2016-07-13, 14:34
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Faktum är att inget av dina inlägg ger något som helst stöd för att jorden inte är ett klot. Det mesta av det du skrivit är bara lösa ovetenskapliga påståenden som ingen normal människa kan ta på allvar.
Nästan alla mina inlägg ger stöd åt att jorden inte är en klot, du verkar ha lässvårigheter.

Det är ovetenskap vi lär oss i skolan, massa påhitt och konstiga naturlagar som inte ens stämmer eller har belägg, bara massa trams o skit. Enda som är viktigt att gå i skolan är att lära sig läsa, skriva o räkna
Citera
2016-07-13, 15:09
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jo jag skrev ju det nyss! Kan du inte läsa eller.
Vad i order "OK" var det som du inte förstod?
Citera
2016-07-13, 15:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nästan alla mina inlägg ger stöd åt att jorden inte är en klot, du verkar ha lässvårigheter.

Det är ovetenskap vi lär oss i skolan, massa påhitt och konstiga naturlagar som inte ens stämmer eller har belägg, bara massa trams o skit. Enda som är viktigt att gå i skolan är att lära sig läsa, skriva o räkna

Bevisa att Newtons 2:a inte stämmer.
Eftersom det är något du omöjligt kan göra så vet vi att ditt påstående om "naturlagar som inte ens stämmer" är rent skitsnack från en förvirrad hjärna.

Newtons 2:a visar att det behövs en kraft för att saker ska falla till marken. Vissa dårar, som du, vill kalla den kraften för ned-är-ner-kraften men den vetenskapliga benämningen på kraften är gravitation.
Citera
2016-07-13, 15:13
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja alltså jag tror jorden är ihålig och då måste jorden vara rund för denna egenskap. Men samtidigt tror jag den är platt, därför är jag inte säker på vilket av detta är sant båda har ju för och motsägelser.
Nämn några motsägelser till att jorden är platt, förutom att du tror att den kanske är ihålig.
Nämn några motsägelser till att jorden är ihålig, förutom att du tror att den kanske är platt.
Nämn något som talar för att jorden är sfärisk, förutom att du tror att den kanske är ihålig.
Nämn något som talar för att jorden är solid, förutom att du tror att den kanske är platt.
Citera
2016-07-13, 17:51
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Bevisa att Newtons 2:a inte stämmer.
Eftersom det är något du omöjligt kan göra så vet vi att ditt påstående om "naturlagar som inte ens stämmer" är rent skitsnack från en förvirrad hjärna.

Newtons 2:a visar att det behövs en kraft för att saker ska falla till marken. Vissa dårar, som du, vill kalla den kraften för ned-är-ner-kraften men den vetenskapliga benämningen på kraften är gravitation.

Vilket medium är det som gör gravitationen?? Nee just det det vet inte Newton själv. Allt Newton visste var rent påhitt han var schizofren såna ska man inte tro på dom är livsfarliga att hjärntvätta människan och det har han gjort, men inte mig, jag köper inte Newtons lag någonvart alls.
Jag har eget tänkande och fritt, lyder inte och följer inte naturlagar, och hur kommer det sig att jag är så framgångsrik som jag är idag? Inte fan har det med Newton att göra!!!
Citera
2016-07-13, 20:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men hur orkar du tramsa runt i tråden? Kan för helvete vara lite seriös nångång, jag får bara massa varningar när jag upprepar mig, är det du vill att jag ska få? DU får gå tillbaka i tråden och läsa vad jag skrivit tidigare.
Sluta då att påstå saker som:
Citat:
båda har ju för och motsägelser
om du inte kan/vill nämna en enda sak som talar för eller emot.
Citera
2016-07-13, 23:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vilket medium är det som gör gravitationen?? Nee just det det vet inte Newton själv. Allt Newton visste var rent påhitt han var schizofren såna ska man inte tro på dom är livsfarliga att hjärntvätta människan och det har han gjort, men inte mig, jag köper inte Newtons lag någonvart alls.
Jag har eget tänkande och fritt, lyder inte och följer inte naturlagar, och hur kommer det sig att jag är så framgångsrik som jag är idag? Inte fan har det med Newton att göra!!!

Att du inte "köper" Newtons rörelselagar vet vi.
Vad jag frågade efter är hur du falsifierar dem - hur du kan styrka ditt påstående.

Eftersom du inte kan falsifiera dem vet vi att de stämmer och du tramsar.
Citera
2016-07-14, 19:24
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Men vi ska tro dig? En Internet användare som inte ens klarar av att göra logiska resonemang.

Framtiden bådar dystra dagar alltså.
Citera
2016-07-14, 19:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Kan man välja själv menar du? :O
Citera
2016-07-14, 23:56
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Kan man välja själv menar du? :O
Givetvis kan du välja själv, eftersom alla naturlagar har kommit från människor med bipolär sjukdom som inte vet vad dom talar om, och hjärntvättar människor, därför är det viktigt o tänka själv vad som är relevant eller inte.
Citera
2016-07-15, 10:28
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Givetvis kan du välja själv, eftersom alla naturlagar har kommit från människor med bipolär sjukdom som inte vet vad dom talar om, och hjärntvättar människor, därför är det viktigt o tänka själv vad som är relevant eller inte.

Kan du inte nämna minst 1 naturlag du tror är skitsnack och komma med några argument som styrker att den är felaktig? Du snackar väldigt mycket och säger att du inte tror på någonting men du skriver aldrig något konkret eller vettigt.
Citera
2016-07-15, 12:05
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Fan va gött. Jag har bestämt mig för att det går att flyga med mina armar om jag viftar riktigt hårt. Ska vi försöka hoppa från skatteskrapan ikväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in