2016-07-14, 16:14
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Precis så har de flesta av oss reagerat. Men vilken bra tråd det ändå har blivit så olika personer som diskuterat, jag har haft stort nöje av att träffa alla oliktänkande men ändå blivit förbannad emellanåt, kom till besinning och insåg att vi alla tänker ju olika. Det är ju poängen.
Vi får hoppas att vikinga-gänget också har fått nåt att fundera över i hur de ska göra i fortsättningen. Jag skulle vilja se en av skådespelarna fångas till träl,en träl som ger lite mera dramatiska uttryck vid infångandet, som spottar och lever rövare, såsom jag föreställer mig att det istället kan ha gått till när man fångade trälar.

Håller verkligen med om detta. I ett seriöst och välplanerat spel är det en självklarhet att man använder vidtalade personer fullt ut. Och precis som du skriver kan leva sej in i spelet samt är tidsenligt klädda. Undrar hur jag själv i knäkort kjol och pumps skulle tett mej inför publiken om jag blivit brutalt infångad? Skulle säkert sett urlarvig ut.
Citera
2016-07-14, 16:23
Bannlyst
Dessa perversa BDSM darar försöker fa det lata roligt att de säljer unga tonarstjejer som slavar när de i själva verket lever ut sina BDSM fantasier här har de kedjat fast en bekannts kvinnas fötter https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152215606222890&set=a.10152215578 632890.1073741827.549392889&type=3&theater bakom henne ligger ett tjog dvd porrfilmer

här har de en kvinna som de försett med en gagball https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152215599972890&set=a.10152215578 632890.1073741827.549392889&type=3&theater här klär de ut sina kvinnor i hooterskläder https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152215599702890&set=a.10152215578 632890.1073741827.549392889&type=3&theater

de har nagot de kallar nordic slave trading company https://www.facebook.com/NordicInternationalSlavetradingCompany/?ref=br_rs fullt med pervo BDSM bilder. Och de tycker att deras spex är kul. Hur kul är det för tjejerna??
Citera
2016-07-14, 16:35
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Om kvinnan tydligt sade ifrån och förklarade att hon var i tjänst som vårdare så bör teatergruppen dömas. Om hon däremot blivit övertalad att deltaga i leken, eller känt sig pressad av grupptrycket och inte vågat säga ifrån, så tycker jag teatergruppen går fria från skuld. Det bör dock i förväg framgå i informationen om vikingaspelet att man som besökare riskeras bli infångad och säljas som slav. Och det bör inte bara vara kvinnor som attackeras utan även män.
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Håller verkligen med om detta. I ett seriöst och välplanerat spel är det en självklarhet att man använder vidtalade personer fullt ut. Och precis som du skriver kan leva sej in i spelet samt är tidsenligt klädda. Undrar hur jag själv i knäkort kjol och pumps skulle tett mej inför publiken om jag blivit brutalt infångad? Skulle säkert sett urlarvig ut.
Ni fattar väl att trälarna som såldes på marknaderna inte hämtades bland besökarna på marknaden? De togs med hemifrån gården eller kom som byte från plundringståg.

De som befann sig på marknaden var fria män och kvinnor och det hade blivit ett jävla liv om någon slavhandlare försökt sälja iväg dem. Troligtvis hade slavhandlarna blivit nedhuggna med svärd.

Vore trevligt om någon i publiken tog det ett steg längre och visade nästa akt i skådespelet.

/Alplandskap
Citera
2016-07-14, 16:42
Bannlyst
Här kommenteras den unga blonda trälkvinnan https://www.facebook.com/NordicInternationalSlavetradingCompany/photos/a.907518192607272.1073741827.512053058820456/908133572545734/?type=3&theater

Lawrence Hussein Kildare This one is gorgeous. Can't wait for her video to go up.

Nordic International Slave Trade Company We only provide the highest quality!! :-)

Jaap Beetstra :-) Aw, this one's lovely, is there a video, can't seem to be able to find it.

sa byter de länkar till BDSM videon.
Citera
2016-07-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Här kommenteras den unga blonda trälkvinnan https://www.facebook.com/NordicInternationalSlavetradingCompany/photos/a.907518192607272.1073741827.512053058820456/908133572545734/?type=3&theater

Lawrence Hussein Kildare This one is gorgeous. Can't wait for her video to go up.

Nordic International Slave Trade Company We only provide the highest quality!! :-)

Jaap Beetstra :-) Aw, this one's lovely, is there a video, can't seem to be able to find it.

