• 1
  • 2
2016-07-15, 15:52
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Hemma igen fick hon sig en rejäl överraskning när hon öppnade kylskåpet.
– Burken hade exploderat. Jag vet inte vad de har i den där kvargen, säger hon.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23174520.ab

Någon som sitter på mer information?
Vad mer vet vi?
Citera
2016-07-15, 16:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23174520.ab

Någon som sitter på mer information?
Vad mer vet vi?

Tror inte att detta är något brott eller kriminalfall. Det är snarare vitvaror som inte fungerar.
Kylskåpstillverkarna (efter att freonerna som var ofarliga men förbjöds för ozonet) bytte köldmedium till butan. Butan kan explodera. Så det är nog inget kriminalfall, om man nu inte räknar bytet av köldmedium som ett "kriminalfall". (Med butan menar jag givetvis gasen, inte landet Butan)
Citera
2016-07-15, 16:06
Har Emma fått krishjälp? Utrymdes fastigheten? Kommer Emma bli ersatt för sin kvarg? Frågorna är många.
Citera
2016-07-15, 16:09
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tror inte att detta är något brott eller kriminalfall. Det är snarare vitvaror som inte fungerar.
Kylskåpstillverkarna (efter att freonerna som var ofarliga men förbjöds för ozonet) bytte köldmedium till butan. Butan kan explodera. Så det är nog inget kriminalfall, om man nu inte räknar bytet av köldmedium som ett "kriminalfall". (Med butan menar jag givetvis gasen, inte landet Butan)

Det var kvargen som jäst och spräckt förpackningen. Ett solklart fall av "olyckor och katastrof".
Citera
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Har Emma fått krishjälp? Utrymdes fastigheten? Kommer Emma bli ersatt för sin kvarg? Frågorna är många.

Rykten säger att hon fick den vård som behövdes.
Om fastigheten utrymdes eller om hon kommer bli ersatt utav denna hemska kvarg är ännu obekräftat.

Hemskt!!
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Det var kvargen som jäst och spräckt förpackningen. Ett solklart fall av "olyckor och katastrof".

Eller Matlagning...
Citera
2016-07-15, 16:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Olyckor och katastrofer om man är väldigt snäll, annars mest en kul grej som har hänt.

Jag tänkte också att det kunde varit köldmediet som exploderat när jag läste rubriken men det var det ju inte utan bara burken med kvarg som hade jäst så locket hoppat av. Vilken katastrof !

Att kvargen har jäst kan ju bero på fel i tillverkningen eller kanske hon haft strömavbrott eller krånglande kylskåp medan hon var borta så kvargen har stått för varmt ett par dagar.

Själv ser jag fram emot ett förbud mot kvarg, jag tål inte att höra ordet längre efter allt tjat. Kvarg, kvarg, kvarg, kvarg, kvarg överallt. Vad är det för fel på yoghurt?
Citera
2016-07-15, 16:14
Medlem
RonnyRasks avatar
Det går rykten om att terrorgruppen IS ska ha tagit på sig dådet, men än sålänge kan det inte bekräftas.
Citera
2016-07-15, 16:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Har hon en manlig en som har tillgång till kylskåpet ifråga? I den kretsen bör nog polisen rikta in sig på för att få fast den skyldiga.
Citera
2016-07-15, 16:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Det går rykten om att terrorgruppen IS ska ha tagit på sig dådet, men än sålänge kan det inte bekräftas.

False flag.
Citera
2016-07-15, 16:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Kylskåp med inbyggd IS-maskin kanske? Jag skulle inte släppa in ett sådant i mitt hem, och inte kvarg heller.
Citera
2016-07-15, 16:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Bäst att kolla om ni har kvarg från Arla därhemma. Verkar vara ett serieattentat med exploderande kvarg just nu.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in