2016-07-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ja, det här med hintar förekommer ofta. Folk runt omkring som inte är insatta i GS kan omöjligen tolka dessa hintar som trakasserier eftersom att de är personliga så att enbart TI förstår innebörden.

FreedomDeep menar att det kan vara omedvetna hintar som styrs av mind control, själv är jag tveksam. Min upplevelse är att dessa personer verkar vara medvetna om vad de gör. Men jag kan ha fel. Men dessutom så upplever jag det som att de VILL att jag ska känna igen mönstret, precis som du säger, och att detta är en stor del i själva psykningen. Det är därför som jag lutar åt att tro att dessa aktioner utförs av medvetna stalkers snarare än av teknologi, men det kanske förekommer både ock.

Det är även möjligt att de låtsas få sms och telefonsamtal av någon annan. Kan inte säga att jag vet exakt hur de går till väga.

Nja, omedvetna hintar från den som agerar tror jag inte heller på, men däremot kan saker och ting uppfattas undermetvetet för den som får höra det.

Med tanke på vad du skrev innan om kollegor på jobbet. Om det är en kollega som får ett samtal, och efter det byter beteende, och du är övertygad om att det finns ett samband är det åtminstone något som är "ganska" enkelt att kolla upp om det stämmer, eller inte.

Det med att du inte vet hur det kan gå till att låtsas få sms, eller samtal räcker att spela upp en ringsignal , eller ett sms ton så verkar det som så, alternativt att ställa in en timer som låter som en signal vid en given tidpunkt.
Citera
2016-07-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Ja, den förekommer.

Trodde inte att jag skulle bli ett offer. Men ibland så ger livet, ibland tar livet.

Karma biatches.

Inte så mycket info där, bortsett från att. Med karma, syftade du på att det är orsaken, eller tänker du på nästkommandes öde för dem som gjort något elakt, eller för dig själv ?
Citera
2016-07-07, 16:12
Medlem
Harfagers avatar

Känner du till någon som åkt fast för delar av detta brott ?

Vilka jurister åklagare var med i sådan fall ?

Är ju ett vanligt brott http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/nyheter/2008-07-08-en-av-tio-har-utsatts-for-stalkning.html , men de mer avancerade systematiska förföljelserna syftar jag på.
Senast redigerad av Harfager 2016-07-07 kl. 16:54.
Citera
2016-07-07, 20:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Känner du till någon som åkt fast för delar av detta brott ?

Vilka jurister åklagare var med i sådan fall ?

Är ju ett vanligt brott http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/nyheter/2008-07-08-en-av-tio-har-utsatts-for-stalkning.html , men de mer avancerade systematiska förföljelserna syftar jag på.

Brottet stalking är inte delar av det fiktiva brottet gangstalking även om de delar ett ord...
Stalking är fenomenet när en psykiskt instabil person fullständigt hakar upp sig på en annan människa - vanligen en f.d partner eller en kändis.

Gangstalking å andra sidan verkar vara fenomenet när en psykiskt instabil person får för sig att han/hon är centrum för i stort sett hela sin omgivnings uppmärksamhet och illasinnade engagemang.

Stalking är ett välkänt fenomen med mängder av bevisade och fällda utövare.

Gangstalking är en påstådd verksamhet med exakt noll (0) bevisade eller fällda utövare.
Citera
2016-07-07, 21:47
Medlem
Citat:
Jag tror att det inte är så stor höjd eller långt borta. Man ser ju bladverket till höger i bild och hade jag vinklat lite mer bortåt (neråt) i bild så hade jag fått med de 20 meters träden ca 65 meter bort (ändrat från 75) . Så det stod i luften snett ovanför mig.

Har efter detta lagt märke till ett surrande ( som man hör på denna https://www.youtube.com/watch?v=WSp8XcPIJKU ) då jag kom hem på kvällar då och då när det var vindstilla men inte avslöjat att jag märkt detta genom att titta då jag redan har en bild på en drönare.

Det finns två prickar på bilden, ena i höjd med trädkronans blad på bilden och den andra några centimeter från nederkant , den nedre ser jag inte vad det är, den övre ser ut som de flesta drönare jag sett på film efter detta . Finns lite olika modeller men samma princip med 4 propellrar vilket man ser tydligt två av dem och mörka konturera av ytterligare två stag till ytterligare två propellerhus . Dessa kan rolla i luften så kanske man såg att jag tittade upp och påbörjade en sådan roll eller styrde åt ett annat håll?

Storleken är svårt att avgöra , jag såg den aldrig innan jag tittade på bilden och förstorade. Svårt att uppskatta höjden då jag inte vet storleken, 50-75 meter ?

Kameran är en telefon Samsung Galaxy mini GT-S5570 utan några zoomningar , skulle som sagt bara ta ett helt anonymt foto av himlen för att testa en filuppladdnings sida på nätet.

