2016-07-10, 12:21
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Kan vara, men Hystakorset då?
Det finns så många frågetecken som kommer rätas ut när FUPen kommer.

Hystakorset ligger 1,5 mil från Långshyttan, i riktning mot Borlänge.
Citera
2016-07-10, 12:22
Medlem
Citat:
Kan vara, men Hystakorset då?
Det finns så många frågetecken som kommer rätas ut när FUPen kommer.

Ja, mycket frågetecken är det, men på bilderna där polisen söker med hundar, är vid badplatsen, de kanske misshandlade henne i bilen, avslutade det på badplatsen.. dumpade henne i gruvhålet.. eftersom DW avvek innan dådet tydligen..
Citera
2016-07-10, 12:23
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Hystakorset ligger 1,5 mil från Långshyttan, i riktning mot Borlänge.

Jo jag vet, men jag menade OM hon nu enligt teorin skulle ha mördats vid badplatsen eller liknande.
Vad skulle då hystakorset ha med det hela att göra?
Citera
2016-07-10, 12:25
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Och det stämmer isf med att hon var med frivilligt, i tron att de skulle grilla och dricka.

Försöker att komma ihåg vad det var för väder den aktuella kvällen, har för mig att det var halvtaskigt, typ 12-14 grader varmt, inte idealiskt för en grillkväll....
Citera
2016-07-10, 12:27
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Han återfinns på Lexbase i alla fall - så "något" fuffens har han väl haft för sig

Jag sa inte att han var en "Svensson", bara att han sticker ut från de andra särskolebarnen...
Citera
2016-07-10, 12:29
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du kollar hans andra feja (https://www.facebook.com/d*niel.w*hlgren.31) ser du vännerna.

Det var ju det jag visste att jag hade sett hans vänlista, men det är ju så många att hålla reda på, så många vänner att snoka bland att jag blir helt förvirrad
Citera
2016-07-10, 12:30
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Jo jag vet, men jag menade OM hon nu enligt teorin skulle ha mördats vid badplatsen eller liknande.
Vad skulle då hystakorset ha med det hela att göra?

Det stod i en av de första artiklarna på dt.se att de kunde med säkerhet säga att hon blev dödad någonstans mellan Hystakorset och gruvhålet. Och om detta är sant, så har de passerat mitt hus på sin väg, därav mitt stora intresse för fallet från första början.....
Citera
2016-07-10, 12:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det var ju det jag visste att jag hade sett hans vänlista, men det är ju så många att hålla reda på, så många vänner att snoka bland att jag blir helt förvirrad
Jag spekulerade i ett tidigare inlägg i om han inte är mas utan ursprungligen från 08; att han var vän med grabben som körde ihjäl sig på Ekerö i juni kanske styrker det.
Tillför kanske inte diskussionen nämnvärt mycket men som bakgrundsinfo kanske det duger.
Citera
2016-07-10, 12:35
Medlem
whaks avatar
Citat:
Det stod i en av de första artiklarna på dt.se att de kunde med säkerhet säga att hon blev dödad någonstans mellan Hystakorset och gruvhålet. Och om detta är sant, så har de passerat mitt hus på sin väg, därav mitt stora intresse för fallet från första början.....

Det är så jag också har uppfattat det.
Därför blir jag lite förvirrad när folk börjar spekulera i viken, och om man har dykt där.
Kan det vara så att man dumpat något där kanske?
Man kanske drog vidare och grillade/badade efter mordet?
Citera
2016-07-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag spekulerade i ett tidigare inlägg i om han inte är mas utan ursprungligen från 08; att han var vän med grabben som körde ihjäl sig på Ekerö i juni kanske styrker det.
Tillför kanske inte diskussionen nämnvärt mycket men som bakgrundsinfo kanske det duger.

Jag har gemensamma (om så tvivelaktiga) vänner med DW på facebook. Alla från Stockholm (Ekerö trakten), så jag röstar för stockholmare, absolut.
Vad han gör i Dalarna är den stora frågan. Troligtvis har han varit en liten "strulputte" och hamnat i Dalarna i tron om att det skulle bli lite ordning på herrn.
Citera
2016-07-10, 12:39
Medlem
Citat:
Det är så jag också har uppfattat det.
Därför blir jag lite förvirrad när folk börjar spekulera i viken, och om man har dykt där.
Kan det vara så att man dumpat något där kanske?
Man kanske drog vidare och grillade/badade efter mordet?

Badplatsen ligger ju mellan hystakorset och gruvhålet... polisen har väl ett brett spektra kanske... det är inte så långte emeelan hysta o långshyttan...
Citera
2016-07-10, 12:41
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Badplatsen ligger ju mellan hystakorset och gruvhålet... polisen har väl ett brett spektra kanske... det är inte så långte emeelan hysta o långshyttan...

Okey, ja det ska som sagt bli spännande när fupen kommer.

Just nu finns det för många teorier för att man ska kunna bilda sig en vettig uppfattning om det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in