2016-07-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Bara ett hack i kurvan som kurtan skulle ha sagt

Hehehe
2016-07-13, 13:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så du tror att listräntorna stiger men de verkliga räntorna sjunker?
Tycker du inte själv att du börjar bli lite väl patetisk nu?

Jag tror inte, sedan förra året har bankerna ålagts att varje månad redovisa de verkliga bolåneräntorna som kunderna faktiskt betalar och det var en länk till dessa räntor du fick. Känner du inte ens till detta?
2016-07-13, 13:40
Medlem
Citat:
Denna måste jag bara komma ihåg att bumpa om ett par år

Haha mm jag hoppad innerligen att du får rätt för pompis skull, för hittills har han ju sett upp till dig som någon slags guru

Jag vidhåller fortfarande att denna microdipp är tillräcklig bra för hans o familjens välbefinnande.. Men men vi få väl se om några år.. Han kanske sitter kvar i en överprisad HR och gör sedan ett jättekap? Eller så går han in i en marknad som motsvarar 2015 års priser om några år??

Ja jag tror på nedgång men först tidigt 2019 och då till max 20-25% därav kan kvm ligga på 2014-15 års nivå för en relativ kort period innan den stiger igen.. Mao så kan det betyda att han har väntat i 4-5 år för att egentligen betala samma pris.. Och i värsta fall så är det ännu dyrare

Oavsett vad han väljer så önskar jag honom lycka till!
2016-07-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tror inte, sedan förra året har bankerna ålagts att varje månad redovisa de verkliga bolåneräntorna som kunderna faktiskt betalar och det var en länk till dessa räntor du fick. Känner du inte ens till detta?
Om du går in på bankerna och söker på räntehistorik så ser du att varenda bank har höjt räntan sedan februari , visste du inte det?
2016-07-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mais82

Ja jag tror på nedgång men först tidigt 2019 och då till max 20-25%
Ok, hur kom du fram till det?
2016-07-13, 13:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om du går in på bankerna och söker på räntehistorik så ser du att varenda bank har höjt räntan sedan februari , visste du inte det?

Jag gick in på compricer och kollade eftersom de redovisar de verkliga räntorna för många fler banker än de fem du kollade på. Statistiken hos compricer motsäger dina påståenden, påstår du att de har fel?

Du har tidigare sagt att det bara varit höjningar under 2016 men min länk visar tvärtom att i december 2015 var den bästa genomsnittsräntan hos någon bank 1,37% och nu i juni 2016 är den 1,34%. Du vet väl att 1,34 är lägre än 1,37?

https://www.compricer.se/borantor/?averageratemonth=2015-12#three_months_to_two_years
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-07-13 kl. 14:02.
2016-07-13, 14:09
Medlem
Citat:
Jag gick in på compricer och kollade eftersom de redovisar de verkliga räntorna för många fler banker än de fem du kollade på. Statistiken hos compricer motsäger dina påståenden, påstår du att de har fel?

Du har tidigare sagt att det bara varit höjningar under 2016 men min länk visar tvärtom att i december 2015 var den bästa genomsnittsräntan hos någon bank 1,37% och nu i juni 2016 är den 1,34%. Du vet väl att 1,34 är lägre än 1,37?

https://www.compricer.se/borantor/?averageratemonth=2015-12#three_months_to_two_years
Varför går du inte in på bankernas egna listor? Rädd för sanningen eller?

Jag har aldrig sagt att det bara varit höjningar?
Jag har sagt att det bara gått åt ett håll sedan februari, upp. Upp är motsatsen till ner.
2016-07-13, 14:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Varför går du inte in på bankernas egna listor? Rädd för sanningen eller?

Jag har aldrig sagt att det bara varit höjningar?
Jag har sagt att det bara gått åt ett håll sedan februari, upp. Upp är motsatsen till ner.

