2016-07-10, 03:12
Medlem
Bickans avatar
Finns det " någon " som kan dra sig till minnes om möjligen BB:s och BW:s vägar korsats någon gång?
Eller om dom rent av kände varandra vid den aktuella tidpunkten?
Citera
2016-07-10, 10:58
Medlem
Den skyldige borde väl kunna meddela anonymt vart kroppen blev gömd. Ett anonymt brev till polisen t ex.
Det skulle nog vara en lättnad för Helenas familj att åtminstone få bekräftat att hon e död och vart kvarlevorna finns så att de slipper leva med ovissheten. Och jag antar att det borde medföra en viss lättnad även för den som sitter inne på informationen.
Den skyldige tiger antagligen av rädsla för att kunna bli kopplad till brottet men det måste ju gå att berätta anonymt utan att denne riskerar att åka fast. Det e väl det minsta den personen / personerna som vet något om detta kan göra för Helenas familj och alla andra som sökt efter henne alla dessa år och undrar vart hon finns.
Citera
2016-07-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Finns det " någon " som kan dra sig till minnes om möjligen BB:s och BW:s vägar korsats någon gång?
Eller om dom rent av kände varandra vid den aktuella tidpunkten?

Jaktintresse, samt ett ny väckt intresse för jakt för den andra personen?
Sjukhuset?
Någon som vet?
Citera
2016-07-10, 13:23
Medlem
Rudges avatar
anana, en frisk normalbgåvad person med utan känslomässiga störningar, tänker som du. Gärningsmannen tillhör nog inte den kategorin.
Det har gått tillräckligt lång tid, flera gånger om för att nästan utesluta att det är en gärningsman med empatisk förmåga. Han/hon kan till och med sitta och skratta åt andra för att de inte förstår att H själv bad om detta och om det är någon man ska tycka synd om så är det henne/honom som fått stå ut med detta skitsnack. Varför skulle han/hon hjälpa någon till klarhet när de ändå skulle skylla på honom.... Det har gått tillräckligt lång tid, flera gånger om för att nästan utesluta att det är en gärningsman med empatisk förmåga. Han/hon kan till och med sitta och skratta åt andra för att de inte förstår att H själv bad om detta och om det är någon man ska tycka synd om så är det henne/honom som fått stå ut med detta skitsnack. Varför skulle han/hon hjälpa någon till klarhet när de ändå skulle skylla på honom.... Typ!
Det finns mycket sjuka typer där ute!

Fick inget svar på min frågeställning, är det för att ingen vet?
Bickan brukar ha koll?
Citera
2016-07-10, 20:17
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
anana, en frisk normalbgåvad person med utan känslomässiga störningar, tänker som du. Gärningsmannen tillhör nog inte den kategorin.
Det har gått tillräckligt lång tid, flera gånger om för att nästan utesluta att det är en gärningsman med empatisk förmåga. Han/hon kan till och med sitta och skratta åt andra för att de inte förstår att H själv bad om detta och om det är någon man ska tycka synd om så är det henne/honom som fått stå ut med detta skitsnack. Varför skulle han/hon hjälpa någon till klarhet när de ändå skulle skylla på honom.... Det har gått tillräckligt lång tid, flera gånger om för att nästan utesluta att det är en gärningsman med empatisk förmåga. Han/hon kan till och med sitta och skratta åt andra för att de inte förstår att H själv bad om detta och om det är någon man ska tycka synd om så är det henne/honom som fått stå ut med detta skitsnack. Varför skulle han/hon hjälpa någon till klarhet när de ändå skulle skylla på honom.... Typ!
Det finns mycket sjuka typer där ute!

Fick inget svar på min frågeställning, är det för att ingen vet?
Bickan brukar ha koll?

Trots att vi läst igenom ditt inlägg flera gånger, så förstår vi inte vad din frågeställning är.
Citera
2016-07-10, 20:37
Medlem
Rudges avatar
Varför finns de med i resonemanget? Vad pekar åt deras håll?
Såg inte själv hur obegripligt otydlig jag blev!
Tack Bickan, du är en klippa!
Citera
2016-07-10, 21:01
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Varför finns de med i resonemanget? Vad pekar åt deras håll?
Såg inte själv hur obegripligt otydlig jag blev!
Tack Bickan, du är en klippa!

