2016-07-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
@whak

Vet du/din källa om Madde var skuldfri? Skötte hon det ekonomiska riktigt? Ja om vi nu räknar bort att hon strödde pengar över särklassen...

Om hon nu hade skulder, så skulle nog kronolle varit där ganska fort. Och om hon nu hade pengar, hade hon kunnat köpt sig ett boende... så frågan är nog befogad VARFÖR inte ordna en bostad för pengarna å det snaraste? Märkligt... kanske mådde dåligt efter branden? Vem vet...
Citera
2016-07-09, 22:58
Avslutad
Jag ska snacka mer med min källa.

Men kan det ha varit så att Madde var inne i en "fas" där allt som betydde något var att supa, festa och träffa folk, och då att hon hamnade lite på glid och inte brydde sig så mycket om pengarna, lite kul "fyllegrej" att bjuda polarna och så? Men sedan "vaknade" hon upp och såg en jävligt skitig och meningslös tillvaro och bestämde sig för att ta den där lägenheten som hon i princip fått, och fixa upp tillvaron igen därav Ikea och på allvar vilja upprätta återbetalningsplaner och fixa den hela den biten så den flöt på.
Gänget trodde kanske inte att Madde någon gång faktiskt skulle skärpa sig och ta tag i allt igen.
När så skedde fick de panik och började planera mordet.
Citera
2016-07-09, 23:02
Medlem
whaks avatar
Citat:

Men kan det ha varit så att Madde var inne i en "fas" där allt som betydde något var att supa, festa och träffa folk, och då att hon hamnade lite på glid och inte brydde sig så mycket om pengarna, lite kul "fyllegrej" att bjuda polarna och så? Men sedan "vaknade" hon upp och såg en jävligt skitig och meningslös tillvaro och bestämde sig för att ta den där lägenheten som hon i princip fått, och fixa upp tillvaron igen därav Ikea och på allvar vilja upprätta återbetalningsplaner och fixa den hela den biten så den flöt på.
Gänget trodde kanske inte att Madde någon gång faktiskt skulle skärpa sig och ta tag i allt igen.

Det skulle kunna vara så.
Men hon som utgav sig för att vara servitris sa ju att Madde inte lät så glad över att betala för hjärngänget men samtidigt gick med på det.
När det gäller Ikea och den nya lägenheten så känner jag lite som dig, att det kanske var en chans till att "starta om"?
Citera
2016-07-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så är det, samtidigt som jag misstänker att hon, på grund av könsbytet, ansågs lite extra viktig att vara schysst mot. Att hon väntade ett tag kan mycket väl berott på att hon hoppats får boende på annat sätt...

Tror nog inte att ett bostadsföretag bryr sig särskilt mycket om "kön" - utan enbart att man är ekonomiskt stabil.
Att hon väntade...jo...möjligt...att - rätt - objekt skulle dyka upp. Vad detta skulle kunna ha varit, kan det ju bara spekuleras om.
Vad vi nu vet är hennes framtida boende är på kyrkogården
Citera
2016-07-09, 23:06
Medlem
Citat:

Jag är inne på dem tankarna också, pengar på fickan, leva livet, livet är en fest, köp av jänkare, lånade ut pengar i tron att få dem tillbaka.. sen dra sig tillbaka... skaffa lägenhet, var på väg till Ikea, kräva pengar tillbaka, hon hade säker mer pengar på kontot.. som gansta ville åt, vem vet?
Citera
2016-07-09, 23:08
Medlem
bananapanss avatar
Citat:

Var Madde periodare i sitt supande?

Har hon haft kända problem med depressivitet?

Beteendet låter lite mano.
Citera
2016-07-09, 23:11
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Tror nog inte att ett bostadsföretag bryr sig särskilt mycket om "kön" - utan enbart att man är ekonomiskt stabil.
Att hon väntade...jo...möjligt...att - rätt - objekt skulle dyka upp. Vad detta skulle kunna ha varit, kan det ju bara spekuleras om.
Vad vi nu vet är hennes framtida boende är på kyrkogården

Jag själv brukar besöka Tunabyggens hemsida ibland, och om man exempelvis vill ha en 2rok så ibland är det bara tjärna ängar elle jax (Jakobsgårdarna) dvs invandrar ghetton.

Tex i skrivande stund finns det totalt 16 lägenheter att välja på hos Tunabyggen.

Så att hon inte tog en samma dag kan jag förstå om man har tillfälligt boende fixat.
Men jag kan hålla med om att det tog lång tid för henne att "ta tag i det".
Citera
2016-07-09, 23:14
Medlem
Fovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jisses, "spillde drinkar" snacka om att du får det att låta "basic".
För det första så blev Madde inneboende som en snabb lösning, då när hennes kåk brann ner.
Eftersom hon aldrig fick "tummen ur " och sökte ny lägenhet så drog det ut på tiden.
Så du skulle alltså känna dig bekväm att bo med någon som super dagligen i flera veckor?
Nu vet jag inte exakt hur länge dom har känt varandra heller, men det är ju inte så att dom hade varit kompisar i 10år eller så.