Du använde tidigare årskiftet som referens men jag orkar inte leta efter det inlägget nu pga segt internet. Men återigen, påstår du att compricer redovisar felaktiga siffror, peka i så fall på något som är fel där om du kan.

Det är förstås lättast att gå till compricer eftersom de redovisar alla (?) bankers räntor, både listräntor och verkliga räntor. Mycket mer heltäckande än dina stickprov och dessutom smidigare, men som sagt om du anser att de har felaktiga siffror så peka på det om du kan bajsbosse!
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-07-13 kl. 14:32.
2016-07-13, 14:40
Medlem
Citat:
Du använde tidigare årskiftet som referens men jag orkar inte leta efter det inlägget nu pga segt internet. Men återigen, påstår du att compricer redovisar felaktiga siffror, peka i så fall på något som är fel där om du kan.

Det är förstås lättast att gå till compricer eftersom de redovisar alla (?) bankers räntor, både listräntor och verkliga räntor. Mycket mer heltäckande än dina stickprov och dessutom smidigare, men som sagt om du anser att de har felaktiga siffror så peka på det om du kan bajsbosse!
Har sagt februari hela tiden.
Om jag skall ha reda på vad Ica har för priser så går jag till Ica.
Varje år när jag går genom vilka räntor jag kan tänkas få ringer jag till de banker som finns på orten och frågar, det är så man gör.
2016-07-13, 14:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har sagt februari hela tiden.
Om jag skall ha reda på vad Ica har för priser så går jag till Ica.
Varje år när jag går genom vilka räntor jag kan tänkas få ringer jag till de banker som finns på orten och frågar, det är så man gör.

Och vill man ha en heltäckande redovisning av alla bankers räntor går man med fördel till Compricer som redovisar det. Även med din nu selektiva referenspunkt februari så kan man se att räntan har sjunkit en aning sedan dess. 1,35% var då genomsnittsräntan hos den bästa banken och nu i juni är den 1,34%.

Är man seriös betraktar man detta som helt stillastående räntor eftersom en differens på 0,01 procentenheter inte ens är värd att nämnas men du brukar blåsa upp sånt som en väldigt dramatisk förändring, ett ras på bolåneräntorna alltså enligt ditt sätt att redovisa det.

Källa:
https://www.compricer.se/borantor/?averageratemonth=2016-6#three_months_to_two_years

Du kan förstås gå direkt till bankerna också och kontrollera att compricer redovisar korrekt siffror om du inte tror på detta.
2016-07-13, 14:58
Medlem
Citat:
Och vill man ha en heltäckande redovisning av alla bankers räntor går man med fördel till Compricer som redovisar det. Även med din nu selektiva referenspunkt februari så kan man se att räntan har sjunkit en aning sedan dess. 1,35% var då genomsnittsräntan hos den bästa banken och nu i juni är den 1,34%.

Är man seriös betraktar man detta som helt stillastående räntor eftersom en differens på 0,01 procentenheter inte ens är värd att nämnas men du brukar blåsa upp sånt som en väldigt dramatisk förändring, ett ras på bolåneräntorna alltså enligt ditt sätt att redovisa det.

Källa:
https://www.compricer.se/borantor/?averageratemonth=2016-6#three_months_to_two_years

Du kan förstås gå direkt till bankerna också och kontrollera att compricer redovisar korrekt siffror om du inte tror på detta.
Har redan gått direkt till bankernas hemsidor och alla jag har varit inne på har alla höjt sedan februari.
Du har garanterat varit inne och kikat oxå, hade du funnit en som sänkt så hade du slängt upp en länk här med en gång
2016-07-13, 14:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har redan gått direkt till bankernas hemsidor och alla jag har varit inne på har alla höjt sedan februari.
Du har garanterat varit inne och kikat oxå, hade du funnit en som sänkt så hade du slängt upp en länk här med en gång

Påstår du att siffrorna i mitt inlägg var fel eller tror du att 1,34 är mer än 1,35?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in