2016-07-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag länkade hit: https://www.compricer.se/borantor/#three_months_to_two_years
och där kan du se bankernas verkliga räntor som kunderna har fått betala, inte bara deras officiella listräntor som du verkar utgå ifrån.
Kan du inte göra som jag skrev istället?
2016-07-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mais82
Men handen på hjärtat så råder jag dig starkt att faktiskt köpa nu!!

Denna måste jag bara komma ihåg att bumpa om ett par år
2016-07-13, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
http://www.di.se/artiklar/2016/7/12/svenskarnas-lanelust-okar/

* Där ser man, folk tänker investera mer i bostaden. Det lär verka prishöjande.
Och ändå sjunker bostadspriserna för tredje månaden på raken.
2016-07-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Har bostadsbubblan spruckit officiellt än?

Det talades om tvärnit på bostadsmarknaden för två veckor sedan, men redan en vecka senare kom rapporter om att priserna på småhus fortsätter att stiga. Åtminstone på semi-vischan, typ Norrköping, Linköping och Örebro.

Är marknaden för bostadsrätter iskall nu? Har bolånetorsken äntligen insett att 4-5 miljoner för en trea på Söööder eller i bajsnödiga Vasastan är helt sinnessjukt, när samma pengar köper honom en herrgård med engelsk park och egna fiskevatten och jaktmarker, om han kan finna sig i att pendla en timme om dagen? Hustrun Kickan får proffskök i ett uterum i trädgården för avancerad matlagning och mingel som på TV4, dottern Märta får stall med plats för både ponnyn och den varmblodiga ridhästen och sonen Sylvester motocrossbana bakom stallet. Också det räcker pengarna till.

Alltså, är bolånetorsken med bostadsrätt verkligen torsk nu?
Nej har inte spruckit ännu men priserna har konstant gått neråt den senaste tiden.
2016-07-13, 11:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej har inte spruckit ännu men priserna har konstant gått neråt den senaste tiden.

Hehe hur mycket då bajsbosse? Har det lönat sig att bubbelbabbla över tid generellt sett?
2016-07-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hehe hur mycket då bajsbosse? Har det lönat sig att bubbelbabbla över tid generellt sett?
Beror väl på när du köpte, du som påstår att du nu i detta nu har satt upp dig på en nybyggd frigolitlåda blir ju den som blir största förloraren i denna tråd, jag som snart är skuldfri blir vinnaren.
2016-07-13, 11:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Beror väl på när du köpte, du som påstår att du nu i detta nu har satt upp dig på en nybyggd frigolitlåda blir ju den som blir största förloraren i denna tråd, jag som snart är skuldfri blir vinnaren.

kan fortfarande hoppa av om jag vill, men varför skulle jag det när jag fick köpa för 2014 års pris?

Så om jag säljer min bostad och flyttar till en hyresrätt så blir jag också en vinnare som bajsbosse?
2016-07-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
kan fortfarande hoppa av om jag vill, men varför skulle jag det när jag fick köpa för 2014 års pris?

Så om jag säljer min bostad och flyttar till en hyresrätt så blir jag också en vinnare som bajsbosse?
Som du vet så har jag ALDRIG bott i en hyresrätt, varför ljuger du?
2016-07-13, 12:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kan du inte göra som jag skrev istället?

Varför skulle jag utgå från listräntor istället för de verkliga räntorna när jag beskriver verkligheten?
2016-07-13, 12:59
Medlem
Ooops!

http://artikel.di.se/artiklar/2016/7/12/nedgang-for-fritidshus/
2016-07-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför skulle jag utgå från listräntor istället för de verkliga räntorna när jag beskriver verkligheten?
Så du tror att listräntorna stiger men de verkliga räntorna sjunker?
Tycker du inte själv att du börjar bli lite väl patetisk nu?
2016-07-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Ooops!

http://artikel.di.se/artiklar/2016/7/12/nedgang-for-fritidshus/
Bara ett hack i kurvan som kurtan skulle ha sagt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem