2016-07-15, 08:17
Medlem
Framgaffels avatar
http://dt.se/blaljus/brott/sju-begars-omhaktade-for-langshyttemordet-oklart-om-ovriga-kommer-slappas?referrer=app
Citera
2016-07-15, 12:50
Medlem
http://www.dt.se/blaljus/brott/trion-som-ska-ha-tigit-om-langshyttemordet-begars-omhaktade
Citera
2016-07-15, 13:07
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elkk
http://www.dt.se/blaljus/brott/trion-som-ska-ha-tigit-om-langshyttemordet-begars-omhaktade

Alltså, jag har lite svårt att förstå här, men som jag sa tidigare så har jag ingen erfarenhet av sånt här.

MH (44 år bosatt i Hedemora kommun) nekar till brott men motsäger sig inte omhäktningen på 4 veckor. Om man är oskyldig, varför tycker man att det är ok att få en längre häktningstid än de normala två veckorna?
Nån som kan förklara hur det ligger till? Är det någon "taktik" bakom?
Citera
2016-07-15, 13:16
Medlem
Har suttit och läst nästan allt i denna tråden.

Tror inte att någon nämnt detta än. Jag har hört från en vän till DM att han hade inbrott efter det att mordet begåtts. Tror dock inte det finns någon anmälan om inbrottet. (vilket är ganska förståeligt i så fall) Jag vet att en tv blev stulen, men känns som att det handlade om något annat.

Kanske hade DM hand om BO's kontokort och någon ville åt det? Kanske någon trodde att han tagit emot en större summa än dessa 5000kr? Kan han ha haft några bevis som någon ville bli av med?
Vad tror ni?

Skulle vara bra intressant att veta hur detta hänger ihop.
Citera
2016-07-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Alltså, jag har lite svårt att förstå här, men som jag sa tidigare så har jag ingen erfarenhet av sånt här.

MH (44 år bosatt i Hedemora kommun) nekar till brott men motsäger sig inte omhäktningen på 4 veckor. Om man är oskyldig, varför tycker man att det är ok att få en längre häktningstid än de normala två veckorna?
Nån som kan förklara hur det ligger till? Är det någon "taktik" bakom?

visa samarbetsvillja? alternativ han är en ren idiot.
Citera
2016-07-15, 13:26
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suicidal1
visa samarbetsvillja? alternativ han är en ren idiot.

Att bli häktad i fyra veckor bara för att visa samarbetsvilja tycker jag låter märkligt.

Kanske han inte vill komma ut och åka hem till lilla Långshyttan (där alla känner alla) innan alla har fått en klar bild över vad som egentligen hänt? Han kanske känner sig tryggare där han sitter nu?

Tillägg: Tanken att han är en idiot har också slagit mig.
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-15 kl. 13:42. Anledning: Tillägg
Citera
2016-07-15, 13:32
Avslutad
Citat:
Att bli häktad i fyra veckor bara för att visa samarbetsvilja tycker jag låter märkligt.

Kanske han inte vill komma ut och åka hem till lilla Långshyttan (där alla känner alla) innan alla har fått en klar bild över vad som egentligen hänt? Han kanske känner sig tryggare där han sitter nu?

Exakt min tanke. De kan lika gärna sitta där och bli uppassade än att sitta och uggla i en lägenhet där de ändå måste fixa mat och annat vardagligt.
Hela Borlänge hatar dem.
Citera
2016-07-15, 13:41
Medlem
Elementärt min käre Watson skulle någon sagt ;-) Nu är det ju som så att MH varken bor i lägenhet eller i Borlänge ...... Så vad bryr han sig om hat i Borlänge....
Citera
2016-07-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Exakt min tanke. De kan lika gärna sitta där och bli uppassade än att sitta och uggla i en lägenhet där de ändå måste fixa mat och annat vardagligt.
Hela Borlänge hatar dem.

Ja, som de har burit sig åt, hela gänget!!!
De som har vetat om att ett mord ska begås, om de komer ut, får de det inte lätt...
De kommer inte kunna gå någonstans utan att åtminstone bli bespottade!!
Men så klart, med dessa hjärnor de har, så kanske de tror att det blir röda mattan, gansta?!?!?
Idag känner jag ren och skär ilska mot det de har gjort
Citera
2016-07-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSanslos
Elementärt min käre Watson skulle någon sagt ;-) Nu är det ju som så att MH varken bor i lägenhet eller i Borlänge ...... Så vad bryr han sig om hat i Borlänge....

Det är inte såååå långt emellan Borlänge/Hedemora/Långshyttan...
Är det någon som vill hämnas eller jävlas med denna MH, så är det nog värt att åka dessa fjuttiga mil.
Citera
2016-07-15, 13:49
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSanslos

Tror dock inte att det blir lättare för honom i lilla Långshyttan...
Citera
2016-07-15, 13:58
Medlem
Citat:
Tror dock inte att det blir lättare för honom i lilla Långshyttan...

Vart kommer personen ifrån.
Infödd Långshyttebo??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in