Här kan man få se lite en bit in vad och hur dessa kan manövrera och även hur det låter https://www.youtube.com/watch?v=4ErEBkj_3PY

Är man utsatt för GS så är det inte alls osannolikt att de använder sig av drönare, därför skulle det kunna vara en sådan som du fick med på bilden.

Har hört andra utsatta vittna om att de t o m blir stalkade av helikoptrar vid vissa tillfällen, men det är nog mest amerikanska TI's som jag har hört detta ifrån. Kan inte i nuläget minnas att jag har hört någon svensk hävda just detta.
Citera
2016-07-07, 22:03
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Är man utsatt för GS så är det inte alls osannolikt att de använder sig av drönare, därför skulle det kunna vara en sådan som du fick med på bilden.

Har hört andra utsatta vittna om att de t o m blir stalkade av helikoptrar vid vissa tillfällen, men det är nog mest amerikanska TI's som jag har hört detta ifrån. Kan inte i nuläget minnas att jag har hört någon svensk hävda just detta.

Var från Almedalen i dag ang drönare som kostar 25 000 kr mot helikoptrar som kostar 250 000 000 för polisen och kan göra i stort samma sak med sök efter försvunna och följa misstänkta etc.

Om någon följer någon med helikopter så är det troligen för att provocera vilket de vill så länge det känner sig trygga.

Ang bilden så kan det inte vara något annat för mig än en drönare efter att jag sett filmer på dessa . Inte sagt att det var just mina trakasserare men då det varit mycket här ute med grannen etc så.
Jag hittade koppling med denna nya granne och en bloggare som lagt ut mitt namn ang PU som kan misstolkas ang tre utsagor i den utredningen och var som tidigare nämnt tvungen att be om arkiv uppgifter då tom jag undrade om jag hade haft fel på en punkt för 30 år sedan , men jag hade rätt

Jag hade kunnat få mängder med golddiggers till efter mig med det namnutlägget och då hade LK och andra kunnat försvinna i mängden av dessa diggers. Räcker med det hundratal jag har namn och ageranden på som bör utfrågas i en sanningskommission om metoder för och kring Palmeutredningen. Efter som jag har så många namn och bilder så bör några av dessa kunna kännas igen av någon annan som blivit trakasserad i Sverige.
Senast redigerad av Harfager 2016-07-07 kl. 22:23.
Citera
2016-07-07, 22:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var från Almedalen i dag ang drönare som kostar 25 000 kr mot helikoptrar som kostar 250 000 000 för polisen och kan göra i stort samma sak med sök efter försvunna och följa misstänkta etc.
Det låter som extremt dyra helikoptrar som kostar 250 miljoner - å andra sidan låter det som väldigt dyra drönare också. Har du någon källa på vad det handlar om för drönare och helikoptrar för dessa belopp?

Citat:
Om någon följer någon med helikopter så är det troligen för att provocera vilket de vill så länge det känner sig trygga.

Ang bilden så kan det inte vara något annat för mig än en drönare. Inte sagt att det var just mina trakasserare men då det varit mycket här ute med grannen etc så.
Har du ens reflekterat över andra möjligheter - som det faktum att du klippt bort de ljusa partierna som ser ut att kunna vara vingar?
https://postimg.org/image/oyul58g7b/
Citera
2016-07-07, 23:33
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Citat:

Ang bilden så kan det inte vara något annat för mig än en drönare efter att jag sett filmer på dessa . Inte sagt att det var just mina trakasserare men då det varit mycket här ute med grannen etc så.
Jag hittade koppling med denna nya granne och en bloggare som lagt ut mitt namn ang PU som kan misstolkas ang tre utsagor i den utredningen och var som tidigare nämnt tvungen att be om arkiv uppgifter då tom jag undrade om jag hade haft fel på en punkt för 30 år sedan , men jag hade rätt

Jag hade kunnat få mängder med golddiggers till efter mig med det namnutlägget och då hade LK och andra kunnat försvinna i mängden av dessa diggers. Räcker med det hundratal jag har namn och ageranden på som bör utfrågas i en sanningskommission om metoder för och kring Palmeutredningen. Efter som jag har så många namn och bilder så bör några av dessa kunna kännas igen av någon annan som blivit trakasserad i Sverige.

Inslaget om drönare och polishelikoptrar ca 4 min in http://www.svt.se/nyheter/svtforum/behover-polisen-dronare

(7 helikoptrar till polisen kostade ca 440 miljoner , 7 till kustbevakningen gick på över en miljard)
Citera
2016-07-08, 00:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
(7 helikoptrar till polisen kostade ca 440 miljoner , 7 till kustbevakningen gick på över en miljard)

Jag hoppas du ser något som inte stämmer överens med vad du precis har sagt tidigare, du sa precis att du såg drönare och helikoptrar som kostade 250 Miljarder styck.

