2016-07-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigeraxel
Du får nog vänta till urval 2. Tror det är rätt kört men jag håller tummarna för dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Adekvate
Jag tror de brukar ha överintag vid första urvalet och inte ta in särskilt många på andra, men vem vet! Bara att hoppas på det bästa.

Vad baserar ni det på? Pendlat mellan 27-30 antagna i HP-kvoten för urval 2 de senaste tre åren.
Citera
2016-07-12, 11:14
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Det finns ingen statistik på hur många reserver som har tagits in på olika program de senaste åren?

Jag har sökt ett program där platserna har minskat från förra året och det medförde att jag snubblat precis på målsnöret. Jag är första reserv i gruppen där 13 st blivit antagna... 99 st har valt programmet i 1:a hand.

Förra året såg det ut såhär:
Urval 1: HP 1.4 Antagna: 16
Urval 2: HP 1.25 Antagna: 15

Hur tolkar jag det här? Att en person med HP 1.4 tackade nej till sin plats i Urval 1 och därför sjönk HP-gränsen i Urval 2 till HP 1.25 och sen sket skolan i att ta in någon reserv?

Edit: Eller vänta nu, det är alltid lägsta resultatet som visas? Så då måste de ha tagit in någon reserv om HP-siffran sjönk i andra urvalet?
Citera
2016-07-12, 11:14
Medlem
TheLightstones avatar
Jag har gjort en sen anmälan till ett program som jag med stor sannolikhet kommer in på. När behandlas de sena anmälningarna? Såg att de först prioriterar de som har sökt i tid, sedan reserverna och sist sen anmälan.
Citera
2016-07-12, 11:18
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPlLLEVINK
Det finns ingen statistik på hur många reserver som har tagits in på olika program de senaste åren?

Jag har sökt ett program där platserna har minskat från förra året och det medförde att jag snubblat precis på målsnöret. Jag är första reserv i gruppen där 13 st blivit antagna... 99 st har valt programmet i 1:a hand.

Hur tolkar jag det här? Att en person med HP 1.4 tackade nej till sin plats i Urval 1 och därför sjönk HP-gränsen i Urval 2 till HP 1.25 och sen sket skolan i att ta in någon reserv?

Edit: Eller vänta nu, det är alltid lägsta resultatet som visas? Så då måste de ha tagit in någon reserv om HP-siffran sjönk i andra urvalet?

Alltid lägsta resultatet som visas
Citera
2016-07-12, 11:20
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Jag har gjort en sen anmälan till ett program som jag med stor sannolikhet kommer in på. När behandlas de sena anmälningarna? Såg att de först prioriterar de som har sökt i tid, sedan reserverna och sist sen anmälan.

Precis som du skriver, de behandlar urval 1 nu, sen är det urval 2s tur sen behandlar de alla som hamnat på reservplats och SIST sena anmälningar.

De behandlar reserver och sena anmälningar efter urval 2
Citera
2016-07-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Du kommer in!
Aldrig att intagningen stiger 3 p med 30-40 fler sökande (10%) på det programmet.
Grattis!
Du visste det! Haha, Tack!

Jag kom in på förstahandsval. Det känns så j*vla gött asså. Någon mer som ska plugga i Halmstad?
Citera
2016-07-12, 11:22
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Men enligt någon här så var det 18.01 efter andra urvalet i biex 2015? Jag har 18

Japp den som kom in med lägst poäng på kand.ek. på södertörn förra året i BIEX hade 18.01 frågan är om du vågar riskera det? Håller tummarna för dig oavsett
Citera
2016-07-12, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nalix
Japp den som kom in med lägst poäng på kand.ek. på södertörn förra året i BIEX hade 18.01 frågan är om du vågar riskera det? Håller tummarna för dig oavsett
Kan du länka där det står att biex reserv var 18,01? Skiljer det sig mycket genom åren?
Citera
2016-07-12, 11:28
Medlem
Någon som vet om man kan se vilka platser man kom på efter de olika urvalen från förgående år?
Citera
2016-07-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPlLLEVINK

Tolkar det som att fler än en maste ha tackat nej, och att de sedan har tagit in det antalet -1. Typ 3 pers tackar nej, de tar in 2 nya och du hamnar pa 15 antagna. Annars skulle ju inte den lägsta poängen minskat.
Citera
2016-07-12, 11:32
Medlem
Nalixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Kan du länka där det står att biex reserv var 18,01? Skiljer det sig mycket genom åren?

Finns ingen statistik på reserverna men om du går till http://statistik.uhr.se, klickar i HT2015, södertörns högskola, bara program och skriver ekonomi i sökfältet och sen klickar på urvalsgrupp biex och urval 2 så ser du att sista personen som kom in i urval 2 hade 18.01
Citera
2016-07-12, 11:33
Medlem
Weird.s avatar
Detta är 2015 på den kurs jag sökt t.ex

Urval 1 antagna 24
Urval 2 antagna 27

Betyder det att det är 27 nya som har kommit in då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in