2016-07-15, 14:16
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Vart kommer personen ifrån.
Infödd Långshyttebo??

Vad jag har förstått (men bara hört ryktesvägen) är att han är inflyttad till Långshyttan, men att han bott där i ett tjugotal år. Vart han kommer ifrån från början vet jag dock inte.
Rätta mig gärna om jag har fel!

Tillägg: Enligt hans facebookprofil är han från Nacka.
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-15 kl. 14:18. Anledning: Tillägg
Citera
2016-07-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Vad jag har förstått (men bara hört ryktesvägen) är att han är inflyttad till Långshyttan, men att han bott där i ett tjugotal år. Vart han kommer ifrån från början vet jag dock inte.
Rätta mig gärna om jag har fel!

Tillägg: Enligt hans facebookprofil är han från Nacka.

Nacka/Orminge
Citera
2016-07-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suicidal1
Nacka/Orminge

Aha okej, en utböling med andra ord...
Ja, då får han det inte lätt i Långshyttan alls...
Citera
2016-07-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Aha okej, en utböling med andra ord...
Ja, då får han det inte lätt i Långshyttan alls...
Bott i hedemora ca 12-15 år.
Citera
2016-07-15, 16:45
Medlem
Hej. Jag har läst hela tråden och tycker Madeleines öde är så himla sorgligt. Ser verkligen fram emot att läsa FUP när den blir tillgänglig. Jag hoppas att dom döms till kännbara straff. Dom är ju ingen tillgång till samhället direkt och bör låsas in under lång tid.
Citera
2016-07-15, 17:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Alltså, jag har lite svårt att förstå här, men som jag sa tidigare så har jag ingen erfarenhet av sånt här.

MH (44 år bosatt i Hedemora kommun) nekar till brott men motsäger sig inte omhäktningen på 4 veckor. Om man är oskyldig, varför tycker man att det är ok att få en längre häktningstid än de normala två veckorna?
Nån som kan förklara hur det ligger till? Är det någon "taktik" bakom?
Det är ovanligt, men den misstänkte kan inse att omständigheterna ser jävligt skumma ut, och av den anledningen acceptera inte bara en häktning, utan också en förlängd häktning, samtidigt som h*n anser sig vara helt oskyldig till det som läggs h*n** till last.
Citera
2016-07-15, 17:38
Avslutad
Med tanke på hur pengakåta detta gäng är, skulle det inte förvåna mg om de vill vara häktade för att senare kunna få ut feta ersättningar från staten om de skulle bli frikända.
Citera
2016-07-15, 17:38
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ovanligt, men den misstänkte kan inse att omständigheterna ser jävligt skumma ut, och av den anledningen acceptera inte bara en häktning, utan också en förlängd häktning, samtidigt som h*n anser sig vara helt oskyldig till det som läggs h*n** till last.

Ursäkta...godta att sitta tvångsintagen i en cementhåla för "skumma omständigheter"?

Ingen...säger ingen...sitter häktad frivilligt. Du vill ut, även om det betyder att du måste ta bussen till Rovaniemi bara för att få andas...

Dessutom är häktning inget "erbjudande" du kan acceptera eller förkasta... Typ: vill du ha enkelrum eller dubbelrum..."

PS
Varför "h*n etc? Vad är problemet? Vet vi inte könet? Eller är vi MP allihopa?
Citera
2016-07-15, 17:55
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Ursäkta...godta att sitta tvångsintagen i en cementhåla för "skumma omständigheter"?

Ingen...säger ingen...sitter häktad frivilligt. Du vill ut, även om det betyder att du måste ta bussen till Rovaniemi bara för att få andas...

Dessutom är häktning inget "erbjudande" du kan acceptera eller förkasta... Typ: vill du ha enkelrum eller dubbelrum..."

Jag som ställde frågan från början tyckte också att det lät konstigt.

Citat från tidningen:

"Man, 44 år, hemmahörande i Hedmora kommun. Häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Nekar till brott. Gick med på ytterligare fyra veckors häktning, fram till 12 augusti. Sedan tidigare dömd, dock ej för våldsbrott."

Medans några "Motsatte sig häktningen" och "Begärde ny förhandling"

Jag förstår att ingen vill sitta häktad och om man anser sig oskyldig så skulle man väl motsätta sig häktningen och begära ny förhandling?
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-15 kl. 17:56. Anledning: Rättat stavfel
Citera
2016-07-15, 18:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Det finns folk som gör det ibland. Det kan du inte göra något åt, även om det förefaller just dig helt främmande.

Citat:
Det beror på personlighetstyp. Peter Mangs föreföll trivas ganska väl i häktet, trots att han satt i åratal.
Citera
2016-07-15, 18:40
Medlem
Zikniks avatar
Det är väl framförallt autistiska personer ("ensamvargar") som trivs med häktning (ramar, rutiner, inget behov av social samvaro). Pundarna i det här packet verkar lite mer nojiga och rastlösa, så man blir nog förvånad att de inte försöker bestrida häktningen.
(OT: det borde vara insats i förhandlingarna, dvs motsätter du dig och förlorar blir det strängare restriktioner eller längre tid än om du accepterar, då skulle samhället tjäna!)
Citera
2016-07-15, 18:51
Medlem
[quote=Menjagju|57870048]Har suttit och läst nästan allt i denna tråden.

Tror inte att någon nämnt detta än. Jag har hört från en vän till DM att han hade inbrott efter det att mordet begåtts. Tror dock inte det finns någon anmälan om inbrottet. (vilket är ganska förståeligt i så fall) Jag vet att en tv blev stulen, men känns som att det handlade om något annat.

Kanske hade DM hand om BO's kontokort och någon ville åt det? Kanske någon trodde att han tagit emot en större summa än dessa 5000kr? Kan han ha haft några bevis som någon ville bli av med?
Vad tror ni?

Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.[/QUOTE
Inge inbrott .allt tyder på polisens beslag på den adressen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in