2016-07-14, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Individuell stalkning är även vanligt mot t.ex kändisar som rimligen inte har en aning om vem stalkaeen är, ändå har massvis blivit åtalade och fällda för det.

GS innebär fler inblandade, ändå har ingen någonsin åkt dit för någon av de punkter du nämner i samband med gangstalking. Det har helt enkelt aldrig hänt, någonsin... Är inte det konstigt?

Mängder av människor fälls dagligen för olagligt bärande av vapen, olagligt innehav av vapen eller för bruk av vapen. Ingen har ändå någonsin blivit arresterad, åtalad eller fälld för olika underliga elektromagnetiska vapen eller tankeläsning eller tankestyrning.
Är inte det konstigt??

Du ställer samma fråga igen, även om jag i inlägget du svarade på förklarade varför det inte är helt enklet ur en juridisk mening att åtala en större grupp grundat på en misstanke om brott.

Du nämner även samma sak igen att det aldrig har hänt. Om det är något som är konstigt är det att du ens kan påstå att "stalkers" enbart stalkar på egen hand, utan att på annat vis involvera andra.

Fler än 1 person måste såklart vara inblandade för att det ens skall kunna klasas som "gangstalking", där hoppas jag att vi kan vara överens.

Om 3 sk G.S Stalkar en Ti och sedan åker dit resulterar det om alla blir fälda. Person 1, 2 & 3 blir dömda enskilt. Orvar, nisse, och fia kan alla bli dömda samtidigt, men som enskilda individer. Gemensam tättegång, eller inte, men åtalas inte som grupp. Resultatet blir i statestiken person 1
2, och 3 kan åka dit för samma åtalspunkt, men i statestiken är det 3 olika personer, samt ärenden som inte går att finna i statestiken som du vill se den.

Finns hur många som helst tydliga fall som talar för hur det är, både i sverige och utomlands gällande detta.

Du glömmer en viktig sak när det gäller anonymiteten på internet.

Spana in exempelvis Aktuella brott och kriminalfall här på flashback så kan du se att 1 enskild individ ganska enkelt kan övertyga en större massa om att ge sig på någon. Uthängningar av fel personer händer dagligen gällande brottsfall. Liknande namn kan räcka för att ge sig på fel person. Medvetet eller inte, men så kan det se ut.
Citera
2016-07-14, 01:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Du ställer samma fråga igen, även om jag i inlägget du svarade på förklarade varför det inte är helt enklet ur en juridisk mening att åtala en större grupp grundat på en misstanke om brott.

Jag har aldrig pratat om att åtala en grupp (det är bara din ursäkt för att slippa svara på frågan)
- jag har pratat om att ingen någonsin blivit arresterad, åtalad eller fälld för att vara involverad i gangstalking. Inte en enda person. Någonsin.
Även om fler personer är inblandade kan givetvis en person arresteras/åtalas/fällas för delaktighet i brottet - det har dock aldrig hänt.
Varför?

Likadant med vapnen - ingen har någonsin arresterats, åtalats eller fällts för dessa påstådda tekniker och framtidsvapen.
Varför?

Jättekonstigt, eller hur? Särskilt om man tänker på att folk fälls dagligen för just vapenbrott och "ordinär" stalking..
Konstigt?
Nä, inte egentligen..
Citera
2016-07-14, 01:41
Medlem
Citat:
Jag har aldrig pratat om att åtala en grupp (det är bara din ursäkt för att slippa svara på frågan)
- jag har pratat om att ingen någonsin blivit arresterad, åtalad eller fälld för att vara involverad i gangstalking. Inte en enda person. Någonsin.
Även om fler personer är inblandade kan givetvis en person arresteras/åtalas/fällas för delaktighet i brottet - det har dock aldrig hänt.
Varför?

Likadant med vapnen - ingen har någonsin arresterats, åtalats eller fällts för dessa påstådda tekniker och framtidsvapen.
Varför?

Jättekonstigt, eller hur? Särskilt om man tänker på att folk fälls dagligen för just vapenbrott och "ordinär" stalking..
Konstigt?
Nä, inte egentligen..

Ok,i get your point. Ingen har åtalats eller blivit fäld för gangstalking. Har redan sagt varför. Det är ingen åtalspunkt.
Citera
2016-07-14, 01:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok,i get your point. Ingen har åtalats eller blivit fäld för gangstalking. Har redan sagt varför. Det är ingen åtalspunkt.

Och jag har redan sagt att ingen har blivit åtalad, arresterad eller fälld i anslutning till GS - oavsett åtalspunkt.
Dina kringmanövrar för att slippa svara blir allt tydligare...

