Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
Det enda som är pinsamt är att du tillskriver mig åsikter jag inte har gett uttryck för. Varför skulle jag ha svalt någon mediakampanj om Brexit? Däremot visar alla opinionsundersökningar (även innan Brexituppståndelsen) att svenskarna med stor majoritet är för EU. Allianspartiernas väljare är dessutom extremt mycket ProEU.
Det finns heller ingenting som talar för att det skulle finnas någon typ av Bradleyeffekt som förstör utfallet av de opinionsundersökningarna åtminstone inte om vi tittar på de undersökningar som var gjorda innan Brexit var på tapeten.
Jag håller inte alls med dig. För att få en ytterligare boost skulle ett par tunga näringslivsprofiler behöva uttala sig positivt eller åtminstone neutralt om SD. Jag är helt övertygad om att det skulle leda till en legitimitet i borgerliga väljares ögon som SD idag saknar.
EU är uppenbarligen ingen fråga som bekymrar väljarna enligt dig. Då kanske du kan ge en förklaring till varför Inizio visar att nästan 40% tycker att SD har den bästa migrations- invandringspolitiken medan endast 20% skulle rösta på partiet. Är det inte troligast att en del av de 85%+ alliansväljare som uppger att de vill vara kvar i EU också är de som tycker att SD har bäst migrationspolitik men ändå väljer bort SD när de skall rösta. Eller är det SD:s kulturpolitik som skrämmer bort dem?
Fast du visar tydligt att dravlet från media om Brexit har du tagit för sanning, tror du en snabb opinionsundersökning om EU inklämt bland frågor om tamponger, tidningar, fanta och elabonnemang ger en " rättvisande bild" av opinionsläget? Samtidigt malde en totalt lågbegåvad propagandakampanj i media.
Problematisera EU en aning så kommer stödet bli väsentligt lägre.
Så att SD tappar stöd på att vara EU kritiska kan du glömma.
Återigen så hänvisar du till opinionsundersökningarna om SD's politik, det är knappast politikens innehåll utan svårigheten för SD att föra ut den.
SD har den bästa försvarspolitiken, energipolitiken, utbildnings, kriminal och landsbygdspolitiken i mitt tycke.
Gällande Nato så stödde SD värdlandsavtalet, så där vet jag inte om SD direkt sticker ut, Mp, S och V är emot Nato de med.
Natodebatten är infantil då den bara handlar om principer inte sakfrågan! Sverige saknar idag ett fungerande försvar, hur löser vi det?
Nato hjälper inte annat än att vi får säkerhetsgarantier( vilket vi hade redan under kalla kriget från USA).
Kulor och krut eller fler förband får vi inte, det måste vi själva betala för.
Enklast vore lämna EU och Schengen och förstärka FM, tull och polis med mellanskillnaden.