Citat:
Ursprungligen postat av
Klippo
Jo, absolut. Det som plågar mig är att vi efter 30 år vet så otroligt lite om vad som egentligen skedde.
Vi har inte ens lyckats få belagt var HH uppehöll sig; men vi har sett att det tydligen var väl värt att dölja. Det känns inte som helt bra. Min hypotes tror jag på tillsvidare. Ett mycket snabbt agerande från SAP's sida kan ha begränsat information till belackarna men även för oss.
Jag slutar inte att förvånas över att det sitter personer i PU med lön, men med noll i output; där man istället talar om pensionering. Man verkar helt på det klara med att löpa linan ut; dvs inget resultat före pensionering.
Nej, trycket på utredningen av MOP måste bibehållas!
Där vi idag måste fråga oss vem som styr PU.
Är det en Skarp åklagare som på 30-årsdagen med tårblanka ögon beklagade att nya tips om CP inte längre kan utredas. Där hon samtidigt var uppenbart ointresserad av Dags WT-bärare. Där hon nu snart ska gå i pension, men dessförinnan måste informera efterträdaren Krister Petersson om sin namnes skuld så han förstår vad det handlar om. För inte kan hon vara objektiv efter sina uttalanden.
Dag Andersson som själv snart själv ska gå i pension. Som måste utbilda sin efterträdare i skuggan av den CP-skadade Skarp. Trots att han sagt att det idag är WT som gäller.
Eller är det den som tillsätter en ny förundersökningsledare.
Eller är det de som tillsätter den som har uppsikt över den som tillsätter via regeringsbeslut.
Det är precis som det var 1986. De som har makten skulle aldrig tillsätta någon som går emot makten och inte förstår dess politiska konsekvenser och implikationer.
Där Holmer och Ebbe på sin tid fattade allt detta.
Där Ebbe lade till brasklappen om att alla i denna världen ljuger. För som han sade, varför skulle man inte göra det. Underförstått att man alltid gjort det. Där Palmemordet inte var en simpel misshandelsytredning. Det stod alldeles för viktiga saker på spel. Där han inte ville vidareutveckla resonemanget eftersom IC och SAP sagt att nu är det nog. Vilket Ebbe lydigt rättade sig efter i en intervju med Wall.