2016-07-14, 14:27
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag såg att laget han ska till är ett bottenlag i kinas andra division.... Med andra ord vill killen inte utvecklas något mer....
Jag förstår honom, skulle också gått till Kina, tjänat massa pengar och sedan kan man välja att spela där man trivs bäst och kunna ta hand om sig själv och familjen även efter karriären.

Kul att han 2012 spelade i Härnösand i divison 2, han var dock riktigt bra där så man trodde ju på en bra utveckling men inte så här bra.
Citera
2016-07-14, 14:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Jag såg att laget han ska till är ett bottenlag i kinas andra division.... Med andra ord vill killen inte utvecklas något mer....

Liberia är ett av världens fattigaste länder. Sam Johnson är liberian. Sam Johnson får gott om pröjs i kinesiska andradivisionen. Så svår var den ekvationen.
Citera
2016-07-14, 14:44
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Som jag skrev i silly tråden, det är jävligt tunt nu och risken finns att även Omar Colley försvinner detta fönster och då tappar vi ännu mer. Just för tillfället kommer jag vara galet nöjd om vi klarar oss från kval.
Såg att Hertha var och rykte i Colley. Försvinner han så vet jag inte vad..
Citera
2016-07-14, 15:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Du måste ju sätta saker och ting i perspektiv. Killen är från Liberia och har förmodligen försörjningsansvar för minst tio personer om inte mer. Han har efter några år i lägre serier äntligen fått en chans på högsta nivå i Sverige och kommer troligen aldrig hamna i Premier League.

Sedan är summorna galna i Kina för närvarande, så förstår både klubb och spelare.
Citera
2016-07-14, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Liberia är ett av världens fattigaste länder. Sam Johnson är liberian. Sam Johnson får gott om pröjs i kinesiska andradivisionen. Så svår var den ekvationen.
Men utvecklingen som spelare går åt motsatt riktning.... Hade han varit över 30 så hade det ju varit en annan sak.
Citera
2016-07-14, 16:36
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Men utvecklingen som spelare går åt motsatt riktning.... Hade han varit över 30 så hade det ju varit en annan sak.

Men vad är det du inte förstår. Pengarna är nog i största fokus här för att kunna försörja alla där hemma.
Citera
2016-07-14, 16:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ena broder bög gick väl hem till Frölunda i sin prime? På tal om att ge upp karriären.
Citera
2016-07-14, 16:57
Medlem
Det är rätt kul att bo i Kina. Dessutom blir ligan starkare och starkare, redan nu säkert bättre än Holländska och dylikt. Jag hade gjort som Johnson, totalt ekonomiskt oberoende också. Finns inte mycket att tveka på.
Citera
2016-07-14, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det är rätt kul att bo i Kina. Dessutom blir ligan starkare och starkare, redan nu säkert bättre än Holländska och dylikt. Jag hade gjort som Johnson, totalt ekonomiskt oberoende också. Finns inte mycket att tveka på.

Kinesiska ligan är katastrofalt usel och kvalitetsmässigt långt efter Holland. Storklubbarna lägger ner löjligt mycket pengar på enstaka spelare då de bara får ha 3 utländska spelare på planen samtidigt och maximalt 4 i truppen. Övriga laget består däremot av kineser och Kina rankas 81:a i världen. Det är undermålig kvalité på medspelarna. Jag har själv tittat på toppmatcher i J-League, en klart starkare liga rent historiskt, och det var väl ungefär allsvensk klass på fotbollen.

Sam Johnson ska dessutom lira i den näst högsta divisionen.
Citera
2016-07-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Kinesiska ligan är katastrofalt usel och kvalitetsmässigt långt efter Holland. Storklubbarna lägger ner löjligt mycket pengar på enstaka spelare då de bara får ha 3 utländska spelare på planen samtidigt och maximalt 4 i truppen. Övriga laget består däremot av kineser och Kina rankas 81:a i världen. Det är undermålig kvalité på medspelarna. Jag har själv tittat på toppmatcher i J-League, en klart starkare liga rent historiskt, och det var väl ungefär allsvensk klass på fotbollen.

Sam Johnson ska dessutom lira i den näst högsta divisionen.

Den är inte i klass med holländska men du överdriver. Kinesiska ligan är inte skitdålig, utan bland de bättre i Asien (även om det inte säger skitmycket).

J-League är definitivt inte "klart" starkare för närvarande åtminstone.

Jag har iofs bara sett en kinesisk ligamatch, toppmatch dessutom, och spelet var bra även om jag inte vill placera in den i någon annan kontext. Stört efterbliven läktarkultur också.
Senast redigerad av Lindgren08 2016-07-14 kl. 18:57.
Citera
2016-07-14, 19:02
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Inte alls konstigt att han går dit, BNP per capita ligger på ca 7000 SEK i Liberia, han kan mao skicka hem grova pengar med Liberianska mått mätt.
Citera
2016-07-14, 19:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Inte alls konstigt att han går dit, BNP per capita ligger på ca 7000 SEK i Liberia, han kan mao skicka hem grova pengar med Liberianska mått mätt.

Inget märkligt med ett klubbyte till Kina. Molins valde ju också en div.2 klubb i Kina givetvis i första hand för pengarna.
Jag förstår Sam mer än väl. Får han chansen och trygga sin och familjens framtid är det inget att tvekan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in