2016-07-08, 11:59
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag är övertygad om att ta Stesolid var 3:e dag till exempel är ett bättre alernativ för de flesta, än att ta varje dag, och på så sätt trappa ner. Du måste vänja kroppen att vara utan, dina receptorer kommer ändå vara påverkade av benson dessa bensofria dagar.

Precis när du börjar få din abstinens så tar du om du till exempel ätit 15 mg stess innan nedtrappningen började, så tar du 12.5 mg var 3:e dag och fortsätter så i flera veckor, kanske månader. Du märker själv hur du mår och i vilken takt det ska gå. Mår du alldeles för kasst för att vänta 3 dagar mellan intagen så kan du ibland ta varannan dag. Du måste vara flexibel. Huvudsaken är att du får in några fria bensodagar då och då i en nedtrappning.

Dina doser är inte enorma precis och en hel del av din AT kommer från dina egna tankar också skall tilläggas. Du verkar få AT bara av tanken på att sluta.

Sorry, men har svårt att se dig kunna sluta med benso isåfall, och om det är det du vill? varför vill du det om du inte klarar av det?

Det kommer vara ett helvete även med det sättet jag tycker du ska trappa ner också såklart. Du kommer må hemskt, jag vet. Men det kommer du göra hur du än väljer att trappa ner.

Använd Lyrica 1-2 gånger i veckan som krycka, de är inte korstoleranta. Visst båda är GABAA droger, men det stämmer inte att de är korstoleranta, de verkar inte alls på samma sätt och på samma receptorer.

Men passa dig så du inte byter ett beroende mot ett annat bara.

Jag ansåg att bara ta vissa dgr kan bli snudd på CT för kroppen. Jag har annan problematik där farmakologer är inblandade så det är inte så lätt. Jag saknar det huvudenzym som bryter ned diazepam. Så trots 10 mg så har jag 30-50 mg akumulerat i mitt blod. Därför är jag abstinent non stop. Att sluta ta medicin skulle vara farligt för mig. Dagen jag nollar står jag där fortfarande med höga halter diazepam i mitt blod. Jag har trappat ut 10 mg på drygt 8 veckor. Och har nu 10 kvar. Planen är att trappa 1,25 mg/vecka o det är upplagt med farmakolog/överläkare.

Men nu vill de byta medicin på mig. Jag måste ta Ikto istället o det vill inte jag. Jag vet att lyrica är grymt bra mot AT jag har nollat 5 mg stess på 5 veckor inkl nedtrappning lyrica. Men råkade illa ut i en mc olycka i thailand o de gav mig massa stess i.v o xanor osv så jag låg på 20 mg när jag kom hem. Och det var i mars i år. Jag funderar på att nolla dessa 10 med hjälp av lyrica. Jag vägrar ta Ikto. Blir symtomfri på 25 mg lyrica och jag tog bara 7,5 mg stess i morse o 25 mg lyrica. Kommer att max komma upp i dos på 150mg/dag behöver inte mer. Kommer ta max 4 veckor inkl nedtrappning lyrica. Nollade lyrican sist utan problem. Jag blir speedad på 25 mg...Konstigt. Är superkänslig och höjde sist fr 25 mg till 150.mg på 4 v.
Full fart idag kan inte sitta still...
Senast redigerad av magica69 2016-07-08 kl. 12:05.
Citera
2016-07-08, 13:04
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Jag ansåg att bara ta vissa dgr kan bli snudd på CT för kroppen. Jag har annan problematik där farmakologer är inblandade så det är inte så lätt. Jag saknar det huvudenzym som bryter ned diazepam. Så trots 10 mg så har jag 30-50 mg akumulerat i mitt blod. Därför är jag abstinent non stop. Att sluta ta medicin skulle vara farligt för mig. Dagen jag nollar står jag där fortfarande med höga halter diazepam i mitt blod. Jag har trappat ut 10 mg på drygt 8 veckor. Och har nu 10 kvar. Planen är att trappa 1,25 mg/vecka o det är upplagt med farmakolog/överläkare.

Men nu vill de byta medicin på mig. Jag måste ta Ikto istället o det vill inte jag. Jag vet att lyrica är grymt bra mot AT jag har nollat 5 mg stess på 5 veckor inkl nedtrappning lyrica. Men råkade illa ut i en mc olycka i thailand o de gav mig massa stess i.v o xanor osv så jag låg på 20 mg när jag kom hem. Och det var i mars i år. Jag funderar på att nolla dessa 10 med hjälp av lyrica. Jag vägrar ta Ikto. Blir symtomfri på 25 mg lyrica och jag tog bara 7,5 mg stess i morse o 25 mg lyrica. Kommer att max komma upp i dos på 150mg/dag behöver inte mer. Kommer ta max 4 veckor inkl nedtrappning lyrica. Nollade lyrican sist utan problem. Jag blir speedad på 25 mg...Konstigt. Är superkänslig och höjde sist fr 25 mg till 150.mg på 4 v.
Full fart idag kan inte sitta still...

