Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Jag har helt ändrat åsikt sedan jag började posta och läsa i denna tråd. Jag hade helt missuppfattat vad det var frågan om för evenemang. Jag trodde att det var någon typ av marknad eller så (ja, jag VET att det står "spel" i rubriken men den läste jag inte så noga

) och då framstod det som helt barockt att ta fast en tjej så som det beskrevs. Dessutom föreställde jag mig att det skulle ha gått hetsigare och råare till.
Nu har jag sett några klipp som visar hur det brukar gå till. Det är lugnt och sansat och inte det minsta hetsigt. Tjejerna som tas fast har alla möjligheter i världen att direkt (eller senare) säga ifrån att de inte vill vara med på jippot. Till och med om de är blyga.
Det hela görs ju med glimten i ögat. Det ska beskriva hur det kunde gå till på vikingatiden. Det är ju liksom det som är vitsen med det hela.
Det var teater och beskrev historiskt hur vi handlat och hanterat slavar-.vikingarna var råskinn.
våldtog o rövade kvinnor. Vi har i tråden reflekterat hur den här flickan beskrivit och hanterat sin del i teatern, och vi har förstått att hon upplevt olust, och känt sig kränkt.
Ok -då kan vi säga att det här varit en riktigt bra föreställning, för många av oss har blivit berörda.
Några kan förstå flickans känsla. Men alla kan inte förstå. Fotevikens Vikingar har förstått att de i behöver ett tydligt godkännande från de personer som i fortsättningen ska bli deras slavar!
Vi har olika uppfattning om vad integritet är.