Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Tror inte att detta är något brott eller kriminalfall. Det är snarare vitvaror som inte fungerar.
Kylskåpstillverkarna (efter att freonerna som var ofarliga men förbjöds för ozonet) bytte köldmedium till butan. Butan kan explodera. Så det är nog inget kriminalfall, om man nu inte räknar bytet av köldmedium som ett "kriminalfall". (Med butan menar jag givetvis gasen, inte landet Butan)
Olyckor och katastrofer om man är väldigt snäll, annars mest en kul grej som har hänt.
Jag tänkte också att det kunde varit köldmediet som exploderat när jag läste rubriken men det var det ju inte utan bara burken med kvarg som hade jäst så locket hoppat av. Vilken katastrof

!
Att kvargen har jäst kan ju bero på fel i tillverkningen eller kanske hon haft strömavbrott eller krånglande kylskåp medan hon var borta så kvargen har stått för varmt ett par dagar.
Själv ser jag fram emot ett förbud mot kvarg, jag tål inte att höra ordet längre efter allt tjat. Kvarg, kvarg, kvarg, kvarg, kvarg överallt. Vad är det för fel på yoghurt?