2016-07-09, 15:09
Medlem
[quote=Novami|57810798]
Citat:
Ursprungligen postat av Alisandali

Mitt fetade. Hur fick du detta berättad för dig? Hur skulle det gått till? Vem hade gjort vad osv?

Var en pubkompis som sa det och han sa även att Madde skulle vara styckad , och han är inte inblandad i mordet , är inte ens nära detta gäng .
Citera
2016-07-09, 15:11
Medlem
Shamdons avatar
Hennes nionde paragraf/steg känns makalöst obekvämt att läsa så här i efterhand.

Nu börjar jag tro att hon kanske plockat upp sina egna levnadsregler och börjat utöva dem på det här gänget eller enskilda ur det och att det gått åt helvetet den här gången.

"9. Jag gjorde upp med alla dessa människor, när det var möjligt, utan att det skadade mig."
Citera
2016-07-09, 16:02
Medlem
Av en slump ramlade jag in på en gamal FB som AL har. Där två "vänner" skrivit ut vad de anser om händelsen.

Där hävdar AL's yngsta bror att någon styckning inte förekommit.
Hur vida han har den informationen eller ej låter jag vara osagt.

https://minfil.org/04Men2bcb1/image.jpeg
Citera
2016-07-09, 16:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Vi får en del av en möjlig beskrivning av en förklaring av henne själv på hennes egen webbsida där hon skrivit ner en del levnadsregler.

Hon kallar dem för "Mina 12 Själviska steg", alltså en koppling till det tolvstegsprogram som är så vanligt i sluta-med-något-beroende exempelvis AA.

Du ser att hon för sig själv skriver exempelvis "så de inte kunde lura mig och dra fördel av min goda läggning". Det här var ju länge sen hon skrev och vi får väl förmoda att hennes "goda läggning" helt enkelt är att hon får bekräftelse och mår bra av att få hjälpa andra och detta under stor del av hennes liv har utnyttjats av hennes omgivning och så även gjordes nu.

http://myslus.com/madeleine/shgrupper/texter/sjalviska_steg.html
Tack!

Ja, hon verkade vara en vilsen människa och en sökare. Tragiskt att andra utnyttjade det.
Citera
2016-07-09, 16:34
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettvanligtnick
Av en slump ramlade jag in på en gamal FB som AL har. Där två "vänner" skrivit ut vad de anser om händelsen.

Där hävdar AL's yngsta bror att någon styckning inte förekommit.
Hur vida han har den informationen eller ej låter jag vara osagt.

https://minfil.org/04Men2bcb1/image.jpeg

Kan du inte lägga ut bild på hela konversationen?
Thx
Citera
2016-07-09, 16:39
Avslutad
Jag har fortfarande svårt att tro att skulderna till Madde är det egentliga mordmotivet. På vilket sätt skulle Madde varit ett hot mot gänget? Ett så svårt hot att mord var den enda utvägen? Var de livrädda för att polisen skulle bli inblandad? Madde hade ju självmant lånat ut pengar, det finns det ju vittnen på. Det hade väl bara varit att hävda att man trott att pengarna varit en gåva. Så hade man kunnat tjafsa om det ett tag. Jag tycker motivet känns tunt.
Citera
2016-07-09, 16:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har fortfarande svårt att tro att skulderna till Madde är det egentliga mordmotivet. På vilket sätt skulle Madde varit ett hot mot gänget? Ett så svårt hot att mord var den enda utvägen? Var de livrädda för att polisen skulle bli inblandad? Madde hade ju självmant lånat ut pengar, det finns det ju vittnen på. Det hade väl bara varit att hävda att man trott att pengarna varit en gåva. Så hade man kunnat tjafsa om det ett tag. Jag tycker motivet känns tunt.

Mja. det är ju inte den mest begåvade grupperingen i samhället som utfört gärningen, de kanske inte kunde tänka så långt som du gör.

Jag tror att de trodde de löste sitt problem på det enda sätt de var förmögna till, alltså helt idiotiskt.
Citera
2016-07-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Kan du inte lägga ut bild på hela konversationen?
Thx

Har inte samvete att göra det mot de tjejerna som skrivet och hinner inte censurera.
Någon som känner sig manad?
Citera
2016-07-09, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja. det är ju inte den mest begåvade grupperingen i samhället som utfört gärningen, de kanske inte kunde tänka så långt som du gör.

Jag tror att de trodde de löste sitt problem på det enda sätt de var förmögna till, alltså helt idiotiskt.
De har beskrivits som stöddiga och kaxiga av flera som träffat dem. Jag har svårt att tro att de skulle bli så nervösa av att Madde ville ha tillbaka sina pengar att de kände sig tvungna att mörda henne. Känns som att de snarare skulle gillat att tjafsa och gapa mot henne om hon verkligen krävde att få tillbaka pengarna.
Citera
2016-07-09, 17:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De har beskrivits som stöddiga och kaxiga av flera som träffat dem. Jag har svårt att tro att de skulle bli så nervösa av att Madde ville ha tillbaka sina pengar att de kände sig tvungna att mörda henne. Känns som att de snarare skulle gillat att tjafsa och gapa mot henne om hon verkligen krävde att få tillbaka pengarna.

Kanske det, men av vad man kunnat läsa i tråden och på deras facebooks så verkar de lätt begåvningshandikappade hela bunten, jag tror att de helt enkelt inte kunde tänka hela sträckan ut utan de blev helt djävla tiltade när BO krävde sina pengar tillbaka, de är klappdumma helt enkelt.
Citera
2016-07-09, 17:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ett tips: När det "fulciteras" beror det på att det står två användarnamn efter "QUOTE". Ta bort det andra, sista, så stoppar ni en jobbig snöboll från rullning...

/Moderator
Citera
2016-07-09, 18:01
Medlem
whaks avatar
Vad jag har hört har Madde under en tid krävt att få tillbaks sina pengar.
Så det ska inte ha varit något som dök upp strax innan mordet.
Vad jag har hört från en bekant till Madde så var hon också öppen för att göra en "avbetalningsplan".

Så det där med att "betala annars...." låter i mina öron lite väl kryddat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in