2016-07-11, 13:36
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Du har helt rätt gravitation är bara trams, densitet och luftryck förklarar i princip allt som tillskrivs gravitationskraften. Att gravitation är nonsens är faktiskt inte så svårt att bevisa. Kolla på länkarna nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=aCaGvCOJBjE

Fläktarnas uppgift, över och under akrobaten, är att flytta luft och att skapa luftdrag. Akrobatens kropp hindrar luftdraget och det skapar något högre lufttryck under henne och något lägre lufttryck strax ovanför. Det är alltså aningen högre lufttryck som håller hon svävande och upphäver gravitationskraften som enligt globalisterna håller oceanerna på plats. Enligt samma globalister borde hon också ganska omgående sitta klistrad vid sidoglaset på grund av den så kallade Corioliseffekten.

Notera också hur hon förflyttar sig upp eller ner genom att ändra kroppens position. Hon leker med luftryck och nyttjar det skickligt. Kul att se!
Samma princip används av raketmotorn men i stället för fläktar så förbränner raketmotorn syret i atmosfären och skapar därmed undertryck bakom raketen som det högre trycket i den omgivande atmosfären försöker utjämna. Länk nedan till en äkta raketuppskjutning.

https://www.youtube.com/watch?v=TIpqCmEKmNc

Man ser nästan hur luft rusar in för att utjämna lufttrycket bakom raketen och trycker raketen i önskad riktning. Raketen nyttjar skillnader i luftrycket precis som luftakrobaten. Notera också accelerationen, alla raketuppskjutningar där raketen accelererar långsamt som en långtradare är fejkade. Då menar jag alla, utan undantag.

När det gäller heliumballongen så håller jag med. Det är skillnader i densitet som får heliumballongen att stiga. Att gravitation på nåt sätt trycker ballongen uppåt är abstrakt trams. Gaser saknar massa och kan endast existera under tryck. Det är anledningen till att ballongen trycks sönder av heliumet i ballongen på höjder där det yttre trycket från atmosfären blir för lågt. Gasen i ballongen försöker expandera, eller med andra ord försvinna, på grund av ”tryckbrist”. Det kallas för ”fri expansion” och bevisades genom experiment av Prescott Joule.

Vad utövar densitetsskillnaderna? Om inget trycker ned luften så skulle luften späda ut sig.
Citera
2016-07-11, 13:47
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Du har helt rätt gravitation är bara trams, densitet och luftryck förklarar i princip allt som tillskrivs gravitationskraften.

Förklara densitet. Förklara lufttryck.
Citera
2016-07-11, 18:19
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Läs mitt inlägg igen, din oduglig.

Det är frågor jag skulle ställa till mig själv OM det skulle visa sig att jorden är platt och rund som en pizza.

Nej det är så jag fått förklarat varför solens sken minskar, trots att den inte går ned under horisonten.
Du håller väl med om att saker ser mindre ut på längre avstånd?

Nej, den nedre delen skyms av horisonten.

Självklart, men det var inte det jag skrev. Jag sa att stjärnhimlen ser olika ut på olika sidor om ekvatorn. Polstjärnan syns inte söder om ekvatorn, det skulle den göra om jorden vore platt.

Du kan inte svara på frågorna.

Solen går under jorden och kommer upp på andra sidan därför har vi dag o natt utav den betydelsen.

Nej stjärnhimlen ser inte olika ut på olika sidor av jorden, man kan se både stora björnen och lilla björnen i afrika det har jag själv bevittnat.
Citera
2016-07-11, 18:21
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Ja det är väl självklart att den gör, ingen har påstått något annat heller...själva stjärnbilderna är alltid likadana.

Men på vår jord ser stjärnhimlen annorlunda ut beroende på var du befinner dig. Vi svenskar ser endast de stjärnbilder som är på norra stjärnhimlen...Många stjärnbilder måste du åka till södra delar av världen för att kunna se på himlen.
Jaha och? Vad spelar det för roll det har inget med rund eller platt jord att göra
Citera
2016-07-11, 18:26
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Solen går under jorden och kommer upp på andra sidan därför har vi dag o natt utav den betydelsen.

Förklara midnattssolen. Förklara hur det kan vara natt på en sida av planeten medan det är dag på en annan samtidigt.

Citat:
Nej stjärnhimlen ser inte olika ut på olika sidor av jorden, man kan se både stora björnen och lilla björnen i afrika det har jag själv bevittnat.

