Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Har du någon vers där Bibeln talar om internet? Och islamisternas halshuggningar?
Jag vill inte att det ska handla om tolkning så mycket, det ska vara tydliga citat från Bibeln.
Halshuggningar
Uppenbarelseboken 20:4Svenska 1917 (SV1917)
4 Och jag såg troner stå där, och de satte sig på dem, de åt vilka gavs makt att hålla dom. Och jag såg
de människors själar, som hade blivit halshuggna för Jesu vittnesbörds och Guds Ords skull, och som
icke hade tillbett vilddjuret eller dess bild, och icke heller tagit dess märke på sina pannor och sina händer; dessa blevo nu åter levande och fingo regera med Kristus i tusen år.
Bevis på detta, tyvärr hamnar den här killen i helvetet (varning för starka våldsamma inlägg):
https://www.youtube.com/watch?v=kkO3h455o2o
Internet
7 And when they shall have finished their testimony, the beast that ascendeth out of the bottomless pit shall make war against them, and shall overcome them, and kill them.
8 And their dead bodies shall lie in the street of the great city, which spiritually is called Sodom and Egypt, where also our Lord was crucified.
9
And they of the people and kindreds and tongues and nations shall see their dead bodies three days and an half, and shall not suffer their dead bodies to be put in graves.
Den sista versen talar om Internet teknologi där alla världens folk kommer kunna se deras kroppar "live". Detta stycket pekar också på kemiska eller kärnspetsade vapen eller något eftersom deras kroppar kommer ligga i tre dagar utan att någon tar på dem.
Det finns ungefär 50-60 verser i bibeln som pekar på Islam i sista tiden. Islam väntar på sin Kalifat, deras räddare (som är vår antikrist)...deras 12e imam o profet Isa (deras Jesus). Deras Isa är med all sannolikhet den falske profeten.
Islamisterna tror vi lever i sista tiden nu också.