2016-07-10, 11:33
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Ingen fara med spam, för min del i alla fall
Vad jag förstått så var det väl ex-mannen som började nysta i det här, gjorde anmälan om försvinnande och delgav polisen sina misstankar.
Kan ju vara fler som informerat polisen - som inte framkommit här dock och det tillsammans med ex-mannens uppgifter, så tog det hela fart och man plockade in dessa från "gänget" en, efter en.
Ja, du MÅNGA är det - sicken jävla soppa.

Jo så kan det ju vara, med tanke på att de redan innan de hittade kroppen, anhöll ett flertal av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Vet hur det känns att äntligen få göra inlägg!!

Ja, alla dessa som är inblandade måste ju ha goglat någonstans, pratat med någon på något sätt. Men kanske människor somhört något, inte tagit det på allvar? Ett gäng skitungar som härjat bara? Men märkligt är det, att så många VISSTE att hon skulle mördas... alltså överlagt mord, är väl rubriceringen på det?

Borde nog bli den rubriceringen ja.
Citera
2016-07-10, 11:37
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Missbrukare* stannar i utvecklingen vid ungefär den ålder som missbruket tar överhanden. De blir sällan vuxna på riktigt utan beter sig som ungdomar hela livet. MD föredrog uppenbarligen att umgås med lågintelligenta i 25-35-årsåldern.

* Obs, jag påstår inte att hon är narkoman; detta gäller även för alkoholister.

Detta förklarar då varför jag tyckte att BH mest framstod som en trulig fjortis när jag senast stötte på henne. (Jag känner inte dessa personer, men bor i närheten och har sett en del av dem, bland annat genom mitt yrke)
Citera
2016-07-10, 11:51
Avslutad
Jag såg att DW diskuterades i går, att han ändå inte är lika kokobello som de andra.
Min källa är ganska säker på att gänget hade en hållhake på honom alt. de lockade honom med pengar, men att han inte helt och fullt fick veta/fattade vad de planerade. Därav att han stack och hade grym ångest efteråt.

Säger inte att han inte är skyldig. Alla de som är häktade misstänkta för att ha utfört mordet är med stor sannolikhet de som gjorde det och ska ha feta straff.
Men DW skiljer sig en del från de andra.

Med tanke på att MB var den drivande parten, är jag tämligen säker på att han är den som var skyldig Madde 100.000. Han hade mest att förlora när Madde på allvar ville ha tillbaka sina pengar. MB uttalade också hot mot henne redan för flera månader sedan.
Citera
2016-07-10, 11:57
Medlem
FUP-12s avatar
Ganska tidigt i tråden - 2016-07-05, 16:00 - var den en användare som hävdade att det var dykare på plats i Långshyttan:

"Just nu pågår dykning vid Gustafnäsviken, verkar leta efter något i vassen"

Är Gustafsnäsviken detta område?

https://postimg.org/image/jf1zyloon/
Citera
2016-07-10, 11:59
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag såg att DW diskuterades i går, att han ändå inte är lika kokobello som de andra.
Min källa är ganska säker på att gänget hade en hållhake på honom alt. de lockade honom med pengar, men att han inte helt och fullt fick veta/fattade vad de planerade. Därav att han stack och hade grym ångest efteråt.

Jag håller med om att DW sticker ut lite från de andra, hans *vänlista på facebook är också lite annorlunda än de andras, inte fullt lika många kokobellos, lite mer normala människor, med normala relationer

EDIT: *De personer som kommenterat hans bilder, jag kan inte se hans vänlista
Senast redigerad av Framgaffel 2016-07-10 kl. 12:07.
Citera
2016-07-10, 12:08
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ganska tidigt i tråden - 2016-07-05, 16:00 - var den en användare som hävdade att det var dykare på plats i Långshyttan:

"Just nu pågår dykning vid Gustafnäsviken, verkar leta efter något i vassen"

Är Gustafsnäsviken detta område?

https://postimg.org/image/jf1zyloon/

Det är så jag har uppfattat det iaf.
Trots att jag är ifrån Hedemora så har jag taskig koll på Långshyttan, men enligt mig ska det vara där ja.
Citera
2016-07-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Det är så jag har uppfattat det iaf.
Trots att jag är ifrån Hedemora så har jag taskig koll på Långshyttan, men enligt mig ska det vara där ja.

https://postimg.org/image/x940zb66r/7ec3fdf9/
Om man kollar in denna bild, kan man se badplatsen, märkt med ett kryss och gruvan märkt med ett kryss..
Min misstanke är att de avslutade hennes liv vid badplatsen, sen dumpat henne i gruvhålet... inte långt emellan..
Citera
2016-07-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Jag håller med om att DW sticker ut lite från de andra, hans *vänlista på facebook är också lite annorlunda än de andras, inte fullt lika många kokobellos, lite mer normala människor, med normala relationer

Han återfinns på Lexbase i alla fall - så "något" fuffens har han väl haft för sig
Citera
2016-07-10, 12:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel

Om du kollar hans andra feja (https://www.facebook.com/d*niel.w*hlgren.31) ser du vännerna.
Citera
2016-07-10, 12:14
Avslutad
Citat:
Om man kollar in denna bild, kan man se badplatsen, märkt med ett kryss och gruvan märkt med ett kryss..
Min misstanke är att de avslutade hennes liv vid badplatsen, sen dumpat henne i gruvhålet... inte långt emellan..

Och det stämmer isf med att hon var med frivilligt, i tron att de skulle grilla och dricka.
Citera
2016-07-10, 12:17
Medlem
whaks avatar
Citat:

Kan vara, men Hystakorset då?
Det finns så många frågetecken som kommer rätas ut när FUPen kommer.
Citera
2016-07-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Och det stämmer isf med att hon var med frivilligt, i tron att de skulle grilla och dricka.

Ja, nåt åt det hållet kan jag tänka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in