Jag brukar inte gå på såna där vikingatillställningar. När jag har sett bilder därifrån verkar det som det mest är wt och skräpvänster som är engagerade i sånt. Folk i dreads och med flätor i skägget...
Ska nog hålla mig borta i fortsättningen också.
Det är ju en helt annan sak om publiken är med på att de kan bli indragna i handlingen. Då gäller att den som ger sig in i leken får leken tåla. Jag hamnade vid ett sånt sjörövarspel en gång på en temapark. Då fanns det varningar typ "se upp för pirater som lurar runt varje hörn", "den som inte aktar sig kanske hamnar under däck" osv. Jag valde då att inte vara med eftersom jag inte uppskattar sånt.
Måste varit riktigt obehagligt för kvinnan som råkade ut för "slavhandlarna". Synd att de inte råkade ge sig på nån mer instabil person. Nån som bär kniv eller är känd för att bita av näsa/öron på folk. Då hade vi fått det här istället:
Citat:
"Hur ser du på att mannen i teatergruppen har polisanmält och uppenbarligen upplever det som hänt som misshandel?"
– Det måste ha blivit något fel och det är beklagligt om han upplever det som misshandel, men man måste säga ifrån om man inte vill vara med.
"Mannen har uppgett att han skrek av smärta flera gånger"
– Ett smärtskrik hör väl också till spelet. Det är väl ingen som vill få näsan avbiten.