En riktigt het pudding. Klart de väljer en så snygg kvinna i ställer för nån sur gnetig tant. Det måste bli ett utflyktsmål dit så man kan kolla lite närmare.
Citera
2016-07-14, 17:09
Bannlyst
den där perversa ledaren likar ju pa facebook porr som detta med https://www.facebook.com/SexyRublje/?ref=profile
Citera
2016-07-14, 17:39
Medlem
Ganonitos avatar
Tycker inte det är så konstigt att hon anmälde. Om hon aldrig gått på något sådant förut kan hon omöjligen ha vetat att det brukar gå till så. Hade varit bättre att folk som ville delta i spelet fick anmäla sig på förhand.
Citera
2016-07-14, 17:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Ni fattar väl att trälarna som såldes på marknaderna inte hämtades bland besökarna på marknaden? De togs med hemifrån gården eller kom som byte från plundringståg.

De som befann sig på marknaden var fria män och kvinnor och det hade blivit ett jävla liv om någon slavhandlare försökt sälja iväg dem. Troligtvis hade slavhandlarna blivit nedhuggna med svärd.

Vore trevligt om någon i publiken tog det ett steg längre och visade nästa akt i skådespelet.

/Alplandskap

Nej det fattar jag inte, levde inte på medeltiden, men du som verkar vara mycket gammal och kunnig vet såklart hur det gick till förr i tiden. Hur var det med kränkningar, ett brott på din tid?

Bra att du ger oss en korrekt bild av medeltiden så att vi slipper leva i villfarelse.

Jag vill veta vad trälarna sa när de skulle säljas på marknaden, nej eller jag vill inte vara med i detta taskspel?
Citera
2016-07-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tycker inte det är så konstigt att hon anmälde. Om hon aldrig gått på något sådant förut kan hon omöjligen ha vetat att det brukar gå till så. Hade varit bättre att folk som ville delta i spelet fick anmäla sig på förhand.

Eller bara blev tillfrågade på vanligt sätt. "Hej, har du lust att leka träl?"
Citera
2016-07-14, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2

Fast det är inte hon som tråden handlar om eftersom kommentarerna är från 2014/2015
Citera
2016-07-14, 18:10
Medlem
BearWithMes avatar
Detta kanske redan har publicerats i tråden, men här är ett vittnesmål från en som har sett filmen. Tydligen en f.d chef på museet.
Citat:
..På videon kan man följa hela händelseförloppet. Kvinnan får ett nät över sig när hon går in genom porten. Hon befrias genast från nätet och man ber henne vara med på en teaterföreställning där hon ska säljas som slav. Inga skrik förekommer. Hon accepterar skrattande och skrattar gör också den kvinna som enligt tidningsartikeln är djupt ”skärrad”. Därefter förs hon under vänligt samtal och högst frivilligt bort för att ”säljas”. Allt sker med skratt och vänlighet. Vid ”försäljningen”, som sker i sådan form att man begriper att detta inte på riktigt, fortsätter allt utan det minsta tvång. Vid budgivningen tar t.o.m. den ”skärrade” kvinnan och lägger ett vinnande bud och det hela avslutas med skratt från båda kvinnornas sida.

Under budgivningen säger en av aktörerna till henne att dansa lite, dvs. hoppa med fötterna. ”Slaven” säger då nej och slipper givetvis göra detta. Detta är det enda nej som sägs i hela episoden...

https://www.facebook.com/sven.rosborn/posts/10210212873464838?pnref=story
Citera
2016-07-14, 18:11
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej det fattar jag inte, levde inte på medeltiden, men du som verkar vara mycket gammal och kunnig vet såklart hur det gick till förr i tiden. Hur var det med kränkningar, ett brott på din tid?

Bra att du ger oss en korrekt bild av medeltiden så att vi slipper leva i villfarelse.

Jag vill veta vad trälarna sa när de skulle säljas på marknaden, nej eller jag vill inte vara med i detta taskspel?
Vikingatiden. Jag ger dig en korrekt bild av vikingatiden.

När det gäller kränkningar (hån) sågs det mycket allvarligt på, en fri man som blev hånad av en annan fri man hade rätt att utmana den mannen i tvekamp, eventuellt med dödlig utgång.

Vad trälar som såldes sade vet jag ingenting om. Jag föreställer mig att de höll käften, om de inte ville ha stryk.

Jag håller fast vid att teatersällskapet verkar veta mycket lite om trälförsäljning. Det var garanterat inte besökarna på en eventuell marknad/trälauktion som såldes, utan det var de medförda trälarna som såldes.

Skit i det nu och låt oss hålla oss till topic. Teatersällskapet har inte bara betett sig omdömeslöst (eller vad som nu ligger bakom deras beteende), utan även okunnigt.

/Alplandskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in