2016-07-13, 19:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Men om man ska bakbinda någon och ställa dem framför en massa människor och ropa ut att de ska säljas borde man inte försäkra sig att personen tar ansvar för hur denna mår själv för detta när man har en föreställning? Med tanke på att det finns människor som mår dåligt av olika orsaker?

En människa hinner inte alls tänka över vad det innebär för just dem att delta i andras lekar?

Att männen gillar det ser man ju.

Du läser in alldeles för mycket i en händelse som är en lek och spex, jag börjar undra om det är ditt eget mående som är det riktiga bekymret för dig.

Du verkar fan tro att det är på riktigt, inte bra alls.
Citera
2016-07-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vi har helt enkelt olika sätt att se på händelsen. Jag står fast vid hur jag bedömer situationen och du är såklart fri att bedöma på annat sätt.

Du verkar säga att man kan "se" hur dessa kvinnor mår efteråt på klippen i tråden.
Citera
2016-07-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du läser in alldeles för mycket i en händelse som är en lek och spex, jag börjar undra om det är ditt eget mående som är det riktiga bekymret för dig.

Du verkar fan tro att det är på riktigt, inte bra alls.

Det är självklart lek och spex för männen som leker.
Citera
2016-07-13, 19:20
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Folk är på plats. Folk är med. Folk ser på.

Det är ju inte första året dom har detta skådespel eller?

Varför har ingen reagerat förr?

Det är en äcklig feminizt som fått för sig något. Gjort en höna av en fjäder så att säga.
Jag tycker det är oerhört förvirrande när du använder, en parafras till nazist, när du spekulerar i kvinnans eventuella meta-politiska läggning. Om du bestämmer dig för att vara antingen nazist eller sionist blir det lättare att läsa vad du vill ha sagt om henne.
Citera
2016-07-13, 19:21
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Du verkar säga att man kan "se" hur dessa kvinnor mår efteråt på klippen i tråden.
Det finns förstås inga garantier för det men jag försökte se det med utgångspunkt från mig själv. Jag är sannerligen inte någon modig typ men det där skulle jag utan vidare kunna avvärja om det behövdes.
Citera
2016-07-13, 19:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är självklart lek och spex för männen som leker.

Uppenbarligen så har i stort sett alla som bevittnat händelsen fattat vad det var, ett spex som ingick i showen, din överreaktion är helt obegriplig.

Hur kan du tolka in allt trams du skriver i händelsen?
Citera
2016-07-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppenbarligen så har i stort sett alla som bevittnat händelsen fattat vad det var, ett spex som ingick i showen, din överreaktion är helt obegriplig.

Hur kan du tolka in allt trams du skriver i händelsen?

Fast varför ska man inte acceptera att någon säger nej och då låta denna vara för?
Citera
2016-07-13, 19:30
Medlem
Citat:
Det finns förstås inga garantier för det men jag försökte se det med utgångspunkt från mig själv. Jag är sannerligen inte någon modig typ men det där skulle jag utan vidare kunna avvärja om det behövdes.

Hur skulle du göra det?
Citera
2016-07-13, 19:30
Medlem
Mad monks avatar
Det är inte ett vikingaproblem det är ett mansproblem.
Citera
2016-07-13, 19:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Fast varför ska man inte acceptera att någon säger nej och då låta denna vara för?

Det har ju de som arrangerar showen redan förklarat, säger någon nej så är det ett nej och det respekteras, vad är problemet?
Citera
2016-07-13, 19:31
Medlem
Citat:
Jag har helt ändrat åsikt sedan jag började posta och läsa i denna tråd. Jag hade helt missuppfattat vad det var frågan om för evenemang. Jag trodde att det var någon typ av marknad eller så (ja, jag VET att det står "spel" i rubriken men den läste jag inte så noga ) och då framstod det som helt barockt att ta fast en tjej så som det beskrevs. Dessutom föreställde jag mig att det skulle ha gått hetsigare och råare till.

Nu har jag sett några klipp som visar hur det brukar gå till. Det är lugnt och sansat och inte det minsta hetsigt. Tjejerna som tas fast har alla möjligheter i världen att direkt (eller senare) säga ifrån att de inte vill vara med på jippot. Till och med om de är blyga.

Det hela görs ju med glimten i ögat. Det ska beskriva hur det kunde gå till på vikingatiden. Det är ju liksom det som är vitsen med det hela.
Det var teater och beskrev historiskt hur vi handlat och hanterat slavar-.vikingarna var råskinn.
våldtog o rövade kvinnor. Vi har i tråden reflekterat hur den här flickan beskrivit och hanterat sin del i teatern, och vi har förstått att hon upplevt olust, och känt sig kränkt.
Ok -då kan vi säga att det här varit en riktigt bra föreställning, för många av oss har blivit berörda.
Några kan förstå flickans känsla. Men alla kan inte förstå. Fotevikens Vikingar har förstått att de i behöver ett tydligt godkännande från de personer som i fortsättningen ska bli deras slavar!
Vi har olika uppfattning om vad integritet är.
Citera
2016-07-13, 19:32
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Helknäppt. Att fånga in och förnedra en person som inte på minsta sätt är medveten om att det är kutym att göra så är definitivt över gränsen. Lägg till att hennes brukare blev skärrade också. Bara det är ju förfärligt.

Ja och om det här ska ses som humor så kan man ju begå vilket brott som helst för att därefter hävda att man "bara skojade".

Om ett gäng kvinnor attackerar en ensam späd man & kör in en träpinne i rumpan på honom för att det är den typen av humor dom har - hade det varit ok?

Idiotjävlar - hoppas de åker dit så det sjunger om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in