Och? Afrika är jäääävligt stort. Var var du? Norr eller söder om ekvatorn? För nordafrika och sydafrika har helt olika natthimlar.
Citera
2016-07-11, 18:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej. Det finns platser där solen lyser samtidigt som den inte syns på andra platser.
Om jorden vore rund lyste den på hela jorden samtidigt. Det vet vi att den inte gör.
De andra plattskallarna förklarde det med att solen rör sig i en cirkelformad bana som är ovanför jorden hela tiden. Men det funkar inte heller, då skulle solen bli mindre istället för att gå ned.

Citat:
Var i Afrika var det? Norr om ekvatorn (större delen av Afrika ligger på norra halvklotet) ser man förstås Stora och Lilla björn, men inte Southern Cross, den syns bara om man är söder om ekvatorn.
Varför ser det ut som stjärnorna roterar år olika håll på södra/norra halvklotet?
Citera
2016-07-11, 18:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jaha och? Vad spelar det för roll det har inget med rund eller platt jord att göra
Det spelar all roll. Om jorden vore platt skulle alla se samma stjärnor, det gör vi inte.
Citera
2016-07-11, 19:39
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Förklara midnattssolen. Förklara hur det kan vara natt på en sida av planeten medan det är dag på en annan samtidigt.

Och? Afrika är jäääävligt stort. Var var du? Norr eller söder om ekvatorn? För nordafrika och sydafrika har helt olika natthimlar.
Jag var i somalia hälsa på en gammal bekant, då såg jag både stora o lilla björnen på natthimmelen
Citera
2016-07-11, 19:42
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej. Det finns platser där solen lyser samtidigt som den inte syns på andra platser.
Om jorden vore rund lyste den på hela jorden samtidigt. Det vet vi att den inte gör.
De andra plattskallarna förklarde det med att solen rör sig i en cirkelformad bana som är ovanför jorden hela tiden. Men det funkar inte heller, då skulle solen bli mindre istället för att gå ned.

Var i Afrika var det? Norr om ekvatorn (större delen av Afrika ligger på norra halvklotet) ser man förstås Stora och Lilla björn, men inte Southern Cross, den syns bara om man är söder om ekvatorn.
Varför ser det ut som stjärnorna roterar år olika håll på södra/norra halvklotet?
Du har inte ens varit i afrika varför uttalar du dig ens? Sluta hitta på massa saker blir ganska tröttsamt svara på din osanna frågor som vilseleder sanningen om en platt jord.

Det finns dag o natt på platta jorden eftersom platta jorden och cirkulerar som en rund gjord då kommer det sol precis som en rund jord.
Citera
2016-07-11, 20:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag var i somalia hälsa på en gammal bekant, då såg jag både stora o lilla björnen på natthimmelen
Om du var i Mogadishu eller norrut så ser man Stora och lilla Björn precis vid horisonten. Förmodligen ser man polstjärnan, om man är på en höjd.

Hade du varit lite längre söderut hade du fortfarande kunna se Stora björn och delar av lilla Björn, men inte polstjärnan. Från Kaambooni, längst söderut i Somalia ser man inte polstjärnan.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2016-07-11 kl. 20:04.
Citera
2016-07-11, 20:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du har inte ens varit i afrika varför uttalar du dig ens? Sluta hitta på massa saker blir ganska tröttsamt svara på din osanna frågor som vilseleder sanningen om en platt jord.
Du vet inte var jag har varit.

Citat:
Det finns dag o natt på platta jorden eftersom platta jorden och cirkulerar som en rund gjord då kommer det sol precis som en rund jord.
Då skulle solen se mindre ut, då den är längre bort, istället för att skymmas av horisonten.
Citera
2016-07-11, 20:14
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Då kan jag berätta för dig att Somalia ligger på norra halvan av jordklotet, alltså samma som du själv bor på. Men jag själv har rest runt ganska mycket och när jag var i Australien såg stjärnhimlen helt annorlunda ut.

Det här är inte ens en fråga värd att diskutera, man vet precis hur det ser ut och hur det fungerar. Vad du själv "tror" är helt oväsentligt. Man kan varken tro bu eller bä i en sån här fråga det blir bara löjligt.

Det är ungefär samma sak som att vi skulle sitta o diskutera vilket land som är störst. Jag påstår att Ryssland är världens största land men så kommer du och säger att du "tror" att Kina är största landet, förstår du hur löjligt allt blir?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in