2016-07-11, 20:17
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Solen går under jorden och kommer upp på andra sidan därför har vi dag o natt utav den betydelsen.

hade solen gått ner under jorden hade det ju blivit natt över hela världen samtidigt? Och det vet vi att det aldrig är. Snälla försök tänka åtminstone liiiite logiskt....
Citera
2016-07-11, 20:20
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om du var i Mogadishu eller norrut så ser man Stora och lilla Björn precis vid horisonten. Förmodligen ser man polstjärnan, om man är på en höjd.

Hade du varit lite längre söderut hade du fortfarande kunna se Stora björn och delar av lilla Björn, men inte polstjärnan. Från Kaambooni, längst söderut i Somalia ser man inte polstjärnan.
Jo jag såg polstjärnan också, såg hela natthimmelen som jag brukar se när jag är i sverige, så du har fel som vanligt, sluta gör bort dig hela tiden
Citera
2016-07-11, 20:22
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Du vet inte var jag har varit.

Då skulle solen se mindre ut, då den är längre bort, istället för att skymmas av horisonten.
Nej det skulle den inte alls solen se fullt normal ut precis som den gör nu, oavsett om jorden är platt eller rund. Gör om gör rätt
Citera
2016-07-11, 20:25
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Då kan jag berätta för dig att Somalia ligger på norra halvan av jordklotet, alltså samma som du själv bor på. Men jag själv har rest runt ganska mycket och när jag var i Australien såg stjärnhimlen helt annorlunda ut.

Det här är inte ens en fråga värd att diskutera, man vet precis hur det ser ut och hur det fungerar. Vad du själv "tror" är helt oväsentligt. Man kan varken tro bu eller bä i en sån här fråga det blir bara löjligt.

Det är ungefär samma sak som att vi skulle sitta o diskutera vilket land som är störst. Jag påstår att Ryssland är världens största land men så kommer du och säger att du "tror" att Kina är största landet, förstår du hur löjligt allt blir?
Asså du kommer aldrig med något vettigt i tråden, varför skriver du här? DU har inte ens varit i australien sluta ljug så mycket.

Jag tror inte, jag VET hur det funkar, jag köper inte era banala beräkningar o naturlagar som är tagna från luften. Man måste ha sinne för såna här saker annars begriper man inte ämnet, och ni nekare har inte denna sinne som jag har, det är som ett sjätte sinne.
Citera
2016-07-11, 20:25
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
hade solen gått ner under jorden hade det ju blivit natt över hela världen samtidigt? Och det vet vi att det aldrig är. Snälla försök tänka åtminstone liiiite logiskt....
Nej det hade det inte, eftersom en platt jord cirkulerar
Citera
2016-07-11, 20:26
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jo jag såg polstjärnan också, såg hela natthimmelen som jag brukar se när jag är i sverige, så du har fel som vanligt, sluta gör bort dig hela tiden
Var i Somalia var du? I norra Somalia ser man polstjärnan, men inte allra längst söderut.
I Mogadishu ser man polstjärnan längst nere vid horisonten.
Citera
2016-07-11, 20:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej det skulle den inte alls solen se fullt normal ut precis som den gör nu, oavsett om jorden är platt eller rund. Gör om gör rätt
Förklara vad som händer när solen slutar att skina på kvällen.
Citera
2016-07-11, 20:33
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Asså du kommer aldrig med något vettigt i tråden, varför skriver du här? DU har inte ens varit i australien sluta ljug så mycket.

Jag tror inte, jag VET hur det funkar, jag köper inte era banala beräkningar o naturlagar som är tagna från luften. Man måste ha sinne för såna här saker annars begriper man inte ämnet, och ni nekare har inte denna sinne som jag har, det är som ett sjätte sinne.

Du är ju fullständigt hopplös och du vet verkligen ingenting. "ni nekare" inkluderar i princip hela världens befolkning, det förstår du va? Ingenting är "taget från luften", varför tror du det? Förstår inte ens varför jag ställer frågor till dig när du aldrig klarar av att svara seriöst på dom ändå...

Hur menar du att jorden cirkulerar, jag trodde du trodde att jorden har formen som en pannkaka och att solen snurrar runt pannkakan. Hur cirkulerar då isåfall själva jorden? Du som vet allt.
Citera
2016-07-11, 20:36
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Var i Somalia var du? I norra Somalia ser man polstjärnan, men inte allra längst söderut.
I Mogadishu ser man polstjärnan längst nere vid horisonten.
Men lägg av sluta gräva i mitt förflutna vart jag varit, du ska skita i var i somalia jag var, jag kunde alla stjärnor jag kunde se i sverige, så din teori faller platt, sorry. DU har inte ens varit i mogadishu varför uttalar du dig?
Citera
2016-07-11, 20:37
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Förklara vad som händer när solen slutar att skina på kvällen.
FInns inget o förklara den lyser på andra sidan bara, ganska enkelt, borde väl en wannabe smartpelle som dig borde veta.
Citera
2016-07-11, 20:46
Moderator
OT raderat. Sluta tjata om hotfulla PM. Det är OT i tråden.
Använd rapportfunktionen på alla hotfulla PM, då kommer dessa att hanteras på ett korrekt sätt.

/Moderator
Citera
2016-07-11, 20:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Men lägg av sluta gräva i mitt förflutna vart jag varit, du ska skita i var i somalia jag var, jag kunde alla stjärnor jag kunde se i sverige, så din teori faller platt, sorry. DU har inte ens varit i mogadishu varför uttalar du dig?
Nej, jag tänker inte strunta i var i Somalia du var, så länge du påstår att du såg polstjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in