Edit: för du menar väl inte på allvar att ingen har arresterats för gangstalking eftersom det inte är olagligt?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-07-14 kl. 01:59.
Citera
2016-07-14, 01:58
Medlem
Citat:
Och jag har redan sagt att ingen har blivit åtalad, arresterad eller fälld i anslutning till GS - oavsett åtalspunkt.
Dina kringmanövrar för att slippa svara blir allt tydligare...

Förtydliga vad du menar med anslutning till GS. Läs vad jag skrivit tidigare utan att försöka vrida på varenda fråga.

Vill du få tydligare svar gäller det att du kan skriva tydligt själv, dina svar består till 95% av div härskartekniker, och att citera en mening utan att svara på helheten.
Citera
2016-07-14, 02:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förtydliga vad du menar med anslutning till GS. Läs vad jag skrivit tidigare utan att försöka vrida på varenda fråga.

Vill du få tydligare svar gäller det att du kan skriva tydligt själv, dina svar består till 95% av div härskartekniker, och att citera en mening utan att svara på helheten.

Läs frågorna* rakt av så är det enkelt och tydligt vad jag skriver. Du kan ju inte mena att ingen arresterats för gangstalking pga att det inte finns lagar mot att terrorisera människor??

* här kommer frågorna igen:
Javisst, men det gäller ju alla brottslingar och alla brott i hela världen - och brottslingar åker fast varenda sekund jorden runt i alla kategorier brott man kan tänka sig, utom just gangstalking.. Där har inte en kotte blivit gripen, åtalad eller fälld någonsin, trots att det (om TIs utsagor är korrekta) bör röra sig om oerhörda mängder inblandade..
Om man ser till vanlig personlig stalking så blir ju folk dömda dagligen, besöksförbud utdöms t.ex väldigt ofta, så vad är det som gör att individuella stalkers är så mycket sämre på att dölja sina brott än gangstalkers, som ju måste vara värsta rififi-skurkarna hela gänget...
Är inte det "konstigt"?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-07-14 kl. 02:04.
Citera
2016-07-14, 02:17
Medlem
Citat:
Läs frågorna* rakt av så är det enkelt och tydligt vad jag skriver. Du kan ju inte mena att ingen arresterats för gangstalking pga att det inte finns lagar mot att terrorisera människor??

Javisst, men det gäller ju alla brottslingar och alla brott i hela världen - och brottslingar åker fast varenda sekund jorden runt i alla kategorier brott man kan tänka sig, utom just gangstalking.. Där har inte en kotte blivit gripen, åtalad eller fälld någonsin, trots att det (om TIs utsagor är korrekta) bör röra sig om oerhörda mängder inblandade..
Om man ser till vanlig personlig stalking så blir ju folk dömda dagligen, besöksförbud utdöms t.ex väldigt ofta, så vad är det som gör att individuella stalkers är så mycket sämre på att dölja sina brott än gangstalkers, som ju måste vara värsta rififi-skurkarna hela gänget...
Är inte det "konstigt"?

Klart folk blivit aresterade i anslutning till detta. Lagar finns emot stalking oavsett om det gäller en enskild, eller grupper som i samförstånd terrar någon annan.

Ordet Gangstalking, eller liknande begrepp är inget någon blir aresterad för efterssom det inte finns. Däremot arresteras häktas, och åtalas personer under liknande premisser som g.s bygger på.
Du upperpar samma fråga igen. Läs vad jag skrivit tidigare så slipper du ställa samma fråga igen.
Citera
2016-07-14, 03:27
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Folk har blivit anmälda för GS en DR John Hall i USA hjälpte en kvinna och satte upp övervakning och fick tag på stalkarna , men sedan om det gick till åtal vet jag inte. De körde sexuellt på kvinnan med droger i maten (om det vara samma fall nu).

Pedofiler har jag hört använt detta mot en som jobbade mot pedofiler, det kan ju varit folk som blivit falskt anklagade och tyckte att det enda som funkar är att göra så personen verkar snurrig.

Sedan finns ju denna grann stalkning som man kan tänka kan bli mycket mer om någon jobbar på posten och helt enkelt slänger dennes post (offrets) eller poliser som ställer upp på tutande och sedan stoppar och trakasserar på så sätt personen. satt någon i en bil med ett gevär och riktade också , men tror det var luftgevär men det kan ju inte offret veta https://www.youtube.com/watch?v=YCnDMpD5rQ4#t=001

Med flera fall jag hittat, ser ut att vara en taktik grupper tagit till sig, och de med kontakter kan göra allvarligare skada på folk.

Ska ringa om ett brev nu i veckan och är det inte registrerat ( att jag sänt brevet )så ska jag börja med en jo anmälan och sedan ge dem ett helvete ,de som trakasserat LK var ju någon boss, PK data proffs , kyl kille nämnde säpo etc etc har lite och nämna.

