2016-07-10, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Läs mina tidigare inlägg i tråden så kanske du förstår mig bättre.

Tro mig, jag har förståelse för jobbiga grannar men vis av erfarenhet från såväl grannproblem som andra situationer där problemlösning krävts (såväl privat som arbetsmässigt) så blir det ALDRIG bättre genom att ge igen med sådana metoder du nämner. Eller än värre som vissa med hot/våld.

Det kanske tar lite längre tid att lösa det civiliserat men det är det sannerligen värt.

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du har så rätt, det är bara att ringa störningsjouren.

Precis samt anmäla till värden, vill inte värden ta tag i det fungerar HGF bra om man har rätt.
Citera
2016-07-10, 13:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tro mig, jag har förståelse för jobbiga grannar men vis av erfarenhet från såväl grannproblem som andra situationer där problemlösning krävts (såväl privat som arbetsmässigt) så blir det ALDRIG bättre genom att ge igen med sådana metoder du nämner. Eller än värre som vissa med hot/våld.

Det kanske tar lite längre tid att lösa det civiliserat men det är det sannerligen värt.

Precis samt anmäla till värden, vill inte värden ta tag i det fungerar HGF bra om man har rätt.

Vi pratar och hejar, har tom haft kontakt med hennes mamma. Problemet är min grannes diagnos, när den sätter in är det chockterapi som gäller, det är helt enkelt vad som fungerar.

Hon har en gång låtit brandlarmet gå i en timme tills brandkåren slog in dörren, såg på och hon var helt oförstående till vad som pågick. Dagen efter blev jag utskälld för att jag "satt dit henne".
Skulle aldrig slänga vatten på en "vanlig" störig granne.
Citera
2016-07-10, 18:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Vi pratar och hejar, har tom haft kontakt med hennes mamma. Problemet är min grannes diagnos, när den sätter in är det chockterapi som gäller, det är helt enkelt vad som fungerar.

Hon har en gång låtit brandlarmet gå i en timme tills brandkåren slog in dörren, såg på och hon var helt oförstående till vad som pågick. Dagen efter blev jag utskälld för att jag "satt dit henne".

Har du gjort en orosanmälan till soc som jag tipsade dig om?
Citera
2016-07-10, 18:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du gjort en orosanmälan till soc som jag tipsade dig om?

De har full koll på henne. Problemet är att när hon tar upp gitarren och och vevar loss kl 02.00 så är det sällan att nån på socialkontoret som drar ut på momangen. Jag behöver sova, jobbar som ett as på dagarna.
Citera
2016-07-10, 21:47
Avslutad
Mötte min blekfeta fula stampande luder till granne utanför porten idag och frågade när hon tänkt sluta gå på hälarna. Hon tittar ner i backen och stammar fram ett "ska tänka på det" och 1 sekund senare så är hälarna i golvet och det har pågått hela kvällen idag. Är hon utvecklingsstörd? Har slut på idéer och känner att jag kommer gå bananas och förolämpa henne med en gedigen utskällning. Förslag? Styrelsen gör inget... Surströmming? Krascha ruta? Sabotera låset? Slagträ i ansiktet när hon kommer hem från krogen?
Citera
2016-07-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Mötte min blekfeta fula stampande luder till granne utanför porten idag och frågade när hon tänkt sluta gå på hälarna. Hon tittar ner i backen och stammar fram ett "ska tänka på det" och 1 sekund senare så är hälarna i golvet och det har pågått hela kvällen idag. Är hon utvecklingsstörd? Har slut på idéer och känner att jag kommer gå bananas och förolämpa henne med en gedigen utskällning. Förslag? Styrelsen gör inget... Surströmming? Krascha ruta? Sabotera låset? Slagträ i ansiktet när hon kommer hem från krogen?
Flytta! Du resonerar som om du vore tonåring. Hon kanske är så inihelvetes fet att hon inte kan smyga *ironi* Fetma är inte förbjudet.
Citera
2016-07-10, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Flytta! Du resonerar som om du vore tonåring. Hon kanske är så inihelvetes fet att hon inte kan smyga *ironi* Fetma är inte förbjudet.

Hon är smal med jätteröv och 4 hakor. Jag tänker inte ge mig tonåring eller ej.
Citera
2016-07-11, 10:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Citat:
De har full koll på henne. Problemet är att när hon tar upp gitarren och och vevar loss kl 02.00 så är det sällan att nån på socialkontoret som drar ut på momangen. Jag behöver sova, jobbar som ett as på dagarna.

Det låter ju som hon behöver tvångsvård annorstädes än i en vanlig lägenhet.
En anmälan till SOC från din sida kan hjälpa till på traven, även om det inte är ditt "ansvar" att hon hamnar under den vård hon uppenbarligen behöver.
Hon verkar ju inte medveten om vad som är okej och du vet ju inte om hon till slut får för sig att skada sig själv eller andra. Då kan det bli fart på det hela.
Citera
2016-07-11, 10:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det låter ju som hon behöver tvångsvård annorstädes än i en vanlig lägenhet.
En anmälan till SOC från din sida kan hjälpa till på traven, även om det inte är ditt "ansvar" att hon hamnar under den vård hon uppenbarligen behöver.
Hon verkar ju inte medveten om vad som är okej och du vet ju inte om hon till slut får för sig att skada sig själv eller andra. Då kan det bli fart på det hela.

95% av tiden är hon alla tiders, det kommer perioder ibland med mani. Brukar ge sig efter ett dygn, antar att hon slocknar.
Citera
2016-07-17, 20:59
Medlem
halvfestligts avatar
Tack för tipset.

Är det någon som vet i vilka städer Störningsjouren finns? Kan vem som helst starta en???

Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Varför det? Ta i från tårna: HÄÄÄJJJ!!! NU HÅLLER NI KÄFTEN SÅ JAG SOM SKA JOBBA IMORGON FÅR SOVA!
Citera
2016-07-17, 21:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Tack för tipset.

Är det någon som vet i vilka städer Störningsjouren finns? Kan vem som helst starta en???
Hör med din hyresvärd om det finns avtal, bla vaktfirmor kan ha den tjänsten.
Citera
2016-07-18, 02:10
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Köp ett par mjuka tofflor till henne i julklapp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in