2016-07-13, 14:39
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Men när allt på deras facebook-sida handlar om hur snygga tjejerna är och när dom uppmanar tjejer som är unga, snygga och välformade att komma till deras tält för värdering då är det rätt självklart att dom misstänkliggörs i Sverige anno 2016.
Jag älskar detta, men förstår om det väcker anstöt.

Jag förstår också att det väcker anstöt i dagens Sverige, där Zara Larssons twittrande sätter normen.

Jag håller även med om att deras val av slavar är tröttsamt i längden och gubbsjukt. Men som sagt, vill man inte vara med i leken så säger man nej. Svårare än så är det inte. Personligt ansvar kallas det för.
Citera
2016-07-13, 14:41
Medlem
vigillarfittas avatar
Är den stora rödklädda en kvinna eller man : http://www.alvintube.net/watch?v=GGRrJfNVYNc
Citera
2016-07-13, 14:43
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Jag förstår också att det väcker anstöt i dagens Sverige, där Zara Larssons twittrande sätter normen.

Jag håller även med om att deras val av slavar är tröttsamt i längden och gubbsjukt. Men som sagt, vill man inte vara med i leken så säger man nej. Svårare än så är det inte. Personligt ansvar kallas det för.

Hälsa dom att dom ABSOLUT INTE lägger ner detta nu!! Och upp med FB-sidan igen. Missade att ladda ner en jävla massa där nu.
Citera
2016-07-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Vadå case closed? Kolla på YouTube på liknande videos. Ganska svårt att säga nej i sådan situation.

Men nu hävdar ju anmälaren att hon skrikigt högt och upprepade gånger sagt nej men att hon tvingats med.
Det är ju det enda som är intressant i diskussionen.

Visar filmen att detta inte stämmer så kommer ju såklart anmälan läggas i det runda arkivet.
Citera
2016-07-13, 14:46
Medlem
Jag brukar inte gå på såna där vikingatillställningar. När jag har sett bilder därifrån verkar det som det mest är wt och skräpvänster som är engagerade i sånt. Folk i dreads och med flätor i skägget...
Ska nog hålla mig borta i fortsättningen också.

Det är ju en helt annan sak om publiken är med på att de kan bli indragna i handlingen. Då gäller att den som ger sig in i leken får leken tåla. Jag hamnade vid ett sånt sjörövarspel en gång på en temapark. Då fanns det varningar typ "se upp för pirater som lurar runt varje hörn", "den som inte aktar sig kanske hamnar under däck" osv. Jag valde då att inte vara med eftersom jag inte uppskattar sånt.

Måste varit riktigt obehagligt för kvinnan som råkade ut för "slavhandlarna". Synd att de inte råkade ge sig på nån mer instabil person. Nån som bär kniv eller är känd för att bita av näsa/öron på folk. Då hade vi fått det här istället:
Citat:
"Hur ser du på att mannen i teatergruppen har polisanmält och uppenbarligen upplever det som hänt som misshandel?"

– Det måste ha blivit något fel och det är beklagligt om han upplever det som misshandel, men man måste säga ifrån om man inte vill vara med.

"Mannen har uppgett att han skrek av smärta flera gånger"

– Ett smärtskrik hör väl också till spelet. Det är väl ingen som vill få näsan avbiten.

Citera
2016-07-13, 14:46
Medlem
Haha kul inslag antagligen såg de att hon var humor befriad,

Brukare = muppar för er som inte fattade, kan förstå att de blev skärrade, så offret var olämpligt valt kan jag hålla med om
Citera
2016-07-13, 14:48
Medlem
Malchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men nu hävdar ju anmälaren att hon skrikigt högt och upprepade gånger sagt nej men att hon tvingats med.
Det är ju det enda som är intressant i diskussionen.

Visar filmen att detta inte stämmer så kommer ju såklart anmälan läggas i det runda arkivet.

Japp. En anmälan i arkivet innebär dock inte att slavhandeln kommer att få fortsätta. Slavhandlarna är redan dömda av media och nät-pöbeln.
Citera
2016-07-13, 14:49
Medlem
vigillarfittas avatar
Det måste vara jobbigt för en brukare (läs : mupp) att se sin söta lilla personliga assistent bli gripen och såld som slavinna. Och så hade kanske brukaren inga pengar att köpa loss henne för eftersom tjugan gick åt till att köpa en Magnum.
Citera
2016-07-13, 14:51
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malchick
Japp. En anmälan i arkivet innebär dock inte att slavhandeln kommer att få fortsätta. Slavhandlarna är redan dömda av media och nät-pöbeln.

Jo förvisso, men det glöms snabbt och varken media eller nät-pöbeln kommer att bevista nästa vikingamarknad. Så dom kan fortsätta.
Citera
2016-07-13, 14:51
Medlem
Citat:
Helt sjukt ju. Grymt förnedrade. Man märker ju att tjejen i första videon absolut inte vill. Hon säger ju t.om det. Svaret blir - Jo jo jo och så sätter dom på ett "hundhalsband" direkt.
Fyfan.

Du är förövrigt ett riktigt vider, håll käften. Ingen vill veta din perversa fantasier, förövrigt fel tråd att ta det i.
Bra det där sista.
Men allvarligt-tror det här blev gratisreklam, nu invaderas Foteviken av alla dessa personer som fått utlopp kring fantasier om slavflicka. Vi har läst nog nu om fantasier som skenar kring denna händelse.. rek.satsa på manlig slavfångst i fortsättningen
Citera
2016-07-13, 14:52
Medlem
quarks avatar
Citat:
Jävligt sunkigt att en teatergrupp bara tar unga tjejer som "slavar". Allt anmäler man inte. Men kränkning likt detta ska givetvis anmälas.

Riktigt fegt av teatergruppen också att ta ner alla videos från YouTube. Detta visar ju bara att dom har något att dölja.
Har sett några videon som andra filmat. När jag ser sådant antar jag alltid att den infångade är med i skådespelartruppen eller har gett sitt tillstånd i förväg. Jag såg filmer av tjejer som sade att de inte ville.

Ska man som snygg tjej behöva ett anti-tafs-armband på Foteviken?
Citera
2016-07-13, 14:54
Medlem
Malchicks avatar
Vad jag dock hade önskat se är att slavhandlarna (lite naiva som de är) hade fångat in en afrosvensk. Min gissning är att svenska twitter då hade kraschat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in