En fråga är om man anmäler och man har ett mycket utbrännande jobb med dels sämre tider och där man fått minst 200% mer att göra utan meddelanden ( som ingen ser och går inte att klaga på på en gång med en del händelser till som jag inte vill ta upp först ) kan man då sjukskriva sig under tiden man anmäler och utredningen pågår ? Blir övermäktigt att först jobba sig totalt slut och sedan svara snabbt på frågor från utredare
Senast redigerad av Harfager 2016-07-14 kl. 03:40.
Citera
2016-07-14, 03:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Brottet stalking är inte delar av det fiktiva brottet gangstalking även om de delar ett ord...
Stalking är fenomenet när en psykiskt instabil person fullständigt hakar upp sig på en annan människa - vanligen en f.d partner eller en kändis.

Gangstalking å andra sidan verkar vara fenomenet när en psykiskt instabil person får för sig att han/hon är centrum för i stort sett hela sin omgivnings uppmärksamhet och illasinnade engagemang.

Stalking är ett välkänt fenomen med mängder av bevisade och fällda utövare.

Gangstalking är en påstådd verksamhet med exakt noll (0) bevisade eller fällda utövare.

Stalking är ett engelskt ord för "förföljelse". Det borde kunna vara aktuellt oavsett föremålets status och psykiska hälsa. Möjligtvis kan utövares psykiska status vara relevant, det är mer ovanligt att psykiskt sjuka samarbetar för visst syfte antar jag. Men nog är väl förföljelse med ev. inslag av trakasserier förekommande, ofta sker det väl med politisk eller religiös förgrund....ett "mediadrev" exempelvis undgår väl trakasseriettiketten enbart för att det gäller en offentlig person och just att "drevet" är offentligt, d.v.s. att det presumeras ett så kallat allmänintresse...men eljest har det väl typiskt ingredienser för "gangstalking"?
Citera
2016-07-14, 03:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Är inte det "konstigt"?

Njä, det beror kanske på vad som görs. En individuell stalker kan kanske åka dit på att närma sig offret på olika sätt och kanske upprepade gånger uttrycka något nedsättande, hotfullt eller kanske uppfordrande, påtala en icke-existerande förpliktelse eller dylikt. Är det bara en GM kanske offret har större chans att framstå som trovärdig. Är det flera inblandade i stalkingen, som kanske sker subtilt, blir det kanske lite jobbigare bevisläge. Den eller de som förvisso måhända befunnits göra något blir väl uppbackad av "vittnen" som menar att offret måste missförstått etc.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-07-14 kl. 03:57.
Citera
2016-07-14, 10:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är det bara en GM kanske offret har större chans att framstå som trovärdig. Är det flera inblandade i stalkingen, som kanske sker subtilt, blir det kanske lite jobbigare bevisläge. Den eller de som förvisso måhända befunnits göra något blir väl uppbackad av "vittnen" som menar att offret måste missförstått etc.

Nja, det är väl lika svårt som att bevisa mobbning på en arbetsplats egentligen, kan man bevisa att det inte finns några tvivel på att en eller flera stalkar en så kan man även få dem dömda eller åtminstone få dem att backa.

Problemet när det kommer till GS är att vi har hört allt mellan himmel och helvete när det kommer till redskap och metoder samt vilka som skulle vara inblandade i komplotten, eller tycker du att det skulle vara trovärdigt att allt mellan barn/tonåringar till Postverket och Arbetsförmedlingen (samt Säpo) skulle vara inblandade som vissa påstår?
Citera
2016-07-14, 10:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Klart folk blivit aresterade i anslutning till detta. Lagar finns emot stalking oavsett om det gäller en enskild, eller grupper som i samförstånd terrar någon annan.

Ordet Gangstalking, eller liknande begrepp är inget någon blir aresterad för efterssom det inte finns. Däremot arresteras häktas, och åtalas personer under liknande premisser som g.s bygger på.
Du upperpar samma fråga igen. Läs vad jag skrivit tidigare så slipper du ställa samma fråga igen.

Ja jag upprepar mig eftersom du upprepar dig utan att ha förstått vad jag skriver...
Jag påstår att ingen någonsin har blivit åtalad, arresterad och fälld för något brott i anslutning till gangstalking. Rättegången och åtalet behöver alltså inte handlat om gangstalking - hemfridsbrott eller vanlig stalking skulle gott duga så länge TI'n vet att det är en del av GS... Kan du hitta ett enda fall där en TI fått en plågoande fälld?? Elle vapenbrott - varför har ingen någonsin blivit fälld för innehav eller bruk av dessa underliga vapen och tekniker, fast folk fälls i mängder, dagligen, för mer ordinära vapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in