om ni är glada.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in