Tillägg Tro mig jag hatar dessa benzo o vill inget annat än bli fri. Jag har trappat i 2 år med massa misslyckande pga att jag gjort fel. Hoppat över dagar o väntat in AT och trappat för stora doser. Jag har ingen missbruksproblematik. Varken röker lr dricker. Har inte druckit alkohol på 10 mån...
Citera
2016-07-08, 20:21
Medlem
Bbobis avatar
Skriver denna fråga åt någon annan:

"Vad är att föredra/mest light? 20mg diazepam eller 10mg plus 0,5-1mg alprazolam?"
Citera
2016-07-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi

"Vad är att föredra/mest light? 20mg diazepam eller 10mg plus 0,5-1mg alprazolam?"

Det som är mest light är 20 mg Diazepam. Det som är skönast tycker jag dock är det andra alternativet, men alla reagerar olika.
Citera
2016-07-08, 21:11
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Jag hade tagit 10 mg Stesolid + 1 mg Alprazolam. Men det är en smakfråga. Du kanske får bättre ångestdämpning/skönare känsla av 20 mg Stesolid.
Varför jag föredrar att blanda Stesolid med Xanor är för att Xanor dödar skallen och Stesoliden gör att kroppen slappnar av.
Testa dig fram så ser du vilket du föredrar
Citera
2016-07-09, 13:38
Medlem
SofistikeradSlisks avatar
Flytande Valium med bäst före datum?

Hittade följande behållare långt ner och bortglömd i en byrålåda:
http://imgur.com/25Fltbp

Ursprungslandet verkar vara Marocko, och från vad jag kan uttyda så gick det ut för 5 år sedan.

Är vätskan fortfarande möjlig att konsumera, dvs den är inte giftig eller dylikt?
Citera
2016-07-09, 14:20
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofistikeradSlisk
Hittade följande behållare långt ner och bortglömd i en byrålåda:
http://imgur.com/25Fltbp

Ursprungslandet verkar vara Marocko, och från vad jag kan uttyda så gick det ut för 5 år sedan.

Är vätskan fortfarande möjlig att konsumera, dvs den är inte giftig eller dylikt?
Jag har hört att de flesta läkemedel i vätskeform förlorar potens efter 3-4 år. Men det ska nog inte vara några problem att konsumera. Ska bli intressant o se om den fortfarande har effekt om du vågar testa några ml.
Citera
2016-07-09, 22:33
Medlem
populopiduss avatar
Fy fan vad jag älskar Diazepam... Guds gåva till mänskligheten. Så länge man kan hantera det...
Senast redigerad av populopidus 2016-07-09 kl. 22:48.
Citera
2016-07-10, 09:07
Medlem
SofistikeradSlisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jag har hört att de flesta läkemedel i vätskeform förlorar potens efter 3-4 år. Men det ska nog inte vara några problem att konsumera. Ska bli intressant o se om den fortfarande har effekt om du vågar testa några ml.
Fy fan i helvete vad det slog.
Citera
2016-07-11, 21:14
Medlem
Haha alltså fan vad de lagt till biverkningar på stesolid på FASS.

Nu finns hjärtstillestånd som sällsynt biverkning. Den fanns inte förut när jag kollade. De har lagt till massa annat, fan vad de ljuger.
Citera
2016-07-11, 23:05
Medlem
jerran777s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag hade tagit 10 mg Stesolid + 1 mg Alprazolam. Men det är en smakfråga. Du kanske får bättre ångestdämpning/skönare känsla av 20 mg Stesolid.
Varför jag föredrar att blanda Stesolid med Xanor är för att Xanor dödar skallen och Stesoliden gör att kroppen slappnar av.
Testa dig fram så ser du vilket du föredrar

Kan bara hålla med ovanstående. Bästa kombon är att blanda de två. Helt klart!
Citera
2016-07-12, 07:12
Medlem
Ja de snackar skit på FASS, jag har en lätt bakomliggande depression som GAD bidrar med som behandlas av Stesolid, dvs Stesolid behandlar även den om det r att kalla depression tack vare att jag slipper ångest. Men de förtalar ju bra läkemedel. Jag anser Stesolid är det farmakologiskt bästa, mildaste, mest effektiva bensodiazepinläkemedlet i alla avseenden, så pass att jag inte fattar knappt varför det finns andra bensodiazepiner. Jag väljer lätt 20mg Stesolid. Så nej FASS, ge fan i bensodiazepinförtal!
Senast redigerad av Elementary1 2016-07-12 kl. 07:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in