2016-07-11, 21:34
Medlem
nomadics avatar
Uselt genomförd andra halvlek efter en jämn första innebar, även om hemmalaget växte in i det också, att vi fullständigt gav bort möjligheterna att knipa några poäng idag.

Redan i första där vi var helt ok slarvar vi dock precis som i sista matchen innan uppehållet mot AIK bort på tok för många omställningslägen vilket gör att det mest slutar i halvlägen för vår del. Blir ju inte heller någon direkt tyngd att kriga med framåt med Sema som spets vilket höjer kraven på passningsspelet.

Om vi ändå inte tänker använda Crespo mer än så här är det ju bara att skeppa iväg honom nu i sommar. Speciellt när vi numera, utöver en andel till AIK, får behålla en övergångssumma för oss själva.
Citera
2016-07-11, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Uselt genomförd andra halvlek efter en jämn första innebar, även om hemmalaget växte in i det också, att vi fullständigt gav bort möjligheterna att knipa några poäng idag.l
Vi växlade i och för sig upp lite i andra halvlek, men ja, jävlar vad uselt ni spelade i andra. Aaron Ramsey aka Rasmus Bengtsson gjorde det bra i dag. Får hoppas Árnason tar med sig EM-formen hem, men tveksamt då det skiljer en del mellan Islands och Malmös sätt att spela.

Bäst i dag? Ja, inte var det Pandzic i alla fall, varför skickade han inte ut Ring efter att han hade behandlats av läkare? Oscar Jansson var bra!

Nåväl, helt underbart att Allsvenskan är igång igen. Femte raka segern. Skål på det!
Citera
2016-07-12, 08:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Bäst i dag? Ja, inte var det Pandzic i alla fall, varför skickade han inte ut Ring efter att han hade behandlats av läkare? Oscar Jansson var bra!

Det är ju nya regler beträffande skadade spelare nu. Man måste inte nödvändigtvis skickas ut när man fått behandling utan kan få fortsätta spela. Nu vet jag inte om det finns någon exakt tidsangivelse på hur länge man ska ha fått behandling för att tvingas ut men just i den situationen tror jag det även spelade in att båda lagen tog en "time-out".

I övrigt tyckte jag det var väldigt mycket en "nypremiär" över hela matchen.

Nu blir det upp till bevis för vår del med tuffa matcher framöver med EL.
Citera
2016-07-12, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju nya regler beträffande skadade spelare nu. Man måste inte nödvändigtvis skickas ut när man fått behandling utan kan få fortsätta spela. Nu vet jag inte om det finns någon exakt tidsangivelse på hur länge man ska ha fått behandling för att tvingas ut men just i den situationen tror jag det även spelade in att båda lagen tog en "time-out".
Just det, nya regler. Men om jag inte minns helt fel gäller väl att man inte behöver lämna planen efter behandling om motståndaren får gult eller rött kort? Ingen varnades i Malmö i samband med den situationen.

Citat:
I övrigt tyckte jag det var väldigt mycket en "nypremiär" över hela matchen.
Verkligen, första halvlek var ju gåtempo mer eller mindre .
Citera
2016-07-13, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Just det, nya regler. Men om jag inte minns helt fel gäller väl att man inte behöver lämna planen efter behandling om motståndaren får gult eller rött kort? Ingen varnades i Malmö i samband med den situationen.

Så kan det vara men det var ju detsamma i EM och där behövde väl vissa spelare inte lämna i dylika situationer som inte gav kort? Nåväl, regeln är ny och även om det garanterat finns glasklara direktiv lär vi se lite olika bedömningar av den.

Borås away på söndag, vi blir som vanligt cirka 3000 man och matchen slutar som vanligt med torsk eller oavgjort. Jag kan på rak arm bara minnas en seger på Borås Aren (har vi ens fler?) och det var i den första matchen där.
Citera
2016-07-13, 09:58
Medlem
Mahans avatar
Kändes lite onödigt att starta en ny tråd om ämnet, men vad tror ni om det här projektet?

http://www.svenskelitfotboll.se/skandinavien-far-en-gemensam-u19-serie-i-host/
Citera
2016-07-13, 22:24
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahan
Kändes lite onödigt att starta en ny tråd om ämnet, men vad tror ni om det här projektet?

http://www.svenskelitfotboll.se/skandinavien-far-en-gemensam-u19-serie-i-host/
Bra initiativ, får hoppas de utvecklar och gör det större. Viktigt för våra unga talanger att få hävda sig mot andra länders topp u-lag, eller ja det bör ju vara bra för utvecklingen och lärorikt.

Frågan är väl vad kostnaderna blir för projektet, få klubbar är väl sugna att pynta ännu mer för deras ungdomsverksamhet.
Citera
2016-07-14, 13:16
Medlem
Tonyos avatar
Sam Johnson klar för Kina alltså. Hur mycket får Djurgården för honom?

Risken är att Djurgården därmed gjort en "Charlie Davies" i och med detta. 2009 låg vi hyfsat i mitten, sålde vår ende målskytt och alla vet väl hur det gick. En sån spelare ersätter man inte hur som helst.
Citera
2016-07-14, 13:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Risken är att Djurgården därmed gjort en "Charlie Davies" i och med detta. 2009 låg vi hyfsat i mitten, sålde vår ende målskytt och alla vet väl hur det gick. En sån spelare ersätter man inte hur som helst.

Senaste ryktet säger 3M €, men känns rätt mycket kan jag tycka. Dock tackade vi nej till 25 millar från CSKA för honom så någonstans där är det uppenbart.
Citera
2016-07-14, 13:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Senaste ryktet säger 3M €, men känns rätt mycket kan jag tycka. Dock tackade vi nej till 25 millar från CSKA för honom så någonstans där är det uppenbart.
Ja, det är ju en ordentlig summa. Frågan är dock om man kan få in en ersättare? Är ju inte bara att värva vem som helst och en målskytt är ju svårt att hitta. Å andra sidan är väl Mange Eriksson en tänkbar ersättare även om han i första hand ska agera högermitt för Radetinac om jag förstått det rätt?
Citera
2016-07-14, 13:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ja, det är ju en ordentlig summa. Frågan är dock om man kan få in en ersättare? Är ju inte bara att värva vem som helst och en målskytt är ju svårt att hitta. Å andra sidan är väl Mange Eriksson en tänkbar ersättare även om han i första hand ska agera högermitt för Radetinac om jag förstått det rätt?

Som jag skrev i silly tråden, det är jävligt tunt nu och risken finns att även Omar Colley försvinner detta fönster och då tappar vi ännu mer. Just för tillfället kommer jag vara galet nöjd om vi klarar oss från kval.
Citera
2016-07-14, 13:46
Bannlyst
Citat:

Jag såg att laget han ska till är ett bottenlag i kinas andra division.... Med andra ord vill killen inte utvecklas något mer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in