Citat:

Att sju stycken helikoptrar skulle kosta 440 miljarder tillsammans är inte på något plan en konstighet däremot om de hade legat på de priserna styck så hade du varit inne på något.
Citera
2016-07-08, 00:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inslaget om drönare och polishelikoptrar ca 4 min in http://www.svt.se/nyheter/svtforum/behover-polisen-dronare

aha - Anders Ygeman sitter och gissar i tv... En helikopter "kanske" kostar 1/4 miljard och en drönare "kanske" kostar 25000...

Sveriges polisflygs helikoptrar är framförallt Bell 429 samt EC 135 vad jag kan läsa mig till..
En EC 135 köps inför ca 40 miljoner SEK med full polisutrustning - och en Bell kostar ca 50-75 miljoner SEK.

Att Anders Ygeman tror en helikopter kostar 250 miljoner är antagligen bara ytterligarte ett tecken på vilken sorglig koll svenska politiker har på verkligheten...
Citera
2016-07-11, 00:31
Medlem
Nää, nu tycker jag tråden börjar förlora sin glans.
Förekomsten om det ens existerar, och i sådant fall hur det kan se ut bör vara i fokus.

Tycker både ti's här,och skeptikerna svävar bort för mycket från ämnet.

Att disskutera om hurvida en enskild metod/redskap finns eller fungerar är säkert intressant, men det blir en flykt från ämnet.
En säger att det här fungerar, den andra inte. Blir mer av en kamp om att motbevisa att den andre har fel.

Att hitta bevis för om en viss metod kan fungera, och diskutera det i en oändlighet vetenskapligt kommer inte leda någon vart.
Eller jo det kanske det gör, men oavsett vilket så förklarar det inte mycket om just gangstalking förutom att en viss metod kan fungera, eller inte.

Har än så länge inte läst egenom allt som skrivits här, men tycker att många ti verkar tro på för mycket, samtidigt som skeptikerna enbart vill motbevisa oavsett vad det gäller.
Citera
2016-07-12, 16:32
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Nää, nu tycker jag tråden börjar förlora sin glans.
Förekomsten om det ens existerar, och i sådant fall hur det kan se ut bör vara i fokus.

Tycker både ti's här,och skeptikerna svävar bort för mycket från ämnet.

Att disskutera om hurvida en enskild metod/redskap finns eller fungerar är säkert intressant, men det blir en flykt från ämnet.
En säger att det här fungerar, den andra inte. Blir mer av en kamp om att motbevisa att den andre har fel.

Att hitta bevis för om en viss metod kan fungera, och diskutera det i en oändlighet vetenskapligt kommer inte leda någon vart.
Eller jo det kanske det gör, men oavsett vilket så förklarar det inte mycket om just gangstalking förutom att en viss metod kan fungera, eller inte.

Har än så länge inte läst egenom allt som skrivits här, men tycker att många ti verkar tro på för mycket, samtidigt som skeptikerna enbart vill motbevisa oavsett vad det gäller.

Vissa utav det som uppger sig vara offer, har lite att komma med men beskriver i stort liknande händelser med bilar etc .

Läste om en artist som körde ihjäl sig i dag som de kallade psykotisk som hade bilar efter sig men då anhöriga tittade så var det inga där. Och visst är dessa ögontjänare som slår till då ingen annan ser men det finns ju sjukdom också så det hade varit önskvärt om folk tog till sig att filma, föra dagbok etc mer.

Beskrev tidigare min granne och lade ut ett ljud klipp på han då han drog en vals , bland andra där hans släkting var på säpo etc och ganska snart efter utläggningen så slutade denne att störa mig.

Jag har "tur" då jag har min berättelse med namn och allt från början och nu även länk med mitt namn på nätet och som handlar om det delspår som varit som en röd tråd sedan en bit in i denna vendetta mot mig.

Sedan om LK mfl styrt folk mot mig med pu i högsta hugg för att lösa ett mord eller dölja det samma ......? Många har blivit inblandade med raka hot etc ...

Efterlyser mera metoder för att lösa detta inte minst för de som är sjuka som utnyttjas här i ett cyniskt spel med ett flertal förmånstagare som fått poster och uppenbarligen hatar vissa människor eller återgäldar tjänster ...

Var står du i detta du kände till både utförare och offer ? Du skulle ju kunna göra stor skillnad här om du ville.

Sedan sådana här test ? Jag såg inget , men god iakttagelseförmåga ?? http://www.expressen.se/omtalat/livet/ser-du-vad-bilden-forestaller-da-kanske-du-ar-i-riskzonen-for-att-fa-en-psykos/

Att hålla tyst har gjorts förr, utav 900 stasi agenter i Sverige så är bara ett par namngivna (FB) Listan på svenska STASI-spioner finns, men namnen hålls hemliga

Visst förstår man att det var ett kidnappnings / utpressnings förhållande de hade mot sig och hade dessa råkat ut för zersetzung metoder så blev de nog lättade då DDR upplöstes och man tjänar inget på att hänga ut dem, men då uppenbarligen vissa roar sig med sådana zesetzungmetoder så förtjänar detta ämne att tas på allvar.
Senast redigerad av Harfager 2016-07-12 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in