Om det är BB o EF du avser, så föreslår vi att du går tillbaka till sid. 895 ( föregående sida )
och läser Prinzezzans inlägg 10 735 och 10 739.
Citera
2016-07-11, 00:14
Medlem
Rudges avatar
Det var ett bra förslag, jag nappade direkt! Tack!
Ser att jag fattat rätt och att det är ytterst vaga grunder. Synd att jag inte har en synonymbok så att jag kan förtydliga min fråga om det finns mer att gå på, men jag följer utvecklingen här så kanske jag når klarhet i ärendet! Tack för ditt svar Bickan!
Citera
2016-07-11, 23:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Jaktintresse, samt ett ny väckt intresse för jakt för den andra personen?
Sjukhuset?
Någon som vet?

Att BW har ett gediget jaktintresse vet väl de flesta i denna tråd. Sjukhuskopplingar har ju nyligen presenteras. Du kanske måste precisera frågan ytterligare?!

Kan ju än en gång passa på att nämna att det ÄR FULLKOMLIGT HÄPNADSVÄCKANDE att BW inte på något sätt meddelar sig i tråden. Det är väl snart bara att konstatera att detta beror på att han är direkt inblandad i H's försvinnande lr att en (då) nära bekant till honom är det och att han därför tiger som muren.
Citera
2016-07-12, 01:44
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
BB och EF jobbade båda som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92, BB som fast anställd och EF arbetade där tillfälligt (över sommaren?). Dessa två ska inte ha varit så väldigt goda vänner. BB ska ha haft tillgång till sjukhusets nycklar, även till bilarna. EF:s mor ska ha arbetat på sjukhuset, och ev. fanns där en koppling mellan henne och Helena alt. Helenas mor.

Fler av varandra oberoende uppgiftslämnare har nämnt ett brev som EF gav till BB, troligtvis var detta i slutet av EF:s arbetsperiod på sjukhuset. Detta brev ska ha gjort BB obehaglig till mods/rädd och arg (?). Vad jag vet så har ingen annan kännedom om innehållet i brevet. Någon som kan berätta mer om detta brev?

BB ska ofta ha befunnit sig i Kristinehamn. Han träffade också en tjej där. Hon flyttade till honom i Mariestad och de fick två barn. Stora Råda ligger väl på vägen till Kristinehamn, från Mariestad sett? Någon som vet om BB hade kopplingar till Stora Råda?

B.B är i.a.f uppvuxen i Hasslerör. Stora Råda har jag inte hört talas om för hans del.
Citera
2016-07-13, 12:07
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Nej jag hade ingen egen bil utan lånade farsans om jag behövde bil.Det var en silverfärgad volvo 740 metallick.
Vänner och grannar fick besök av farbror blå i jakt på om någon ägde en liten vit bil som jag kunde lånat den aktuella kvällen.Lite ironiskt så ägde en familj 3 hus från oss en vit bil och polisen undrade om kvinnan då 45 år haft en affär med mig och lånat ut bilen,det blev nära skillsmässa då mannen tog hårt på polisens agerande.Självklart hade jag ingen affär med henne men det var så polisen jobbade.

Hur väl känner du BB från Mariestad för vi vet att ni brukade prata med varandra och detta har en trådföljare klarlagt.
Sen måste jag fråga i Efterlyst tar dom upp flera tipsare varav en var din träningskamrat i Falkenberg som sa att du var inblandad är det PK som menas då vara din träningskamrat för han bodde väl där.
Citera
2016-07-13, 18:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Hur väl känner du BB från Mariestad för vi vet att ni brukade prata med varandra och detta har en trådföljare klarlagt.
Sen måste jag fråga i Efterlyst tar dom upp flera tipsare varav en var din träningskamrat i Falkenberg som sa att du var inblandad är det PK som menas då vara din träningskamrat för han bodde väl där.

Jag tar mig friheten att gå in och svara, fast det inte är till mig.

Om du menar Björ* Berggre* med "BB", så stämmer det du skriver. Om du däremot menar Bo**y Birgersso*, så kände de inte varandra. (Vill förtydliga detta, så att det inte blir några missförstånd.)

Angående Falkenberg, så var inte PK någon träningskamrat till PR. Den enda kopplingen dem emellan ska vara att PR serverat PK på Statt (vilket han ju gjorde en hel del andra också).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in