Att komma hem och få höra av grannarna att det varit massa folk i sin lägenhet är väl inte heller något man vill vara med om, trots att man fått löfte om att medans man är borta så är det BARA den inneboende som kommer vistas där.

Jag vet inte hur det blev att hon hamnade hemma hos MJ och JH men madde själ kände dom och dom bodde i närheten av min källa.
Så Madde kanske såg det som en smidig lösning?
MJ och JH kanske var schyssta mot Madde innan hon flyttade in?
För min källa känner MJ och JH också och den personen hade inte märkt något.

basic, nej då det är du via källan som vidarebefordrat detta till tråden gällande drinkar, det du nu kommer med nu är nåt helt annat. tansan festade alltså runt medan hyresvärden (din källa)var borta. inte bara spillde groggar i sin ensamhet utan i sällskap, vem var gästerna då kanske MJ och JH med co?

när ett offer tas av daga så måste allt vara så jävla enkelt, en ängel togs av daga totalt oskyldig.

mycket svårt att tro madde var en smart oskyldig ängel, en samarit dras inte till särskolan och öppnar plånboken i tron att pengarna kommer tillbaka när denne knäpper i fingrarna.

sen att exmaken och en väninna sitter i media och talar om en godhjärtad 62-åring som grillar och super med samhällets mindre begåvade avskum gör inte saken bättre, tragiskt att ens försöka dra samaritkoetet.
Senast redigerad av Fov 2016-07-09 kl. 23:16.
Citera
2016-07-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fov
basic, nej då det är du via källan som vidarebefordrat detta till tråden gällande drinkar, det du nu kommer med nu är nåt helt annat. tansan festade alltså runt medan hyresvärden (din källa)var borta. inte bara spillde groggar i sin ensamhet utan i sällskap, vem var gästerna då kanske MJ och JH med co?

när ett offer tas av daga så måste allt vara så jävla enkelt, en ängel togs av daga totalt oskyldig.

mycket svårt att tro madde var en smart oskyldig ängel, en samarit dras inte till särskolan och öppnar plånboken i tron att pengarna kommer tillbaka när denne knäpper i fingrarna.

sen att exmaken och en väninna sitter i media och talar om en godhjärtad 62-åring som grillar och super med samhällets mindre begåvade avskum gör inte saken bättre, tragiskt att ens försöka dra samaritkoetet.

Det är nog ingen här som vill förhöja Madde till någon änglalik varelse. Jag kände Madde personligen, och vet nästan hela hennes historia fram till 2010. Hennes väg till könsbyte, vid hög ålder, hennes "familj", hon gick ut offentligt om könsbytet hon gjorde, och även om sitt missbruk som uppkom på grund av att leva i en kropp som hon inte kände sig hemma i. Hennes liv var inte en räkmacka precis. Men det som hänt det senaste halvåret har ju tydligen med hennes försäkringspengar att göra... inneboende, pengar, festande,inköp av jänkare, utlåning av pengar etc.. och ett gäng jävla snorungar, ursäkta uttrycket. Och är då MJ och JH länken till att allt detta har hänt, eftersom hon var inneboende där efter att hon bott hos någon annan tidigare i avvaktan på bostad... det spelar ingen roll, Madde var mänsklig och att bli mördad, är inte någon värd!
Citera
2016-07-09, 23:29
Medlem
Märkligt att hon då valde en lägenhet på ca 20 kvm med kokvrå? Finns förvisso en del något större ettor i det huset men det är ett ungdomshus så att säga.
Citera
2016-07-09, 23:39
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fov

Jo jag vet att jag skrev om spillde drinkar, men det var framförallt hennes konstanta supande som gjorde det ohållbart i längden.
Min källa tyckte det var drygt helt enkelt.
Visst om Madde söp till på en helg det hade väl varit okey.
Men att ha en person i sitt hem som dag efter dag är berusad tror jag få är villiga att ha.

Jag vet inte om det var MJ och "gänget", det känns inte helt omöjligt.
För min källa var det dock irrelevant, det skulle inte vara folk där när Madde hade ensam ansvar över lägenheten över helgen, punkt.

Jag glorifierar absolut inte Madde.
Dock har jag svårt att se att hon skulle ha ställt till med något "som förtjänar" mord.
Speciellt allt som har kommit upp nu i efterhand visar ju att hon inte varit en ängel.

Edit:

stocious jag sa inte att hon var ute efter en 2rok, jag sa bara att det tex kunde vara en förklaring.

Den enda info jag fått om varför hennes lägenhets sökande drog ut på tiden var "hon har inte orkat ta tag i det".
Senast redigerad av whak 2016-07-09 kl. 23:41.
Citera
2016-07-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocious
Märkligt att hon då valde en lägenhet på ca 20 kvm med kokvrå? Finns förvisso en del något större ettor i det huset men det är ett ungdomshus så att säga.

Inte speciellt märkligt - EGEN lya (slippa vara inneboende) , billig hyra (mer pengar att spendera på "festande") och ungdomshus...varför inte, hon tycktes ju gilla att umgås med "unga" människor.

PS: Fast i tråden här skrev någon att hon sökte 2 r.o.k.
Senast redigerad av Rappakalja2 2016-07-09 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in